‘Mijenjamo strategiju, već ove godine bit ćemo pozitivni’

Autor: Ana Blašković , 16. travanj 2015. u 22:01
Ivo Bilić, predsjednik Uprave Kentbanke/Goran Stanzl/PIXSELL

Uporište postaje poslovanje s građanima i tvrtkama, SME segment i ‘Turkish Desk’.

Četiri godine nakon što je turski Süzer preuzeo Kentbanku, kormilo je u veljači preuzeo Ivo Bilić, sezonirani bankar.

U borbi za tržište najavljuje potpunu promjenu strategije, otvaranje prema poduzetnicima, a adut vidi u jačanju veza s prosperitetnim turskim tržištem. "U potpunosti mijenjamo poslovni model. Dosad je Kentbanka bila orijentirana na transakcijske i mjenjačke poslove, a postaje univerzalna sa uporištem na poslovanju s građanima, malom i srednjem poduzetništvu, korporativnom sektoru i faktoringu", kaže Bilić dodajući da je željeni omjer građana i tvrtki pola-pola. 

 

7posto

iznosio je rast plasmana banke u prvom kvartalu 2015.

Ambiciozni planovi
Turski vlasnik uložio je 25 milijuna eura, ove namjerava još pet, što je nužno za realizaciju ambicioznih planova. Kentbanci je za profitabilnost potreban rast, pa će fokus biti na uslugama i proizvodima koji su već na tržištu, a ne i u ponudi banke, te otvaranju poslovnica u Varaždinu i Zadru. "Ključan zaokret koji pripremamo je povezivanje s tvrtkama koje posluju s Turskom. Uveli smo 'Turkish Desk'; mjesto susreta informacija hrvatskih tvrtki koje imaju namjeru trgovati u Turskoj, kao i turskih koje zanima domaće tržište", kaže Bilić dodajući da su, kad je riječ o Hrvatskoj, mogućnosti suradnje gotovo neograničene. Interes je velik s obje strane što je vjetar u leđa banci koja ove godine namjerava poslovanje dovesti u pozitivu. Što mogu originalno ponuditi SME segmentu? "Fleksibilnost i brzinu. Potpuno smo posvećeni klijentu; dajemo odgovore na svako pitanje, brzi smo, kad izvršimo analizu klijenta odluke donosimo odmah. U Hrvatskoj ima fantastičnih tvrtki, domaćih, ali i stranih koje investiraju u Hrvatsku", poručuje. 

Organski rast
U 2014. banka je imala 11,2 milijuna kuna gubitka i 1,17 milijardi kuna aktive, koja bi do kraja godine trebala porasti na 1,39 milijardi. U prvom kvartalu ostvaren je rast plasmana od sedam posto, a rastu i depoziti što tumače rastom povjerenja klijenata. "Otvaramo poslovnice, imat ćemo razvijeno kartično poslovanje, implementiramo prodajnu organizaciju u svim segmentima, uvodimo SME segment, razvijamo 'trade finance'… Mjere već daju rezultate: raste prihod od kamata i naknada, a zahvaljujući izmjenama u organizaciji naplate smanjuje se udio loših plasmana koji su niži od 10 posto", optimističan je Bilić. Ima li u planu akvizicije? "Bavimo se organskim rastom i konsolidacijom. Nije odbačena mogućnost akvizicije; bude li prilike mi ćemo na nju reagirati", zaključuje. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Što znači “sezonirani bankar”? Kako se postaje?

New Report

Close