Startup godine prodao milijun personaliziranih knjiga za djecu

Autor: Poslovni dnevnik , 27. svibanj 2019. u 22:00
Male junake, neobičnu literaturu za najmlađe, počeli su stvarati s deset suradnika, danas je više od sto zaposlenika

Posebnost personaliziranih dječjih knjiga je u tome što svaki korisnik određuje ime, spol i izgled protagonista te određuje sadržaj priče.

Rado Daradan i Mic Melanšek nisu mislili da će njihovi Mali junaci rasti tako brzo, a vjerojatno još manje da će njihova startup tvrtka Hurra Studios postati slovenski startup 2019. godine. Njihova priča je dokaz važnosti strasti u poduzetništvu, koju investitori na kraju vide, čak i ako mladi poduzetnici ne slijede uobičajene startup smjernice, piše Dnevnik.

Ništa bez tvrdih korica
Naime, na ovogodišnjem izboru slovenskega startupa godine pobjednik je bio upravo Hurra Studios, proizvođač personializiranih dječjih knjiga Mali junaci. Samo prije dvije godine Male junake stvaralo je deset suradnika s velikim snovima, ali danas u tvrtki imaju više od stotinu zaposlenika.  U suradnji s više od pedeset vanjskih suradnika, kao što su pisci, ilustratori, prevoditelji i tiskari, oni stvaraju personalizirane knjige za djecu koje razveseljavaju najmlađe i njihove roditelje.

Posebnost personaliziranih dječjih knjiga je u tome što svaki korisnik u svojoj narudžbi određuje ime, spol i izgled protagonista, te određuje sadržaj i piše posvetu primatelju knjige. Svaka je knjiga jedinstvena, u tvrdim koricama i isporučuje se kupcu na ruke za samo pet dana. Komunikacija s kupcima, pri čemu se u pogledu načina i brzine značajno razlikuju od uže i šire konkurencije, velika je prednost slovenske tvrtke. "Osjećaji su izuzetni", nakon preuzimanja kristalnog kipa za najbolji slovenski startup, rekao je suosnivač startupa godine Mic Melanšek. Prema njegovim riječima, tvrtka je osnovana praktički od nule.

"Nismo imali nikakvih ulaganja, niti smo znali da imamo takvu mogućnost. Otišli smo u banku i uzeli studentski kredit od 12.000 eura. Bili smo tako uvjereni da je naš proizvod dobar da smo otišli na inozemno tržište. U početku nismo bili uspješni, pa smo čak razmišljali o zatvaranju tvrtke. Ali budući da smo vjerovali u Male junake, sjeli smo i napravili popis stvari koje treba poboljšati. Uz neke uštede otišli smo na njemačko tržište i srećom u ljeto 2017. došlo je do čarobnog trenutka kada smo od početka bili profitabilni. Onda smo stekli samopouzdanje", objašnjava Melanšek.

Očekuju nove partnere
I drugi suosnivač Rado Daradan potvrđuje da su počeci bili teški.  "Nadam se da će nagrada za najbolji startup donijeti tvrtki veće povjerenje u domaće tržište i poslovne partnere", kaže Daradan. Prije dvije godine, suradnici su jedva uspjeli naći nekoga tko bi ih uopće mogao slušati. Imali su sreće što je potencijal tvrtke prepoznala investitorica Nina Dremelj, koja im je donijela ulaganje svog švicarskog investicijskog fonda AlpVent. Suosnivači su u početku, kada nitko nije znao što su personalizirane knjige, za bolje prepoznavanje priča malih heroja, privukl Ferija Lainščeka, Desu Muck i druge autore.

 

90 tisuća

knjiga prodano je još 2017. godine

Danas više nemaju problema s prepoznatljivošću. Na kraju, Khloe Kardashian napravila je mladoj slovenskoh kompaniji odličan marketing izjavom da je impresionirana personaliziranom knjigom koju je njezinoj kćeri True Hurra Studios poklonio za prvi rođendan.

U 2017. godini prodano je 90.000 knjiga, prošle godine ta je brojka iznosila gotovo pola milijuna. danas, već je gotovo milijun djece i njihovih roditelja u šest zemalja – Sloveniji, Italiji, Austriji, Francuskoj, Njemačkoj i Sjedinjenim Amričkim Državama – zadovoljno junacima koji oživljavaju u personaliziranim dječjim knjigama.  U sljedeća tri mjeseca na ovu listu bit će dodano sedam novih zemalja, uključujući Španjolsku, Veliku Britaniju, Kanadu i Australiju. Do kraja godine broj prodanih knjiga povećat će se na čak 1,5 milijuna. 

Žele najkreativnije ljude
Suosnivači očekuju da će do 2022. tvrtka biti vodeća u Europi i Sjevernoj Americi, a možda i na kineskom tržištu. U dvije godine promet je porastao za čak 82 puta, što je podatak kojeg povjerenstvo, koja je najbolji startup 2019. godine odabralo između pet kandidata, nije moglo nikako zanemariti. 

Knjige Mali junaci nisu jedini proizvod tvrtke, budući da između 25 i 40 posto narudžbi sadrži i druge proizvode, kao što su poklon kutije s igrama, te predviđaju i proizvodnju promotivnih proizvoda, za koje se očekuje da će donijeti ozbiljnu promjenu u prihodima tvrtke.  Osnivači tvrde u budućnosti žele surađivati s najkreativnijim piscima, ilustratorima i ostalim kreativnim pojedincima u svijetu. 

Kako se bira startup godine 

Najbolji od pet kandidata za nagradu
U konačnom izboru slovenskog startupa godine, uz Hurra Studios, sudjelovale su tvrtke Ollo Audio, Hopalai, Sileo i Lake. Odluku o prestižnoj nagradi donijelo je povjerenstvo kojeg su činili poduzetnici, mentori, investitori i članovi potpornih institucija koje aktivno razvijaju slovenski startup ekosustav. Povjerenstvo je ocijenjivalo kandidate prema četiri kriterija. Riječ je prije svega o uspješnom potvrđivanju vrijednosti proizvoda na tržištu, zatim pridobivanju ulaganja domaćih i stranih investitora, kompetenciji, predanosti, iskustva i organizaciji posla.

Komentirajte prvi

New Report

Close