Pukla ljubav između Obame i političkih novinara

Autor: Poslovni.hr/Hina , 21. veljača 2013. u 14:54
Barack Obama (EPA/JIM LO SCALZO)

Na prvi pogled to se ne čini tako jer Obama je u prvome mandatu dao 674 intervjua, a njegov prethodnik George W. Bush 217.

Opći dojam o ljubavi između novinara i američkog predsjednika Baracka Obame, kojoj konzervativni kritičari pripisuju dio njegovih izbornih uspjeha, zapravo je mit jer Obama je majstor medijske igre koji društvenim mrežama dopire do birača, a susrete s profesionalcima izbjegava, drže analitičari.

Povod za temeljitu analizu odnosa tradicionalnih medija i Obame bila je zabrana novinarima da ga prate prošli vikend kada je na Floridi igrao golf s Tigerom Woodsom zbog čega je pisani prosvjed uputila udruga novinara akreditiranih pri Bijeloj kući.

Kada je preuzeo dužnost Obama je obećao da će njegova administracija biti "najtransparentnija u povijesti", no u zbilji on je "nedostupan", kaže izvjestiteljica ABC-a Ann Compton za američki portal Politico.

Na prvi pogled to se ne čini tako jer Obama je u prvome mandatu dao 674 intervjua, a njegov prethodnik George W. Bush 217.

No, analiza tih intervjua pokazuje da ih je dao u "prijateljskom" okruženju kao što su popularni televizijski programi talk-show ili novinarima koji baš i nisu uporni u postavljanju neugodnih pitanja.

Zadnji intervju za New York Times Obama je dao 2010., a izbjegava i druge ugledne listove kao što su The Washington Post i The Wall Street Journal, piše portal France 24.

Novinari su uočili neobičan Obamin strah od razgovora s njima, a kada to čini rezerviran je i arogantan. Slični su i zaposlenici Bijele kuće koji izbjegavaju razgovarati čak i uz uvjet da ne budu imenovani.

No, zato su Obama i suradnici razvili autentičnu tehniku kojom zaobilaze tradicionalne medije, putem Twittera, Facebooka i Youtubea na kojima Bijela kuća postavlja fotografije predsjednika i njegovih suradnika, Obamine i njihove blogove te videosnimke.

Čine to izravno ne šaljući materijal na obradu profesionalnim novinarima.

"Bijela kuća je izgradila vlastitu distribucijsku mrežu", ona ima vlastitu televiziju, a producenti su Obamini pomoćnici, piše portal Politico i dodaje da Bijela kuća tako "može povući zavjesu" kada zaželi.

Medijske tehnike koje rabi Bijela kuća su sljedeće: "supersigurni" intervjui Obamin su specijalitet za emisije gdje nema neugodnosti, zatim klasični dokumentarni materijal o vikendu koji daje niz lijepih slika i izbjegava negativno izvještavanje.

Nadalje, čvrstom rukom kontrolira se pristup novinara Bijeloj kući. Osim izbjegavanja intervjua uglednim tiskanim dnevnicima, zaposlenici Bijele kuće čvrstom rukom kontroliraju pristup novinarima, a na pojedinim događajima jasno unaprijed upozoravaju da neće biti intervjua niti postavljanja pitanja, te će slijediti priopćenje.

Činjenica je da su nove tehnologije promijenile svijet, slažu se novinari, no "u najboljem je interesu predsjednika da ga razumiju ljudi koji ga svaki dan predstavljaju", kaže izvjestitelj iz Bijele kuće Peter Baker i objašnjava kako je uz nepristupačnog predsjednika novinarima teško razumijeti zašto je on donio takve, a ne onakve odluke.

Sam Obama objasnio je u srpnju za CBS kako je u prvome mandatu pogriješio misleći da je njegov posao samo ispravno voditi politiku, no sada zna da je "priroda ovog posla ispričati priču američkom narodu".

Komentirajte prvi

New Report

Close