Lidl danas otvara 16 trgovina u 12 srpskih gradova: Ljudi u redovima čekali otvorenje

Očekuje se da će drugi trgovački lanci morati sniziti cijene/Davor Puklavec/PIXSELL Očekuje se da će drugi trgovački lanci morati sniziti cijene/Davor Puklavec/PIXSELL

Od 1500 proizvoda koji će biti ponuđeni, 350 će biti brendovi najvećih srpskih proizvođača.

Lidl danas otvora prvih 16 trgovina i to u 12 srpskih gradova. Samo u Beogradu biće ih pet: na Vidikovcu, Novom Beogradu, Zvezdari, Trošarini i u Borči.

Njemačka kompanija najavila da će imati najjeftiniju potrošačku košaicu u Srbiji, kao i da će njihovi zaposleni biti plaćeni "za svaku minutu proveden na poslu" u tjednu koji kod njih traje pet radnih dana, piše Politika.

Prvih dana još jeftinije
"U Srbiji već zapošljavamo više od 1500 ljudi na raznim pozicijama. Svaki sat rada u našoj kompaniji bolje je plaćen od tržišnog prosjeka u ovoj industriji", rekla je Milena Dodig, direktorica sektora za ljudske resurse u Lidlu. Većina proizvoda u Lidlovim trgovinama je robna marka tog njemačkog trgovca. Od srpskih brendova prisutni su uglavnom samo najveći proizvođači, i to s po nekoliko proizvoda u robnoj grupi. Od 1500 proizvoda koji će biti ponuđeni, 350 će biti iz domaće proizvodnje. Prvih nekoliko dana od otvaranja potrošači će imati priliku kupovati po 30 do 50 posto nižim cijenama. 

Prevlast malih trgovaca
Dolazak Lidl promijenit će pozicije trgovaca u Srbiji. Povjerenstvo za zaštitu konkurentnosti u nedavnoj analizi maloprodaje na domaćem tržištu objavilo je kako se procjenjuje da će Lidl ostvariti tržišni udjel od pet do sedam posto i da će njegovo pozicioniranje ovisiti o reakcijama postojećih trgovina.  Oko 80 posto objekata maloprodaje u Srbiji čine trgovine klasičnog tipa i manje samoposluge.

Supermarketi zauzimaju samo jedan posto tržišta. Najvećih deset maloprodajnih lanaca sudjeluje s 55 posto u ukupnom prometu maloprodaje. Stručnjaci vjeruju da će dolazak Lidla, kao ozbiljne konkurencije, utjecati i na druge trgovačke lance da snize cijene, posebno na dvije vodeće kompanije, belgijski Delhaise i Mercator S, kojima je njemački trgovac najveća prijetnja. Godine 2016. ukupan tržišni udjel Delhaisea bio je 21 posto, a Mercatora, u čijem sastavu su Idea i Roda, 16 posto. 

Komentari (1)
  • itoldyouso
    itoldyouso 12:18 11.10.2018.

    ah, kao kad se otvarao prvi mcdonnalds u Zagrebu… koji je to bio dogadjaj.. a danas.. danas pticje mlijeko ne valja.. mislim valja, samo sto ga nema..

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve