Poslovne škole okreću se internetu

Autor: Stjepan Škramić , 01. veljača 2009. u 22:00

Nove tehnologije školama dovode studente, smanjuju troškove i povećavaju vjerodostojnost

Pronaći i privući potencijalne MBA studente znači napisati, urediti i otisnuti skupe, sjajne brošure, osmisliti i napraviti impresivne web siteove te održati seriju predstavljanja za ciljanu publiku. Međutim, ne baš sjajne ekonomske okolnosti prisiljavaju poslovne škole da se pri regrutaciji studenata okrenu internetu, društvenim mrežama, blogovima i videouradcima.

Širenje utjecaja
U duhu onoga što naučavaju, poslovne škole prihvaćaju “sve što vole mladi”, pa samo web stranice nisu dovoljne. Vodeće institucije poput Stanforda i Inseada koriste se društvenim mrežama, YouTubeom, grupama na Googleu, pa i iTunesom, sve u nastojanju da se budućim studentima predstave u njihovu prirodnu okružju. Anthea Milnes, zadužena za upise na Oxford University’s Saïd Business School, prepoznala je trendove: “Znamo da se gotovo 100 posto potencijalnih studenata okuplja na internetu i da se koriste informacijama s mreže da bi pronašli školu koja im najbolje odgovara. Zbog toga smo mnogo truda preusmjerili s tiskanog na online marketing, a s vremenom sve više troškova za marketing odlazi na internetske sadržaje.” Različite škole imaju i različite metode marketinga. Jedne otvaraju forume za rasprave na svojim internetskim stranicama, dok druge snimaju radijske i videouratke i distribuiraju ih na YouTubeu, iTunesu, a treće otvaraju svoje stranice na Facebooku. Na internet se stavlja sve za što se misli da može privući studente: od klasičnih oglasa do dijelova predavanja da bi studenti stekli uvid u atmosferu i rad profesora. Profesori na Haas School of Business pri kalifornijskom sveučilištu Berkeley napravili su seriju videospotova u kojima se objašnjava kako popuniti pristupnicu, kako dobiti stipendiju, kakve programe škola nudi, sve do pojašnjenja što za tu školu znači fraza društvena odgovornost. Peter Johnson, Hassov direktor za upise, priznaje da je iznenađen uspjehom novih medija: “Kad se ideja pojavila bio sam skeptičan. Nismo imali gotovo nikakvu promociju, no za mjesec dana naše uratke pogledale su stotine ljudi, a sada ih redovno gleda više od tisuću.”

Pohvale i kritike
U školama su svjesni da je internet medij koji djeluje u dva smjera. Dok su društvene mreže vrlo zanimljiv marketinški kanal, škole se suočavaju s povratnim informacijama koje ne moraju uvijek biti dobre. Međutim, dobre strane uvelike nadmašuju loše. Međusobna komunikacija potencijalnih studenata vrlo je bitna, a ponekad je i od veće važnosti nego informacije koje dolaze iz škola. “Kad nas netko upita o uvjetima upisa, razvoju karijere nakon završetka studija ili kako se živi na Oxfordu, mogu mu odgovoriti profesori, ali i drugi studenti. Informacije iz više izvora našoj su ciljanoj skupini vrlo važne”, kaže Anthea Milnes.

Komentirajte prvi

New Report

Close