Slovenci napali CO: Želimo lidersku poziciju u Hrvatskoj

Autor: Božica Babić , 28. siječanj 2016. u 12:51
Adut im je online autoosiguranje/Thinkstock

Nekadašnja podružnica Croatia osiguranja, koja je 90-ih prodana za 6 milijuna nekadašnjih njemačkih maraka, danas je drugi po veličini osiguravatelj na slovenskom tržištu s udjelom od 15 posto.

Nekada su bili podružnica Croatia osiguranja za slovensko tržište (Adriatic), no u međuvremenu su ga premijski prerasli. Sada oni pod imenom Adriatic Slovenica ulaze na hrvatsko tržište s podružnicom AS osiguranje pripravni na žestoku utakmicu s obzirom na brojnu konkurenciju i po riječima Gabrijela Škofa, predsjednika Uprave Adriatic Slovenice, ne skrivaju ambiciju prisvojiti lidersku poziciju u industriji osiguranja RH.

Podsjetimo, nakon što je 1967. slovensko Triglav osiguranje počelo poslovati na tržištu Hrvatske i Croatia osiguranje osnovalo je svoju podružnicu u gradu Koper. Iz portfelja CO ona je otišla za mandata Suada Rizvanbegovića koji je Croatiju vodio između 1996. i 2000. godine. Slovensku podružnicu prodao je za protuvrijednost šest milijuna nekadašnjih njemačkih maraka, prisjeća se Marijan Ćurković koji je gotovo svoj cijeli radni vijek vezao uz CO. U vrijeme osnivanja podružnice u Sloveniji Ćurković je vodio poslovanje Croatije u filijali Rijeka. "U Rijeci smo obučavali osoblje za podružnicu u Sloveniji, radilo se o doista izvrsnim kadrovima koji su i stvorili odličnu podlogu za potonji uspješan razvoj," ističe Ćurković. Nakon što je 2000. preuzeo upravu CO, iznosi, pokrenuo je inicijativu za vraćanje Adriatice u okrilje CO međutim, tadašnji vlasnici nisu htjeli razgovarati o prodaji.

 

24osiguravajuća

društva bore se na tržištu Hrvatske za ukupnu premiju od 8,74 milijarde kuna

Prema javno dostupnim podacima u 2014. godini Adriatic Slovenica je na matičnom tržištu sa 1027 zaposlenika ostvarila premiju u visini 298 milijuna eura. U tom istom razdoblju Croatija je zapošljavala 3011 djelatnika dok je premija iznosila 268 milijuna eura. Gabrijel Škof nada se da će i 2015. iskazati slične trendove. Najavljuje veliku tržišnu utakmicu za učvršćivanje pozicije unutar industrije osiguranja RH koja broji čak 24 društva dok ih je u Sloveniji 18, ali i na prostoru jugoistoka Europe budući da su prisutni i na tržištu Srbije. Adriatic Slovenica zapravo u Hrvatskoj posluje od 2008., kad je putem društva KD Life, a obje tvrtke su članice KD Groupa, počela prodavati Fondpolice, odnosno životno osiguranje povezano s investicijskim fondovima, u kojima je postalo i market lider.

S obzirom na članstvo Slovenije i Hrvatske u Europskoj uniji i mogućnost poslovanja kroz podružnice na cjelovitu zajedničkom tržištu, vlanici Adriatic Slovenice i KD Lifea u ožujku prošle godine odlučili su se za takav model poslovanja. Time je novoosnovano AS osiguranje, ističe Neven Tišma, prvi čovjek te podružnice, "u Hrvatskoj postalo pionirski projekt u realizaciji prekograničnog pripajanja provedenog unutar financijskog sektora susjednih država". Sve državne institucije, naglasio je, kako slovenski i hrvatski regulatori tako i nadležni sudovi, u registraciji novog poslovnog modela kroz podružnicu AS osiguranje opovrgnuli su ustaljene tvrdnje o sporosti i nemaru, proces je zaokružen iznimno kvalitetno u vrlo kratkom roku.

Adriatic Slovenica na lokalnom tržištu s udjelom od 15 posto u začelje gleda Triglav osiguranju. U lepezi brojnih proizvoda koje nude slovenskom tržištu posebno se izdvajaju tri ključna područja, to su: zdravstvena osiguranja, na kojima u prosjeku ugovori više od 30 posto ukupne godišnje premije, te obvezna autoosiguranja i životna osiguranja. Najavom poslovanja u Hrvatskoj kroz podružnicu AS osiguranje Škof i Tišma su posebno izdvojili nastavak prodaje životnih osiguranja, odnosno Fondpolica, uz prenošenje svih stečenih prava svim dosadašnjim klijentima te mogućnost ugovaranja obveznih autoosiguranja, i to putem web-shopa AS Direct.

U Hrvatskoj je online prodaja polica za motorna vozila i dalje premalo korišteni kanal, godišnje se kroz taj model kupnje proda tek četiri-pet tisuća polica, dok je u Sloveniji ta brojka veća tri do četiri puta. Tišma vjeruje da je to proizvod koji ima potencijal eksponencijalnog rasta te da će AS osiguranje u kratkom razdoblju postati market lider i na obveznim autoosiguranjima ugovorenim u web-shopu. Po broju društava hrvatsko je tržište u regiji s daleko najvećom konkurencijom. Ulaskom Adriatic Slovenice kroz novi poslovni model tržišna utakmica bit će svakako još žešća, a među sudionicima nadmetanja za premiju koja baš i nije izdašna rukavica izazova adresirana je nedvojbeno i dalje ovdašnjem lideru Croatia osiguranju. 
 

Komentirajte prvi

New Report

Close