Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
e-Poslovanje 2025. (30):
najpraktičniji izbor na tržištu

„Sveračun je najbolji proizvod na tržištu jer smo ga razvijali zajedno s korisnicima“

Od 2026. eRačun postaje obveza za sve poduzetnike, a Hrvatska pošta kroz svoj servis Sveračun nudi jednostavno, sigurno i potpuno rješenje za digitalizaciju poslovanja. Višeslav Majić otkriva kako je sustav razvijan u suradnji s korisnicima, što ga čini najpraktičnijim izborom na tržištu – te najavljuje daljnje korake prema stvaranju digitalnog poštanskog kovčežića za svakog građanina.

Autor: Native tim PD
17. listopad 2025. u 09:14
Višeslav Majić, direktor upravljanja proizvodima, Hrvatska pošta

Uoči važne digitalne transformacije poslovanja koja čeka sve obveznike PDV-a od 1. siječnja 2026., kada eRačuni postaju obvezni, Hrvatska pošta razvila je rješenje koje poduzetnicima olakšava prijelaz na novo digitalno razdoblje. Sveračun, nacionalni servis za izdavanje, zaprimanje i pohranu eRačuna, osmišljen je kako bi proces digitalizacije bio brz, jednostavan i siguran – bez nepotrebnih troškova i komplikacija.
O prednostima novog sustava, podršci korisnicima i planovima za daljnju digitalizaciju razgovarali smo s Višeslavom Majićem, direktorom upravljanja proizvodima u Hrvatskoj pošti.

Od 1. siječnja 2026. svi obveznici PDV-a morat će koristiti eRačune. Koje su po vašem mišljenju najveće prednosti ove promjene za poduzetnike?

Brži jednostavniji proces izdavanja i zaprimanja računa te njihovo jasnije i kvalitetnije praćenje.

Promjene u poslovanju uvijek izazivaju određenu dozu nesigurnosti. Mnogi mikro i mali poduzetnici strahuju da će im prilagodba biti komplicirana. Kako Sveračun pojednostavljuje taj proces upravo za njih?

Prilikom razvoja servisa posebnu pozornost smo posvetili našim korisnicima i zajedno s njima smo razvijali i usavršavali sustav. Promatrali smo postojeću ponudu te slušali probleme s kojima se korisnici susreću prilikom njihovog korištenja. Zbog toga možemo direktno reći da je Sveračun najbolji proizvod na tržištu.

Sveračun velikim i malim poduzetnicima osigurava da proces digitalizacije prođu na jednostavan i brz način. Jednostavna registracija tvrtke je jedino što je potrebno. Samo izdavanje računa je brzo i jednostavno, a osim samog procesa posebnu pozornost smo posvetili komercijalnom dijelu, odnosno našoj ponudi kako bismo zadovoljili potrebe mikro i malih poduzetnika.

Prepaid modelom bez mjesečnih ograničenja omogućili smo sezonskim poduzetnicima da iskoriste račune kada je njima potrebno.

Koliko Hrvatska pošta ulaže u edukaciju i podršku korisnicima Sveračuna – hoće li poduzetnici imati dostupne radionice, upute ili savjetovanje u prijelaznom razdoblju?

Korisničko iskustvo je početak i najvažniji element našeg servisa i usluge. Naši korisnici imaju na raspolaganju potpunu edukaciju i podršku u svakom trenutku i za svaki dio procesa. Prilikom definiranja servisa i procesa vodili smo se povratnim informacijama koje smo dobivali od naših testnih korisnika (bilo ih je više od 100) te smo procesne elemente mijenjali s ciljem pojednostavljenja svakog koraka.

Višeslav Majić: „Činjenica da jedini u Hrvatskoj nudimo digitalnu dostavu preporučenih pošiljaka pokazuje našu prednost“

Sigurnost i vjerodostojnost podataka ključni su za poslovanje. Na koji način Sveračun osigurava sigurnu razmjenu i arhiviranje eRačuna?

Sveračun zadovoljava sve zakonske sigurnosne elemente Zakona o Fiskalizaciji 2.0. te posjedujemo sve potrebne certifikate.

Osim obvezne fiskalizacije i slanja Poreznoj upravi, koje dodatne funkcionalnosti Sveračun nudi korisnicima? I koliko je cijeli proces intuitivan za korisnika?

Hrvatskom gospodarstvu i poduzetnicima nudimo dva modela suradnje – Prepaid i Ugovorni model.

Prepaid model namijenjen je poduzetnicima s manjim brojem računa, koji posluju sezonski i koji samostalno na našem portalu mogu unositi i izdavati račune. Poduzetnici u sklopu tog modela mogu odabrati količinu računa koja im je potrebna za poslovanje, a tu količinu mogu potrošiti unutar jedne godine od datuma kada su ih kupili. Naglašavamo kako ne postoje bilo kakvi dodatni troškovi niti pretplata.

Ugovorni model namijenjen je srednjim, velikim i zahtjevnijim korisnicima koji imaju veće količine računa. Takvi će korisnici na kraju svakog mjeseca dobiti specifikaciju koliko su računa u proteklom mjesecu poslali. Količina poslanih računa unutar jednog mjeseca utječe na jediničnu cijenu istog. To znači da klijent odmah ima jasnu informaciju koliko košta eRačun unutar jednog razreda. Ako unutar mjeseca pošalje 100 računa, jedinična cijena će se obračunati po cijeni za taj razred. Ako sljedeći mjesec pošalje 200 računa tada će se svih 200 računa računati po nižoj jediničnoj cijeni.

Naša ponuda hrvatskom gospodarstvu i svim poduzetnicima je jasna te nema posebnih zvjezdica na cjeniku. Fiskalizacija i izvještavanje ne naplaćuju se dodatno nego su uključeni u cijenu. Arhiva računa koje je zakonski regulirana u trajanju od šest godina se ne naplaćuje dodatno – uključena je u cijenu. Zaprimanje računa također se ne naplaćuje i nema neiskorištenih računa. Drugim riječima, naši klijenti imaju potpunu slobodu.

Koji su emotivni benefiti za korisnike Sveračuna?

Svim korisnicima će se značajno smanjiti trud koji moraju uložiti u slanje računa s obzirom na to da je ispis, kuvertiranje i slanje izbačeno iz jednadžbe. Praćenje poslanih računa je također maksimalno pojednostavljeno, jer svi računi ostaju u arhivi Sveračuna i dostupni su uvijek. Sveračun je jednostavan i intuitivan servis, omogućuje automatizirani unos podataka iz postojećih baza te upozorava na neispravne elemente računa.

Pored toga, Sveračun svojim korisnicima daje besplatno primanje eRačuna, fiskalizaciju, arhiviranje i izvještavanje i za sve koji se registriraju do kraja ove godine 100 besplatnih eRačuna koji se mogu slati tijekom godine dana od dana registracije.

Digitalna transformacija nije samo zakonska obveza, već i prilika za modernizaciju poslovanja. Kako vidite ulogu Sveračuna u tom širem procesu digitalizacije gospodarstva u Hrvatskoj?

Nakon što Sveračun digitalizira poslovnu zajednicu, predstavit ćemo i verziju koja je namijenjena građanima. Drugim riječima svaki građanin će dobiti svoj osobni digitalni kovčežić i bit će siguran da u njemu ima sve pismovne pošiljke, račune i rješenja koja su mu poslana. Bit će to značajna promjena s obzirom na situaciju koju živimo danas. Danas je društvo digitalizirano iz perspektive pošiljatelja.

Brojni pošiljatelji su iz svoje perspektive odlučili digitalizirati jedan dio svojeg poslovanja. Svrha te digitalizacije je prvenstveno bila potaknuta troškovima – smanjenjem troškova na strani pošiljatelja. Rezultat toga su brojne pismovne pošiljke koje dolaze na razne privatne e-mail adrese, nalaze se na raznim aplikacijama ili web sučeljima. Pošiljatelji su se digitalizirali i ostvarili su benefit za sebe, međutim građani s druge strane nisu iskusili sve benefite digitalizacije.

Građani danas da bi prikupili sve digitalne pošiljke trebaju posjetiti svoj privatni mail, jedan ili više njih, trebaju kroz brojne različite aplikacije, preuzeti određeni dokument ili račun, ili pak otići na specifičnu web stranicu i tamo skinuti svoj dokument, odnosno račun.

Taj proces, iako digitalan, kompliciraniji je danas nego što je bio nekada kada je sva pošta – svi dokumenti i svi računi stizali u jedan poštanski kovčežić. Upravo tu perspektivu želimo promijeniti i građanima ćemo omogućiti da na jednom mjestu dobiju sve relevantne i potrebne dokumente. Ova promjena u konačnici neće donijeti benefite samo primateljima, iako su nam oni u prvom fokusu. Sveračun će i pošiljateljima dodatno smanjiti troškove.

Naime, slanje velike količine mailova, održavanje aplikacija i mikro servisa nije besplatno – dapače nije ni jeftino. Svi ti sustavi zahtijevaju održavanje, ulaganja, preinake, nadogradnje.
Svi ti sustavi i kanali digitalne razmjene u konačnici stvaraju dodatni posao IT timovima tvrtki, neovisno je li riječ o internim timovima ili pak razvoju koji se događa negdje vani. Također, svi ti sustavi, servisi imaju i svoj trošak sigurnosti u koju se konstantno treba ulagati sve više i više. Tako da sam siguran da će i pošiljatelji biti i više nego spremni svoje vrijeme, novac i kapacitete usmjeriti u svoj osnovni oblik poslovanja, a nama prepustiti da i dalje činimo ono što nam je u osnovi našeg poslovanja – da prenosimo informacije između pošiljatelja i primatelja.

Sveračun velikim i malim poduzetnicima osigurava da proces digitalizacije prođu na jednostavan i brz način.

S obzirom na to da se digitalizacija poslovanja odvija i na razini EU, može li Sveračun pomoći hrvatskim poduzetnicima u poslovanju s inozemnim partnerima?

Sveračun je danas član Peppol mreže – najveće i najrasprostranjenije mreže za međunarodnu razmjenu računa. Svi korisnici Sveračuna mogu biti sigurni i mirni jer njegovim korištenjem automatski ulaze u međunarodnu mrežu čime mogu slati digitalne račune na razini EU te, naravno, primati račune u digitalnom obliku od svojih međunarodnih partnera. Primanje i slanje međunarodnih računa nema dodatne specifične troškove.

Kako vidite razvoj Sveračuna – planiraju li se nove usluge ili nadogradnje koje bi dodatno olakšale poslovanje poduzetnicima?

Naš posao je prenošenje informacija. Način definiranja informacija, kanali kojima se koristimo te tehnika koju koristimo su stvar vremena, društva, sveopćeg razvoja, tehnologije koja je dostupna ali i, što je najvažnije, očekivanja koja su nam dana od strane naših korisnika, pošiljatelja i primatelja. Hrvatska pošta je danas nacionalno središte za razmjenu informacija, dokumenta, pisama, paketa između pošiljatelja i primatelja. Ne postoji ni jedan drugi ponuđač koji nudi tu pokrivenost, snagu i te kapacitete koje ima Hrvatska pošta.

Prelazak u digitalnu sferu je samo još jedan korak kojeg činimo i siguran sam da ćemo svoju poziciju nacionalnog posrednika zadržati.

eDelivery sustav za koji je HP certificiran je samo jedan element, iznimno važan, u digitalnom procesu dostave. Činjenica da zahvaljujući njemu možemo, jedini u RH, ponuditi digitalnu dostavu preporučenih pismena iznimno je važna. Daljnji razvoj prati potrebe korisnika, neovisno je li riječ o poduzetnicima, obrtnicima ili građanima.

eDelivery će sigurno biti dio Sveračuna kada je riječ o komunikaciji između tvrtki, poslovnih subjekata, države, lokalne samouprave i građana. Digitalizacija preporuke za koju smo mi spremni prvi je kotačić optimizacije cjelokupnog administrativnog procesa kada je riječ o komunikaciji između države i društva – građana i poslovnih subjekata. eDelivery odnosno ePreporuka će značajno ubrzati sve postupke te u konačnici ubrzati donošenje odluka.

Omogućit ćemo korisnicima da unutar naših digitalnih kanala, u konačnici digitalnog kovčežića, realiziraju sve aktivnosti i transakcije koje su njima potrebne. Ne želimo ponuditi polurješenje koje će od naših korisnika tražiti dodatne korake negdje drugdje već im omogućiti da sve potrebno završe unutar sigurne digitalne infrastrukture na način i kroz model koji je njima najprihvatljiviji. Od plaćanja računa do brojnih drugih „dodatnih“ usluga koje logički slijede ovoj osnovnoj djelatnosti.

Sadržaj omogućila Hrvatska pošta

Autor: Native tim PD
17. listopad 2025. u 09:14
Podijeli članak —

New Report

Close