Kako odabrati medij za oglašavanje

Autor: Sponzorirani članak , 28. srpanj 2014. u 13:10
Slika je preuzeta s portala kakonaweb.tportal.hr

Korist oglašavanja mnogi zanemaruju u vremenu krize, što je potpuno krivo, jer bez obzira na ekonomsku situaciju potrošači moraju znati za vaš proizvod.

Izvor: kakonaweb.tportal.hr

Piše: Nives Bokor

Korist oglašavanja mnogi zanemaruju u vremenu krize, što je potpuno krivo, jer bez obzira na ekonomsku situaciju potrošači moraju znati za vaš proizvod.

Oglašavanje. Zašto, gdje i na koji način – pitanja su koja se pojave pred svakim poduzetnikom. Radi se o alatu bez kojeg bi vaš brend, usluga ili konkretni proizvod ostao potpuna nepoznanica potrošačima. Ne odustajte od marketinga, promijenite strategiju i prilagodite je budžetu.

Cilj je pronaći strategiju kompatibilnu s vašim brandom, uslugom ili proizvodom i prezentirati je krajnjem potrošaču na način kojim ćete mu pokazati da ćete zadovoljiti njegove potrebe, a ukoliko one trenutno ne postoje, potrudite se stvoriti ih. Iako ima mnogo vrsta oglašavanja, probat ću vam kroz ovaj tekst dati općenite smjernice koje će vam možda pomoći u pronalaženju odgovora na pitanja gdje i na koji način se oglašavati.

1. Ključan je odabir cilja

Želite ojačati sam brend, stvoriti reputaciju ili želite promovirati pojedine proizvode ili usluge? Odgovor na ovo pitanje je vaša polazna točka, jer se radi o različitim načinima oglašavanja i različito formiranim kampanjama. Međutim, pripazite i da se vaš cilj slaže s prirodom vašeg proizvoda ili usluge! Na primjer, ako je to nešto što ljudima treba jedanput, dvaput godišnje i radi se o skupljem proizvodu ili usluzi, u većini slučajeva je bitnije raditi na jačanju brenda nego na promociji pojedinih proizvoda ili usluga.

2. Detaljno istražite ponudu

Prije svega, tematika medija treba biti srodna vašoj industriji i treba vam odgovarati ciljana skupina. Nakon toga slijede pitanja o nakladi, čitanosti, slušanosti, gledanosti, što obavezno dodatno provjerite.

3. Najbolje je kombinirati

Ne postoji vrsta medija koja je superiornija. Dokaz da su oni komplementarni možete pronaći u činjenici da se radio postaje i tiskana izdanja oglašavaju na jumbo plakatima dok se na primjer portali oglašavaju na radio postajama. Najbolja opcija je kombinirati više vrsta medija, ali nažalost, činjenica je da malo tko upravlja tolikim budžetom, tako da dobro analizirajte prije nego odaberete jedan ili dva. Što više prati vaša ciljana skupina je zasigurno prvo i najbitnije pitanje.

4. Pratite uspješne konkurente

Tu naravno ne mislim da slijedite svaki njihov korak i kopirate svaki njihov oglas, već da istražite strategiju oglašavanja uspješnih konkurenata. Istražite koje medije su odabrali i na koji način se plasiraju unutar istih.

5. Ne zaboravite gledati širu sliku

Istražite kolika je važnost medija u vašoj industriji te kvaliteta samog magazina. Detaljnije, da li pojavljivanje vašeg brenda u određenom magazinu podiže vaš kredibilitet i jača brend, kao i da li njegov ostatak stvara dobru ili bolju sliku o vašoj industriji i srodnim proizvodima i uslugama.

6. Maksimalno se posvetite izradi oglasa

Začuđujuće velika količina poduzetnika smatra dovoljnim bilo kakvo prisustvo u medijima i ne trude se napraviti oglas koji će ispuniti svrhu koju sam navela u uvodu. Poruka mora biti kratka i jasna. Iako oglas mora biti kreativan, pripazite da se u toj kreativnosti vaša poruka ne izgubi. Imate maksimalno dvije-tri sekunde da privučete pozornost krajnjeg potrošača. Pokušajte se prilagoditi formatu samog medija, pogotovo magazina. Zašto bi netko stao na vašem oglasu ako ga stranicu iza čeka razlog zbog kojeg je kupio određeni magazin? Pratite duh tekstova i vizuala. Većina iz straha da nešto ne zaboravi stavi previše informacija koje potencijalnog potrošača zapravo zamaraju i ne može im (ili ne želi!) posvetiti pozornost. Budite specifični u tome kome se obraćate i zašto. Pronađite kvalificiranu osobu koja je sposobna komunicirati vaše poruke jednostavno i u skladu s filozofijom vašeg proizvoda. Nekada je zapravo skuplja opcija ne zaposliti ga.

I najbitnije – vjerujte u sebe! Ako ste imali dovoljno snage i vjere u sebe da pokrenete posao, imate dovoljno i da sami odaberete strategiju oglašavanja i izgled oglasa. Ne bojte se izaći izvan okvira. Neka bude u skladu s filozofijom vaše firme. Zadajte temu i dopustite da ljudi s iskustvom pravilno iskomuniciraju prema potrošačima. Bit ćete primjećeni jedino ako izađete iz kalupa, a jedino što za to trebate jest – biti svoji!

New Report

Close