Stroži testovi i kazne za autoindustriju

EU nije kaznila varanje na ispušnim plinovima/REUTERS EU nije kaznila varanje na ispušnim plinovima/REUTERS

Eurozastupnici traže da se uvede jedinstvena homologacija vozila za tržište.

Potaknuti skandalom u kojem se najveći europski i svjetski proizvođač automobila, njemački Volkswagen, dobro osramotio kad je otkriveno da je varao na testovima ispušnih plinova u svojim dizelskim automobilima, zbog čega je "popio" i drakonske kazne u SAD-u (ali ne i u EU), zastupnici u Europskom parlamentu traže od Europske komisije da ispravi greške i propuste kad nakon istrage o varanju s testovima nije od država članica zahtijevala da kazne proizvođače auta i povuku s tržišta neispravne.

"Skandal Volkswagen jedan je od najvećih industrijskih skandala koji je obmanuo građane i ugrozio im zdravlje. Nedopustivo je da, za razliku od građana SAD-a, građani EU još čekaju na primjerenu kompenzaciju. Prijedlog jedinstvene homologacije osigurat će jači nadzor, transparentniji sustav i visoku razinu zaštite okoliša, zdravlja građana i prava potrošača" rekao je zastupnik Tonino Picula.

Zastupnici apeliraju da članice primjenjuju strože mjere i provedu svoje istrage o emisijima štetnih plinova, a od EU da se zakonodavstvo o kvaliteti zraka provodi unutar ovlasti jednog povjerenika i jedne glavne uprave, kao i da se legislativa i regulativa usvoji brzo, s pravim testovima ispušnih plinova tijekom vožnje, a ne laboratorijskim mjerenjima.  "Svake godine zemlje članice trebale bi kontrolirati najmanje 20% modela vozila koje puste na tržište u prethodnoj godini. Proizvođače koji krivotvore rezultate treba kazniti i do 30 000 eura po vozilu", ističe se u preporuci zastupnika EK-u. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve