35 događaja koji su obilježili Facebook u 2014. godini

Autor: Poslovni.hr , 22. prosinac 2014. u 13:45
Photo: Daniel Reinhardt/DPA/PIXSELL

Facebook je već godinama neizbježan dio svakodnevnice velikog dijela svjetskog stanovništva, a ni 2014. nije prošla bez novih opcija za korisnike, velikih najava i planova te akvizicija.

Facebook je već godinama neizbježan dio svakodnevnice velikog dijela svjetskog stanovništva, a ni 2014. nije prošla bez novih opcija za korisnike, velikih najava, planova i akvizicija. Naravno, nisu izostale ni brojne kontroverze koje već uobičajeno prate najveću svjetsku društvenu mrežu.

Evo izbora najznačajnijih događaja koji su obilježili kompaniju Marka Zuckerberga u godini na izmaku:

Siječanj

1. Facebook je predstavio Paper – iOS aplikaciju za čitanje i dijeljenje vijesti, o kojoj se prethodno puno nagađalo u medijima. Paper je agregator sadržaja koji prikuplja linkove, fotografije i video zapise te ih prikazuje u vizualno atraktivnom sučelju. Lansiranje nove aplikacije privuklo je veliku pozornost u tehnološkim krugovima, premda je fama ubrzo splasnula.

Veljača

2. Facebook je obilježio 10 godina postojanja. Povodom toga lansirao je opciju "A Look Back" koja korisnicima omogućuje da pogledaju kratki film o svom digitalnom životu na Facebooku.

3. U veljači je 'eksplodirala' i vijest kako Facebook kupuje popularnu aplikaciju za dopisivanje WhatsApp za ukupno 19 milijardi dolara. Riječ je o dosad najvećoj akviziciji u povijesti Facebooka. Usporedbe radi, za Instagram je 2012. godine platio 'tek' milijardu dolara.

4. U istom mjesecu Facebook je ugasio uslugu elektroničke pošte, u sklopu koje su korisnici koristili adrese s domenom @facebook.com. Servis je 'izdržao' tri godine.

Ožujak

5. Korisnici su počeli dobivati novi, osvježeni izgled Facebookova News Feeda, koji je među ostalim donio veće slike, osvježene ikone i nove fontove.

6. Facebook je također objavio kako u suradnji s grupom oglašivača počinje uvoditi video oglase od 15 sekundi, koji će se automatski pokretati u News Feedu.

7. Krajem mjeseca Facebook je napravio još jedan potez koji privukao ogroman interes javnosti, kupivši tvrtku Oculus VR za 2 milijarde dolara. Oculus VR je mlada kompanija specijalizirana za tehnologiju prividne stvarnosti, koja je razvila kacigu za igranje igara u virtualnom 3D okruženju.

8. Facebook je također otkrio više detalja o inicijativi Internet.org i projektu Connectivity Lab u sklopu kojih planira koristiti solarne dronove i geostacionarne satelite s ciljem uspostavljanja bolje internetske povezanosti u slabije razvijenim zemljama.

Travanj

9. Najavljene su promjene u postavkama privatnosti, s novim značajkama koje korisnicima pomažu da lakše razumiju kako i s kime dijele određeni sadržaj.

10. Kompanija je najavila kako će izdvojiti Messenger iz matične mobilne aplikacije, pri čemu će korisnici morati preuzeti dodatnu aplikaciju za dopisivanje. Facebookov potez rezultirao je ogromnim negodovanjem.

11. Facebook je u SAD-u počeo uvoditi značajku "Nearby Friends" ili "prijatelji u blizini". Riječ je o opciji koja korisnicima omogućuje da vide koliko su lokacijski udaljeni od svojih prijatelja.

12. Tvrtka je također nastavila s preuzimanjem kompanija, a u travnju je kupila finski startup ProtoGeo i njegovu popularnu fitness aplikaciju Moves.

13. Facebook je krajem travnja na konferenciji F8 Developer Conference najavio kako će promijeniti način pristupanja aplikacijama na toj društvenoj mreži, odnosno omogućiti korisnicima da sami odrede koja dopuštenja žele dati aplikacijama prije registracije i prijave. Uz to, tvrtka je najavila i značajku "anonimne prijave" (Anonymous Login), koja predstavlja nov način isprobavanja i logiranja na aplikacije, pri čemu autorima aplikacija nije odobren pristup osobnim podacima korisnika.

Svibanj

14. Facebook je povukao svoju aplikaciju Poke koja je omogućavala slanje privremenih poruka, fotografija i videozapisa.

Lipanj

15. Facebook je najavio novu opciju za mobilne korisnike koja omogućuje zvukovno prepoznavanje pjesama i televizijskog sadržaja, koja po funkcionalnosti poprilično sliči popularnoj aplikaciji Shazam. To je rezultiralo velikom zabrinutošću javnosti u vezi mogućeg kršenja privatnosti, a čak su se pojavile i online peticije za ukidanje nove opcije.

16. Facebook je najavio i kako će u svrhu relevantnijeg oglašavanja koristiti informacije koje proizlaze iz posjeta korisnika drugim web stranicama, ali i korištenja mobilnih aplikacija. U prijevodu: oglasi koje vidite na Facebooku ovisit će i o tome što radite izvan njega.

17. Najveća svjetska društvena mreža lansirala je u lipnju i novu mobilnu aplikaciju – Slingshot. Riječ je o svojevrsnom odgovoru Facebooka na popularnu aplikaciju Snapchat. Za korištenje Slingshota potrebno je snimiti fotografiju ili video, obogatiti ih tekstom ili grafikama te poslati grupi prijatelja. Međutim, "štos" je u tome što primatelji poruke ne mogu vidjeti što ste im poslali ako oni ne pošalju nešto natrag vama.

18. U javnost su procurili i detalji o kontroverznom Facebookovom istraživanju u sklopu kojeg se manipulirao sadržajem News Feeda  bez znanja korisnika. Facebook je, naime, želio saznati kako te promjene utječu na emocionalno stanje ljudi. Otkriće je podiglo ogromnu buru u medijima i privuklo iznimno negativne reakcije.

Srpanj

19. Facebook je objavio kako je sklopio sporazum o kupnji tvrtke LiveRail, koja se bavi razvojem tehnologije za plasiranje reklama u online videozapisima. Vrijednost akvizicije nije otkrivena.

20. Tvrtka je lansirala i novu aplikaciju Facebook Mentions, namijenjenu isključivo poznatim i slavnim osobama.

21. Facebook je također uveo opciju 'Save', koja korisnicima omogućuje pohranjivanje zanimljivog sadržaja za kasnije čitanje.

Rujan

22. Mediji pišu kako Facebook testira opciju koja će korisnicima olakšati pretraživanje starih objava, fotografija i statusa.

23. Tržišna kapitalizacija kompanije po prvi puta prelazi 200 milijardi dolara.

24. Facebook najavljuje prilagodbu svojih algoritama s ciljem da ljudima prikazuje manje starijih postova, odnosno više onih koji su "pravovremeni". Drugim riječima, u News Feedu bi se u manjoj mjeri trebale prikazivati vijesti stare dan ili dva.

Listopad

25. Svjetske agencije pišu kako Facebook navodno planira prve korake na tržište zdravstvenih usluga, i to putem online zajednica koje povezuju bolesnike te aplikacija za preventivnu njegu.

26. Korisnici Facebooka u listopadu dobivaju novu zabavnu opciju – komentiranje pomoću zabavnih virtualnih naljepnica, odnosno "stickersa".

27. Facebook je lansirao novu besplatnu mobilnu aplikaciju pod nazivom Rooms. Aplikacija omogućuje korisnicima da kreiraju forumsku raspravu oko bilo koje teme, pri čemu su moguće razne opcije prilagodbe u obliku boja, ikona, fotografija, a čak i gumb 'Like' može biti promijenjen.

Studeni

28. Facebook je predstavio nove alate koji korisnicima omogućavaju više kontrole nad pregledom novosti, odnosno naprednije filtriranje objava prijatelja i stranica. Primjerice, klikom na strelicu iznad objave korisnici mogu odabrati da nečiji sadržaj vide u manjoj mjeri, umjesto da ga samo sakriju ili prestanu slijediti kreatora objave.

29. Lansiran je i novi alat "Say thanks", koji korisnicima pruža mogućnost da se zahvale odabranim prijateljima u obliku video-razglednice.

30. U medijima se istovremeno piše kako Facebook radi na profesionalnoj inačici, koja je prilagođena za komunikaciju na radnome mjestu.

31. Facebook najavljuje i kako će smanjiti broj objava u News Feedu koje su čisti promotivni sadržaj. Riječ je o postovima koji pozivaju ljude da instaliraju neku aplikaciju ili kupe proizvod, potiču korisnike na nagradne natječaje "bez pravog konteksta" ili im je sadržaj u potpunosti reklamnog karaktera.

32. Društvena mreža lansirala je novu besplatnu aplikaciju – Facebook Groups, koja grupe na Facebooku prilagođava mobilnim korisnicima.

33. Facebook je krajem mjeseca najavio ažuriranje uvjeta upotrebe i pravila. Nadopune stupaju na snagu 1. siječnja 2015. godine. Među ostalim, uvodi se i poboljšani sustav oglašavanja na temelju aplikacija kojima se korisnici služe i web mjesta koja posjećuju izvan Facebooka.

Prosinac

34. Šef Facebooka Mark Zuckerberg izjavljuje kako uz standardni 'lajk' razmišlja o dodatnim opcijama za izražavanje emocija. Mediji su to odmah protumačili kako je na pomolu uvođenje gumba 'dislike'

35. Facebook uvodi značajku koja mobilnim korisnicima automatski poboljšava fotografije snimljene pomoću pametnog telefona.

Komentirajte prvi

New Report

Close