Perić: ‘Vrijednost dobrih savjeta najbolje se pokazuje u krizi’

Autor: Stanko Borić , 27. travanj 2010. u 22:00

Željko Perić, direktor konzultantske tvrtke Caper i premijerkin savjetnik

Svako područje gospodarstva ima svoje “zvijezde”, odnosno osobe čije se ime nekako automatski veže uz određeno područje i koje je poznato širokoj javnosti. U području konzaltinga u Hrvatskoj jedno od tih imena zasigurno je i Željko Perić, gospodarski savjetnik premijerke Jadranke Kosor. Perić je godinama bio menadžer u vodećim hrvatskim tvrtkama poput Plive ili Dukata, da bi se nakon toga odlučio na promjenu i osnovao savjetničku tvrtku Caper. Za Poslovni dnevnik Perić govori o izazovima toga posla, kako ljudi percipiraju savjetnike te o stanju na domaćem tržištu konzaltinga.

Kako ocjenjujete situaciju na domaćem tržištu poslovnih savjetovanja? Je li ono prezasićeno ili ima prostora za još tvrtki za savjetovanje te očekujete li ulazak još nekih svjetskih igrača?
U Hrvatskoj djeluje velik broj poslovnih savjetnika, no ne bih rekao da je tržište zasićeno. Tržište je otvoreno i savjetnici se natječu za poslove u područjima za koja imaju adekvatne referencije i znanja. Svjetska imena poput McKinseya, Rolanda Bergera, AT Kearnyja, PWC-a, Deloittea, KPMG-a, Ernst&Younga već su niz godina prisutna u Hrvatskoj i pružaju različite vrste usluga uglavnom većim poslovnim sustavima i institucijama tako da možemo reći da je veći dio svjetskih igrača već dugo aktivan na našem tržištu.

Smatrate li da poslovni svijet i javnost na ispravan način percipiraju ulogu savjetnika u poslovnom procesu? Ako ne, što je tome uzrok?
Kao i u mnogočemu drugome hrvatska poduzeća malo su zaostajala za razvijenim svijetom, pa i u frekvenciji korištenja savjetničkih usluga. Međutim, stanje se mijenja u posljednje vrijeme i sve više tvrtki shvaća da su im potrebna korisna specifična znanja i iskustva koja savjetnici mogu donijeti. Naravno da ima puno onih koji misle da im pogled i savjet izvana nije potreban i da oni sami mogu pronaći adekvatna rješenja za svoje probleme. Međutim, nekada je pomoć savjetnika najpotrebnija i najučinkovitija upravo u vremenu prije nego što problemi isplivaju na površinu. Vjerujem da to postaje jasnije sve većem broju poduzetnika i menadžera, pogotovo nakon udara koje su mnogi pretrpjeli tijekom ove krize.

Iz kojih sektora imate najviše klijenata i koje sektore biste ocijenili izazovnijim od ostalih što se tiče obavljanja vašeg posla?
Mi smo usredotočeni na savjetovanja u projektima akvizicija i spajanja, ali zbog specifičnih znanja i iskustava nekih članova našega tima katkad prihvaćamo i projekte strateškog savjetovanja, uglavnom u prehrambenom sektoru i maloprodaji robe široke potrošnje. Svaki projekt i svaki klijent, bez obzira na veličinu, izazov je za sebe i mora mu se posvetiti dužna pozornost i zato u realizaciji možemo imati samo 3-4 projekta istovremeno.

Smatrate li da ste napravili dobar potez odlaskom iz menadžiranja u kompanijama i osnivanjem vlastite tvrtke? Biste li sve to napravili ponovno?
Caper sam pokrenuo prije pet godina i nisam nikada zažalio što sam se otisnuo u privatne vode. Učinio sam to nakon više od 20 godina provedenih u vodećim hrvatskim tvrtkama. Tijekom tih 20 godina prošao sam prirodan put učenja i sazrijevanja, stekao sam najrazličitija poslovna iskustva, radio s vrhunskim svjetskim poslovnjacima i savjetnicima na izuzetno složenim i zahtjevnim poslovima. Dio vremena sam živio i radio u inozemstvu, stekao brojne kontakte i cijelo vrijeme učio, usavršavao se i nadopunjavao znanja i vještine. Za tim u Caperu izabrao sam stručne ljude komplementarnih znanja i bez obzira na lošije poslovanje u ovim kriznim vremenima nisam nijednoga trenutka poželio raditi nešto drugo.

Koja je vaša uloga u savjetničkom timu premijerke, odnosno za koje područje ste primarno zaduženi?
Radili smo timski, jako dobro se nadopunjavajući čitavo vrijeme. Nismo imali strogu podjelu područja, ali se, logično, svatko od nas posvetio više onome području u kojem ima više iskustva i gdje može najviše pridonijeti. Tako sam ja najviše svoga vremena bio usredotočen na sve ono što je u vezi s unapređenjem uvjeta poslovanja i ulagateljske klime. No želim naglasiti da smo sve mjere prolazili zajednički, u izvrsnoj atmosferi, te da su i ministri dali znatan obol finalnom proizvodu koji je premijerka vrlo odlučno objavila i koji će se, nadam se, vrlo brzo i učinkovito početi realizirati.

Komentirajte prvi

New Report

Close