Stižu kineski električni autobusi iz srpskog Ikarbusa

Ikarbus je proizvodio i autobus na šasiji Mercedes-Benza Ikarbus je proizvodio i autobus na šasiji Mercedes-Benza

Država će ostati vlasnik 26% dionica, a kineski partner otkupit će i oko 9,5 milijuna eura duga Ikarbusa.

Sredinom ove godine očekuje se privatizacija srpskog proizvođača autobusa Ikarbusa iz Zemuna, a Aleksandar Vićentić, glavni direktor tvornice, kaže da će novi većinski vlasnik postati kineski Jinlong, koji planira proširenje proizvodnje i na elektrovozila. 

Preme njegovim riječima, proces privatizacije već je počeo kroz Unaprijed pripremljeni plan reorganizacije (UPPR), te se očekuje da će sredinom lipnja kineskom partneru biti prodano 51% Ikarbusa. Vićentić je Tanjugu rekao da će država ostati vlasnik oko 26% udjela, a preostali dio bit će u vlasništvu malih dioničara. Kineski partner otkupit će i oko 9,5 mil. eura duga Ikarbusa.

"Ikarbus ne posluje baš sjajno od sredine 2018. Imamo posla, ali ne dovoljno. Trenutno radimo sedam autobusa za kupca u Mađarskoj, još dva autobusa za lokalne kupce, a radimo i velike remonte za GSP", rekao je Vićentić. Naveo je da se za socijalni program, koji je proveden krajem prošle godine, opredijelilo oko 140 zaposlenih koji su dobili 200 eura po godini staža, a da je u tvrtki ostalo 120 radnika. "Otišli su uglavnom stariji radnici. Uspjeli smo sačuvati sve inženjere, što je i nama i kompaniji koja nas kupuje najvažnije", rekao je Vićentić.

 

20 tisuća

autobusa proizvedeno je u Ikarbusu od 1954. godine

Za kineski Jinlong je rekao da je riječ o jednom od najvećih svjetskih prozivođača baterija za električna vozila, te da je veliki proizvođač električnih autobusa, kamiona i dostavnih vozila. "Jinlong ima ozbiljne planove s Ikarbusom. Zadržat će postojeći proizvodni program i proširit će ga elektrovozilima koje planira najprije ponuditi zemljama jugoistočne Europe, a potom i na ostalim europskim tržištima", rekao je Vićentić. On objašnjava da se u Europi i cijelom svijetu događa revolucija u autoindustriji, jer se prelazi s dizel motora na elektromotore i da su u tom području Kinezi daleko ispred svih drugih.

Ikarbus je osnovan 1923. godine, kao prva tvornica zrakoplova na Balkanu, da bi kasnije promijenio djelatnost. Prvi autobus u Ikarbusu proizveden je 1954. godine, po licenciji austrijske tvrtke Saurer. Do sada je u zemunskoj tvornici proizvedeno više od 20.000 autobusa, od čega je znatan dio izvezen. Ikarbus je prije dvije godine proizvodio autobus na šasiji Mercedes-Benza. Karoseriju su razvijali Ikarbusovi inženjeri u suradnji i po uputama Mercedesa. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve