U Beogradu u ožujku tri sajma vozila, u Zagrebu niti jedan već nekoliko godina

Autor: Darko Bičak , 12. veljača 2014. u 17:45
Mercedes će Ikarbusu isporučivati svoje šasije na koje će se nadograđivati oprema za autobus

Na Sajmu će biti predstavljen prototip Ikarbusovog gradskog autobusa koji ta srpska tvrtka radi u suradnji s Mercedesom.

Iako je tržište automobila u cijeloj regiji zadnjih godina doživjelo krah, u Beogradu i ove godine pripremaju čak tri sajma automobila. Naime, Beogradski sajam je potvrdio da će se i ove godine u njihovom prostoru održati Beograd Car Show i Sajam motocikala te 52. međunarodni sajam gospodarskih vozila. 

Posjetitelji iz regije
Kako je za beogradski dnevnik Novosti pojasnio Zoran Lupšić, menadžer projekta Beogradskog sajma, izložba osobnih automobila i motocikala će se održati u glavnom gradu Srbije od 14. do 20. ožujka. Program gospodarskih vozila će se prezentirati tjedan dana kasnije, od 25. do 29. ožujka. Lupšić je najavio da će ovogodišnje priredbe premašiti one iz prošle godine kada se samo na Sajmu gospodarskih vozila predstavilo 446 tvrtki, a od čega njih 187 iz inozemstva.

 

51posto

domaćih dijelova mora imati proizvod iz Srbije za bescarinski izvoz u Rusiju

Očekuje se i veliki broj posjetitelja, kako iz same Srbije, tako i iz čitave regije. Među zanimljivijim eksponatima na Sajmu će biti prototip Ikarbusovog gradskog autobusa koji ta srpska tvrtka sa sjedištem u Zemunu radi u suradnji s Mercedesom. Trenutno je projekt u trećoj fazi u kojoj je izgrađen prototip, a procjenjuje se da bi do kraja godine s trake mogli sići i prvi serijski proizvedeni autobusi. Zemunski stručnjaci su uspjeli konstruirati ovaj autobus u samo tri mjeseca, a kontrolori iz Stuttgarta su dali zadovoljavajuću ocjenu po pitanju kvalitete zavarivanja, antikorozivne zaštite i ugrađenih sklopova. To znači da će Ikarbus moći nositi trokraku zvijezdu i prodavati se na tržištu pod brendom Mercedes. Suradnja podrazumijeva da će Mercedes Ikarbusu isporučivati svoje šasije, koje se proizvode u Španjolskoj, a na koje će se onda nadograđivati oprema za autobus.

Podsjetimo da je sličnu suradnju dogovorio i Crobus u vlsništvu Pave Zubaka sa švedskom Scaniom, ali za segment luksuznih putničkih i turističkih autobusa. Iako bi se Ikarbusova vozila trebala naći u čitavoj distribucijskoj mreži Mercedesa, činjenica je da se ti autobusi primarno planiraju plasirati na domaće, srpsko, kao i tržišta u regiji. No, ono što je njemačku automobilsku tvrtku ponajprije privuklo u Srbiju, zasigurno je bescarinski režim trgovine između Srbije i Rusije. Taj režim je važeći za robu koja u sebi ima više od 51 posto "srpske vrijednosti", naravno i obratno. U projektu Ikarbusa sudjeluje više od 100 tvrtki iz susjedne zemlje. Između ostalih, tu se nalaze Valjaonica bakra Sevojno, Tigar iz Pirota, Prva petoletka iz Trstenika te pribojski Poliester.Za razliku od susjedne zemlju, u Hrvatskoj se pravi Auto Show ne održava od 2008. godine kada je bio zadnji Zagreb Auto Show.

Razlog je, naravno, ekonomska kriza koja je više nego prepolovila prodaju automobila. Kada je 2009. nastupila kriza automobilskog tržišta, na Velesajmu su izlagačima ponudili simboličnu akciju popusta od četiri posto, naravno uz avansno plaćanje. Većini autokuća je to bilo neprihvaljivo i preskupo te je Auto Show otkazan. Iako samo neodržavanje sajma automobila u Zagrebu jedne godine ne bi bilo tragično, ponekih godina se ionako održavao bijenalno, činjenica je da je ta 2009. pokazala da se bez toga sajma, i troškova koje on nosi, može. Narednih godina se sajam pokušao oživjeti, a zadnji pokušaj je bio ove godine kada se Show trebao održati od 20. do 26. ožujka. 

Pad prodaje
No, kako je čak 21 od 37 prisutnih brendova automobila u Hrvatskoj otkazao svoj nastup na njemu, na Zagrebačkom velesajmu i u Gradu Zagrebu kao njegovu vlasniku, odlučili su da se takva priredba neće održati niti ove godine. Prema podacima britanske autoagencije Jato, prodaja osobnih automobila u svim zemljama regije je u 2013. godini pala za dodatnih 10-ak posto. Izuzetak je najveće tržište, ono slovensko, koje lani je progutalo 51,7 tisuća automobila, a u odnosu na 48,6 tisuća u godini prije. U Hrvatskoj je lani prodano 27,9 tisuća vozila, a u 2012. njih 31,3 tisuće. Slična situacija je i u Srbiji gdje je u 2013. bilo 21,9 tisuća novoregistriranih vozila, a u godini prije 28,8 tisuća. Bosna i Hercegovina je lani imala 5799 prodanih automobila. 

Komentirajte prvi

New Report

Close