Prva emocionalna računala stižu 2016.

Autor: Bernard Ivezić , 16. prosinac 2015. u 09:16
Pepper je ušao na tržište koje će do 2019. vrijediti 86 milijardi dolara

Bivši potpredsjednik Googla i dekan na Carnegie Mellon School of Computer Science previđa novu revoluciju.

Kada je SoftBank u suradnji s francuskom tvrtkom Aldebaran Robotics, čiji je jedan tip humanoidnih robota kupio i zagrebački FER, lani predstavio "robota sa srcem" Peppera, koji pomaže kupcima dok biraju mobitele i mobilne pretplate u trgovinama, činilo se da je riječ tek o marketinškom triku.

Nešto poput dobre reklame koju si je Sony ostvario predstavivši robotskog psa AIBO-a, koji se ponaša poput psa osim što ga ne morate voditi svako jutro i navečer van kako bi obavio nuždu. Međutim, bivši potpredsjednik Googlea Andrew Moore i dekan Carnegie Mellon School of Computer Science tvrdi da već u 2016. godini možemo očekivati prva emocionalna računala i da to ne znači da će biti samo u obliku robota. 

Realizacija želja
"Odmah ćemo vidjeti niz korisnih primjena poput emocionalno inteligentnog računala koje će pomoći liječnicima u prepoznavanju kako se pacijent osjeća ili pak sustava koji će prepoznati koliko su studenti uključeni u predavanje i na taj način pomoći predavaču da efikasnije prenese znanje", kaže Moore. Dodaje pak da je afektivno, odnosno emocionalno računarstvo mnogo širi pojam od toga i da ćemo vidjeti i niz primjena na koje mnogi neće reagirati sa oduševljenjem.

 

1650dolara

po komadu stoji robot Pepper koji je rasprodan već u dvije serije

 "Da nisam dekan i da imam mnogo znanja o internetskom oglašavanju radio bih na razvoju startupa koji pratio kako se osjećate dok čitate web stranice, gledate video i slušate glazbu i glavno bi mi pitanje bilo osjećate li se pri tome pozitivno ili negativno", kaže Moore. Gotovo sva današnja računala u bilo kojem obliku opremljena su nizom senzora od kamera i mikrofona do gadgeta koji prate otkucaje srca, gibanje i druge pokazatelje tako da su primjene ove tehnologije sve jednostavnije. Dok neki žele računalima omogućiti da simuliraju empatiju, u okviru emocionalnog računarstva razvio se niz tehnologija koje prepoznaju boju, tempo i druge karakteristike glasa i na taj način donose zaključke.

Jednako tako razvio se niza tehnologija koje prepoznaju izraze lica, položaj tijela i druge manifestacije emocija. To je potaknulo  razvoj baza podataka koje bi klasificirale ljudske osjećaje. Sada je glavno pitanje kako će se prema tome postaviti proizvođači nosive tehnologije poput Applea sa svojim Watchem, koji kroz aplikaciju Health skuplja o svojim korisnicima mnoštvo informacija koje mu mogu pomoći da počnu donositi zaključke kako se osjećaju.

Nova vrijednost
Robot Pepper trenutačno nema nikakvih prepreka na tržištu, jer korisnici već pri kupnji znaju da upravo to i radi. Štoviše, prve dvije serije Peppera SoftBank je rasprodao po cijeni od 1650 dolara, iako postoje izvori koji tvrde da je prava cijena Peppera oko 20 tisuća eura. U prvoj seriji bilo je ponuđeno tisuću komada Peppera, a u drugoj i više. Američki Emotient, koji je lani prikupio šest milijuna dolara kapitala, kako bi svoju tehnologiju mogao početi primjenjivati na bilo kojem uređaju koji ima kameru. Kompanija u svojem opisu objašnjava da se usmjerila na tri ključna pokazatelja: pozornost, zainteresiranost i emocije. To su, kako navode, valute koje podižu prihod i korisničko zadovoljstvo. Rast u ovom području je golem. GeckoSystems, konkurent Aldebaranovog Peppera procjenjuje da će do 2019. samo tržište robota koji pomažu starijima vrijediti 86 milijardi dolara. Ostatak primjene ovih tehnologija daleko više.

Komentirajte prvi

New Report

Close