Korejski škverovi pokorili svjetsko tržište LNG tankera

Daewoo brodogradilište ove je godine dobilo 12 narudžbi vrijednih 2,2 milijarde dolara/REUTERS Daewoo brodogradilište ove je godine dobilo 12 narudžbi vrijednih 2,2 milijarde dolara/REUTERS

Narudžbe vrijedne devet milijardi dolara rezultat su značajnih ulaganja u istraživanje i razvoj u godinama krize.

Korejska brodogradilišta iskoristila su krizu posljednjih godina za tehnološku modernizaciju, pa sada ubiru prve plodove - izgurali su japanske konkurente osvojivši gotovo sve narudžbe za LNG tankere koji će se graditi u iduće tri godine.

Vrijednost tih narudžbi doseže devet milijardi dolara, navodi Reuters. Tri korejska brodogradilišta - Daewoo, Hyundai Heavy Industries i Samsung Heavy Industries - dobili su više od 50 narudžbi za gradnju brodova za prijevoz ukapljenog prirodnog plina.

Nastavak rasta
"Potražnja za LNG tankerima skočila je uslijed rastuće globalne potražnje za takvom vrstom plina", pojašnjava Park Hyung-gun, potpredsjednik Daewoo brodogradilišta.

Dodaje kako očekuje nastavak rasta potražnje za LNG-om, što će rezultirati i dodatnim poslovima za korejske škverove. Prema podacima tvrtke Daiwa Capital Markets, Daewoo je ovo godine dobio 12 narudžbi vrijednih 2,2 milijarde dolara.  To je više od polovice narudžbi u knjizi tog brodogradilišta što je veliki oporavak s obzirom da je do prije dvije godine Daewoo bio praktički pred propašću. I za Hyundai je 2016. bila najgora godina u povijesti, a predstavnici te kompanije ističu kako su narudžbe za LNG počele rasti prošle godine.

Ove godine Hyundai je dobio 11 narudžbi što čini 40 posto u njegovoj knjizi narudžbi. Ako se ubroje i narudžbe za plutajuće LNG terminale i pomoćne brodove, brokerska tvrtka Braemar procjenjuje da je ekspanzija plinskog tržišta donijela korejskim brodogradilištima ove godine 78 posto svih LNG narudžbi. 

Ključna dominacija
Svega 14 posto narudžbi osvojili su Kinezi, a tek osam posto Japanci. Tako će praktički sav ukapljeni plin iz novih nalazišta na ruskom Arktiku, Papui Novoj Gvineji, Australiji, SAD-u, istočnoj Africi i Kataru biti transportiran u korejskim tankerima. Inače, dvije trećine svih LNG tankera koji su trenutno u funkciji izgrađeni su u Južnoj Koreji dok ih je 22 posto izgrađeno u Japanu, a sedam posto u Kini.

 

50 tankera

ove je godine naručeno u Južnoj Koreji

Naručeni brodovi povećat će svjetsku LNG flotu za 10 posto. No, dominacija u ovom segmentu ključna je za svjetski brodograđevni sektor s obzirom da potražnja za plinom nadmašuje potražnju za naftom i ugljenom. Korejski škverovi zauzeli su dobru startnu poziciju s obzirom da su posljednjih godina mnogo uložili u istraživanje i razvoj. Primjerice, Daewoo je razvio prvi LNG tanker-ledolomac. Ovoga mjeseca isporučit će već osmi takav brod, a naručitelj je ruski Novatek

. Još se šest tankera-ledolomaca gradi. Korejci diktiraju i trend izgradnje membranskog tipa tankera umjesto Moss tipa, prepoznatljivog po nekoliko kuglastih spremnika na palubi. Naručitelji sve više traže membranski tip tankera jer ostavlja manje praznog prostora u konstrukciji broda, a što povećava nosivost. Naime, najveći membranski tanker može ponijeti do 260.000 prostornih metara plina nasuprot 182.000 kubika u najvećem Moss tankeru. "Kina i Japan nisu dobro odgovorili na ovu promjenu", tumači Park Moo-hyun, analitičar Hana Financial Investmenta.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve