Prekrcaj u Luci Kopar stagnira, dok u Trstu brzo raste

Autor: Poslovni dnevnik , 19. prosinac 2018. u 22:00
Izgradnju novog skladišta za automobile traže partneri, posebno Daimler/GettyImages

Bez novih skladišnih kapaciteta Luka Kopar ne može se prijaviti na natječaje proizvođača automobila za nove poslove.

Propao je i treći pokušaj Luke Kopar da izgradi novo skladište za 6000 automobila.

Državna revizijska komisija (DKOM) 21. studenoga poništila je odluku Luke da će garažu graditi talijanska tvrtka Pre System, piše Delo. Talijani su dali financijski najpovoljniju ponudu od 18,5 milijuna eura, domaći Kolektor Koling s Kolektorom CPG i Zenerom bio je skuplji sa 22,9 milijuna, a Tosidos sa 23,6 milijuna eura najskuplji. Direktor prodaje Kolektora Koling Marko Trampuž rekao je da su u žalbi na izbor talijanske tvrtke naveli 16 primjedbi, a DKOM-u su bile dovoljne dvije za poništenje izbora, jer je ocijenjeno da je ponuda nepotpuna.

Orijentirani na željeznicu
"Luka Kopar sada ima tri mogućnosti: da izaberu jedog od dva preostala ponuđača, da od njih zatraži poboljšanja ponude ili da objavi novi natječaj", rekao je Trampuž. Luka Kopar druga je najveća luka za prekrcaj automobila na Sredozemlju i ove godine planira rekordnu brojku od 765.000 vozila, dok je u luci stalno između 30.000 i 43.000 vozila.  Bez novih skladišnih kapaciteta Luka Kopar ne može se prijaviti na natječaje proizvođača automobila za nove poslove.

 

765 tisuća

vozila prekrcat će se ove godine u slovenskoj luci

Osim kašnjenja u gradnji garaže, Luka također ima problema sa zemljištima na koje su računali za širenje poslovanja. Željeli su izgraditi parkiralište za nekoliko tisuća automobila na parceli u vlasništvu tvrtke Grafist, ali vlada je naložila izvlaštenje uz kupnju parcele.  Također, mogli bi organizirati parkiralište na parceli 920, koja je u vlasništvu države, ali općina Ankaran ne da suglasnost za građevinsku dozvolu za postavljanje ograde. Jednako bi mogli koristiti i parcele 6A i 7A koji pripadaju općini Ankaran.

Za te parcele bi država, ako želi omogućiti razvoj lučkih djelatnosti, morala pregovarati s Grafistom ili Općinom Ankaran. Prekrcaj automobila sudjeluje s oko 12 posto u cjelokupnom poslovanju Luke Kopar, a samo izgradnja skladišta, što zahtijevaju partneri, posebno Daimler, povećala bi prekrcaj za 162.000 automobila godišnje. "Kupci kod nas trenutno ne vide u mogućnosti povećanja kapaciteta prostora.

Na sadašnjem prostoru možemo učiniti nešto više, imamo projekte do 2020. i 2021. godine. Ali Luka Koper mora odvesti i dovesti teret, a s obzirom na to da imamo 60% dolazaka i odlazaka željeznicom, kao jedna od rijetkih europskih luka, vezani smo za razvoj željeznice", rekao je za Dnevnik predsjednik Uprave Luke Kopar Dimitrij Zadel. Zato je u interesu Luke da se što prije izgradi drugi kolosijek pruge Kopar-Divača, čije financiranje još nije osigurano u potpunosti.

 

17 posto

više kontejnera prekrcano je u Trstu u prva tri tromjesečja

Velika talijanska ulaganja
U međuvremenu, navodi Delo, iz Trsta gotovo svakog mjeseca dolaze vijesti o sustavnom povećanju kapaciteta odnosno o ulaganjima vrijednim 330 milijuna eura i osvajanju novih tržišta.  Luka Kopar u prvih devet mjeseci stagnira, odnosno ostala je na razini prekrcaja iz prva tri tromjesečja prošle godine, S druge strane, kroz Luku Trst nakon deset mjeseci, ne računajući naftne derivate, prošlo je 15 milijuna tona tereta, što je 8,5 posto više. 

Za devet mjeseci Kopar je prekrcao osam posto više kontejnera (automobila devet posto više), a u Trstu je rast kontejnerskog prekrcaja bio 17 posto u odnosu na prvih deset mjeseci 2017. Ove godine kroz Luku Kopar proći će 24.000 vlakova, oko jedan posto više, dok se u Trstu predviđa 10.000 vlakova, što je rast od 13,5%. 

Prihodi i čista dobit porasli

Kasne s investicijama
U prvih devet mjeseci ove godine Luka Kopar ostvarila je 168 milijuna eura prihoda od prodaje, što je za šest posto više nego prošle godine. U tom razdoblju EBIT je porasla za 29 posto, na 57 milijuna eura. Čista dobit dosegla je 49 milijuna eura, što je 22 posto više nego u istom razdoblju prošle godine. U Luci su u velikom kašnjenju s investicijama, uloženo je 9,5 milijuna eura što je 71 posto manje nego prošle godine u istom razdoblju.

Komentirajte prvi

New Report

Close