Marketing i društvene mreže za mali poslovni subjekt

Autor: Poslovni.hr , 22. travanj 2014. u 18:05
Izvor: kakonaweb.tportal.hr

Za razliku od popularnih tražilica na kojima ljudi traže informacije – o proizvodima, o događanjima ili opće/stručne informacije koje su im u danom trenu potrebne – društvene mreže predstavljaju drugačiji vid korištenja interneta.

Tekst je izvorno objavljen na kakonaweb.tportal.hr

Autor: Marko Sršan

Dućan na atraktivnoj lokaciji u gradu postavio je web stranicu na kojoj potencijalni kupci mogu pronaći proizvode, adresu te poneki savjet o domeni kojom se bave. No, ostaje pitanje kako se još bolje pozicionirati i prezentirati proizvode, podijeliti svoje savjete i iskustva.

Nakon što su u prošlom blog postu objašnjeni i prezentirani osnovni elementi web stranice manjeg poslovnog subjekta – cvjećarnice koja prodaje posebno dizajnirane cvjetne aranžmane u jednoj glavnoj gradskoj ulici – ovaj će se blog post posvetiti društvenim mrežama.

Da, društvenim mrežama, mrežama o kojima danas već i ptice na grani znaju, na kojima klinci imaju profile još otkad su prohodali, te koje mogu aktivnost, odnosno prodaju pojedinog malog poslovnog subjekta podignuti na jednu drugu razinu. Kao prvo, potrebno je definirati što su to društvene mreže te im naći svrhu.

Društvene mreže – čemu služe?

Za razliku od popularnih tražilica na kojima ljudi traže informacije – o proizvodima, o događanjima ili opće/stručne informacije koje su im u danom trenu potrebne – društvene mreže predstavljaju drugačiji vid korištenja interneta. Društvene mreže, formiraju mikro online zajednicu kojoj pripadaju prijatelji i poznanici. Takva zajednica komunicira međusobno, komentira, lajka, dijeli, tvita iretvita informaciju o brendu.

Koje društvene mreže odabrati za promociju?

U moru društvenih mreža, orijentirat ćemo se na one koje broje najviše korisnika – Facebook, Twitter, Instagram, Foursquare. Svaka od navedenih društvenih mreža ima svoje prednosti i nedostatke, svaka je unikatna svojim funkcijama, od načina do svrhe korištenja, kao što i količina angažman na svakoj od njih varira.

Primjer – cvjećarnica i osnovne društvene mreže

Iako će navedene društvene mreže biti detaljnije opisane u jednom od narednih blog postova, pokušat ću dati primjer za svaku od njih te navedenu cvjećarnicu staviti u kontekst društvenih mreža.

Kako bi se privukla zajednica koju potencijalno zanima cvijeće, potrebno je napisati blog post o cvijeću koji će se podijeliti na Facebook stranici. Tako će dobar dio zajednice vidjeti blog post, eventualno kliknuti na njega i pročitati ga. U tom slučaju je Facebook poslužio kao prijenosnik informacija.

Na Twitteru stvari drugačije funkcioniraju. Komunikacija je brža te, iako se i tamo zajednici želi prenijeti blog post, ideja je slušati i osluškivati tko tvita o cvijeću te participirati u razgovoru. Time se privlači pozornost korisnika koje zanima tema a samim “razgovorom” širi se tema i prema ostalim “followerima”.

S druge strane, Instagram, koji predstavlja društvenu mrežu slika, koristi se da svoje slike podijelimo. Svaku fotografiju aranžmana, cvjetnog uzorka, novog cvijeća u ponudi tamo ćemo podijeliti sa zajednicom. Isti moraju biti atraktivni, drugačiji i prenijeti emociju kako bi korisnici Instagrama širili informacije o fotografijama.

Na kraju, prednosti Foursquarea, lokacijske društvene mreže, iskoristit ćemo tako da ćemo svoj fizički dućan staviti na kartu i napraviti mjesto (eng. venue) za njega – na taj će se način svaki Foursquare korisnik prijaviti na lokaciju našeg dućana prilikom dolaska u kupnju.

Zaključak

Iako su ovo navedeno tek naznake mogućnosti koje društvene mreže imaju i kako sve mogu pomoći poslovnim subjektima u razvoju poslovanja i prodaje, one su indikativne kako bi se stekao dojam o njihovoj važnosti. U sljedećem blog postu ćemo se dotaknuti svake društvene mreže posebno te im se detaljnije posvetiti.

Komentirajte prvi

New Report

Close