Milenijanci - nadolazeća generacija hrvatskih radnika

Student Future Day je projekt s ciljem predstavljanja studenata ZŠEM-a poslovnim subjektima u Hrvatskoj; Photo: Goran Jakus/PIXSELL Student Future Day je projekt s ciljem predstavljanja studenata ZŠEM-a poslovnim subjektima u Hrvatskoj; Photo: Goran Jakus/PIXSELL

Milenijanci traže povratnu informaciju o vlastitom radu i prepoznaju nove ideje. Krasi ih, međutim, i prilična nestrpljivost prema uspjehu i teže što bržem napredovanju koje je često teško postići.

Svi poslodavci traže jasno napisan i pregledan životopis koji će biti lišen esejističkog pristupa, čulo se na okruglom stolu “Odgovori odjela ljudskih potencijala na trendove tržišta rada" na sajmu karijera Student Future Day u organizaciji Zagrebačke škole ekonomije i managementa.

Format ne mora biti uniformiran, ali mora biti jasan. Kao što je kazala Ivana Kovačević Vukas, direktorica službe za razvoj i obrazovanje Ine, oni sve podatke iz životopisa stavljaju u excel tablice na kojima se jasno vide osnovni podaci svakog kandidata, a oni se sastoje od obrazovanja, poznavanja jezika, dosadašnjeg iskustva i ostalih bitnih elemenata za zaposlenje.

“Važno je da je CV pregledan te da se vide osnovne informacije. Naša je praksa da aplikant prođe dva kruga razgovora. Tu smo prava njemačka kompanija – točno se zna u kojem se periodu mora nešto napraviti a sve, vezano uz prijave i njihovu obradu mora biti završeno u roku od mjesec dana, objasnila je Helena Lončar, Training and Development manager u kompaniji Metro Cash&Carry.

Katja Matić iz L'Oreala kaže kako oni u kompaniji godišnje zapošljavaju od dva do četiri pripravnika. Napomenula je kako je preko L'Orealove poslovne igre Reveal protekle godine zaposleno troje pripravnika. Poslovna igra Reveal omogućava svim studentima i tek završenim diplomantima procjenu i istraživanje svog profesionalnog profila u virtualnom prostoru. Napomenula je da im se u posljednje vrijeme javljaju na natječaje ljudi koji ne zadovoljavaju potrebne uvjete.

Iskustvo rada u inozemstvu nije ključno, jer poslodavce zanima što su i kako radili, bez obzira koje je bilo mjesto rada. Osim toga, parola s "faksa na posao” više ne funkcionira već jedanas bitno cjeloživotno učenje i usavršavanje.

“Nedavno istraživanje portala MojPosao pokazalo je da mnogi žele promijeniti posao svakih 5 do 10 godina. To je, međutim, nemoguće napraviti bez dodatnih edukacija. Otprilike 30 posto ispitanika odgovorilo nam je da se na dodatne edukacije odlučuje kako bi promijenili posao ili napredovati. Zanimljivo je da je 30 posto njih odgovorilo kako se dodatno obrazuje kako bi ispunili želju iz mladosti”, kazala je Marija Kolovrat s portala MojPosao.

Kriza je snažno utjecala na tržište rada. "Prošle godine objavili smo više od 14.000 natječaja za slobodna radna mjesta što je za 17 posto više nego je to bio slučaj 2011. godine. Od toga je 52 posto oglasa za stalno zapošljavanje što predstavlja pad od tri posto. U prva tri mjeseca ove godine bilježimo 20 posto više oglasa nego u istom razdoblju lani, s tim da bilježimo povećanje oglasa za zaposlenje na određeno od 25 posto”, iznijela je Kolovrat podatke istraživanja.

Milenijanci - nadolazeća generacija

Kako su konferenciju prije svega pratili studenti, sugovornice su se posebno usmjerile na nadolazeću generaciju koju su prozvale Milenijancima.

Od sudionica stola moglo se čuti da ta nova generacija sa sobom nosi i drugačiju korporativnu kulturu, traže povratnu informaciju o vlastitom radu i prepoznaju nove ideje. Krasi ih, međutim, i prilična nestrpljivost prema uspjehu i teže što bržem napredovanju koje je često teško postići. "To je generacija koja dobro zna što želi, ali ne zna dobro što ne želi. Stoga trebaju biti strpljiviji kod napredovanja", kazala je Hana Naoulo Bego,  rukovoditeljica razvoja talenata i ljudskih potencijala za poslovnu podršku Coca-Cole HBC Hrvatska.

Veliko istraživanje Poslovnog dnevnika

Najnovije istraživanje Poslovnog dnevnika na kojemu je ZŠEM bio akademski partner pokazuje da studenti četrdesetak studija ekonomije u Hrvatskoj prilikom izbora poslodavca najviše cijene mogućnost napredovanja, mogućnost daljnjeg usavršavanja te dobru radnu atmosferu.

Većina sugovornica složila se da više generacije na jednom mjestu ne predstavlja nikakav problem, a starije generacije su idealni mentori za uvođenje u radne procese.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve