FOTO: Najveći proizvođači automobila izabrali su baš ovaj sajam kao lansirnu rampu za svoja vozila

Foto: Reuters Foto: Reuters

Neke od najvećih svjetskih automobilskih tvrtki predstavile su ovog tjedna svoje električne automobile na Sajmu automobila u Šangaju.

Mnogi od tih automobila bit će dostupni samo u Kini, gdje vladine subvencije i politike favoriziraju električna vozila. Kao najveće svjetsko tržište automobila i proizvodnog čvorišta, azijski gigant postaje centar za razvoj električnih vozila, javio je CNBC.

Zbog svih pogodnosti koje Kina nudi, strani igrači sve više ulaze na njezino tržište električnih vozila.

Industrija električnih vozila još je uvijek u ranoj fazi, a mnoga pitanja i dalje ostaju otvorena, primjerice o potražnji kupaca i infrastrukturi za punjenje.

Audi je predstavio svoje električno sportsko komunalno vozilo Q2L e-tron, koje će se proizvoditi u južnom gradu Foshanu i biti dostupno samo u Kini.

Luksuzni njemački brand također je lansirao e-tron za Kinu, nakon što ga je prošle godine premijerno predstavio u San Franciscu, kao prvi električni model tvrtke.

E-tron će se također proizvoditi u Kini početkom 2020. godine, objavila je tvrtka na konferenciji za novinare.

“Najveći dio električnih automobila iz Audi portfelja imat ćemo ovdje u Kini. Kina će voditi ovu inicijativu sa stajališta tehnologije i stajališta portfelja”, izjavio je Alexander Seitz, član upravnog odbora Audi-a za financije, Kinu i pravne poslove, u intervjuu CNBC-u.

Audijev vlasnik, Volkswagen, također je objavio velike planove da se uključi u kinesko tržište električnih vozila. U priopćenju se izrazilo očekivanje da će Kina do 2028. godine doprinijeti proizvodnji više od polovice planiranih 22 milijuna električnih vozila tvrtke.

Volkswagen je najavio novu liniju električnih vozila koja će biti dostupna u Kini početkom 2021. godine. Prva će se proizvesti komunalna vozila nazvana ID. ROOMZZ.

“Imamo jasnu ambiciju biti brend broj jedan među električnim automobilima u Kini, a ne sumnjamo da će ID. ROOMZZ odigrati važnu ulogu u tome”, izjavio je Stephan Wöllenstein, izvršni direktor Volkswagen Group China.

U Šangaju je također premijerno predstavljen Infinitijev koncept električnog sportskog sedana nazvan Qs Inspiration. Luksuzni brand u vlasništvu Nissana također je najavio da će prva nova generacija električnih vozila biti izgrađena u Kini za domaće tržište.

"Kina će biti mjesto (za električna vozila)", izjavio je za CNBC Trevor Hale, generalni direktor Infiniti Global Communications-a.

Domaće natjecanje

Uz sve prilike koje Kina nudi, strani igrači ulaze na tržište električnih vozila prepuno domaćih robnih marki, a tu je i Teslin najnoviji prodor u lokalnu proizvodnju u Šangaju.

Kineska industrija električnih vozila također se suočava s 50-postotnim smanjenjem državnih subvencija za lipanj.

Bez obzira na to, kineski brandovi na sajmu automobila predstavili su nove usluge i različite automobile.

"Ubuduće će pametni automobili postati isti kao i pametni telefoni", izjavio je He Xiaopeng, glavni izvršni direktor tvrtke Xiaopeng, koju podupire Alibaba.

Industrija električnih vozila još je uvijek na početku, a mnoga pitanja o potražnji kupaca i infrastrukturi za punjenje ostaju.

Izgradnja potrebne infrastrukture za punjenje električnih automobila još uvijek predstavlja izazov.

"Korisnike to ne zanima, sve dok mogu puniti ​​svoje vozilo. Danas, najveća briga korisnika, potrošača, koja ih zadržava od kupnje električnog automobila, je zabrinutost zbog kilometraže”, naveo je Qin Lihong, suosnivač i predsjednik tvrtke Nio, koja se trudi smanjiti troškove izgradnje stanica za punjenje.

Kineski državni proizvođači GAC ​​i BAIC otkrili su vozila koja mogu prijeći najmanje 600 kilometara (370 milja) na jednom punjenju. To je gotovo dvostruko više od postojećih modela konkurenata.

Baš kao što proizvođači iz inozemstva gledaju na ovaj segment ogromnog kineskog tržišta, tvrtke iz Kine gledaju u inozemstvo, nadajući se da će njihovi proizvodi također izazvati interes na zapadnom tržištu, kao i drugdje.

Šangajska tvrtka Aiways izbacila je električni SUV za Europu na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi ranije ove godine.

Otprilike dvije godine staro poduzeće očekuje da će se proširiti na SAD krajem sljedeće godine, izjavio je za CNBC Alexander Klose, izvršni potpredsjednik operacija Aiwaysa u inozemstvu. On je rekao da je Bliski istok drugo tržište koje se razmatra.

"Idemo u Europu jer možemo, jer mislimo da mnogi drugi ne mogu. Odlazak u Europu zahtijeva određenu razinu kvalitete za koju mislimo da je imamo", zaključio je Klose.

Komentari (0)
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve