Kina donosi još jednu 'gladnu godinu' svjetskoj autoindustriji

Slabija potražnja u Kini traje već 18 mjeseci zaredom/SHUTTERSTOCK Slabija potražnja u Kini traje već 18 mjeseci zaredom/SHUTTERSTOCK

Udruga kineskih proizvođača automobila očekuje pad prodaje od dva posto čime bi negativni trend bio produžen na treću godinu.

Globalna automobilska industrija s oprezom je ušla u 2020. s obzirom na procjene da će i treću godinu zaredom biti zabilježen pad prodaje na najvećem svjetskom tržištu, onom kineskom.

Strahovanja je u ponedjeljak potvrdila kineska Udruga automobilskih proizvođača (CAAM) objavom procjene da ove godine očekuje 2 posto pada prodaje novih vozila.

Znatno ublažavanje
Ipak, to znači da bi pad prodaje bio znatno blaži nego prošle godine kada je smanjenje iznosilo više od osam posto. Rezultat je to novih (i strožih) standarda za emisije ispušnih plinova zajedno sa slabljenjem gospodarstva Kine suočenoga sa carinskim ratom s Amerikom. CAAM je tako potvrdio svoju procjenu iz prosinca.

Kako prenosi Reuters, udruga kineskih proizvođača također je objavila da je u prosincu zabilježen pad prodaje već 18. uzastopni mjesec. Podsjetimo, kineski kupci počeli su kupovati manje automobila još 2018. godine kada je zabilježen pad od 2,8 posto. Time je zaustavljen višegodišnji trend rasta koji je neprekidno trajao još od 90-ih godina.

Prema mišljenju Alana Kanga, starijeg analitičara tvrtke LMC Automotive, negativni efekt rezanja poreza na nabavku vozila u razdoblju od 2015. do 2017. je nestao, a očekuje se da će se prodaja automobila početi oporavljati u provincijskim gradovima.

"Ublažavanje trgovinskih tenzija između Kine i SAD-a također je pomoglo u obnovi povjerenja kupaca", dodaje Kang koji ove godine ipak očekuje rast prodaje za simboličnih 0,05 posto. Podaci za prosinac govore i da je prodaja vozila na alternativni pogon, poput električnih, potonula za 27,4 posto, čime je ukupni pad za 2019. dosegnuo četiri posto.  

Najave Forda i GM-a
Podsjetimo, prodaja takvih vozila skočila je 2018. za 62 posto, ali su prošle godine smanjene subvencije pri kupnji što se negativno odrazilo na potražnju. Relativno lošu 2020. već je najavio i Ford. Taj je proizvođač jučer objavio da mu je lanjska prodaja u Kini srezana za više od četvrtinu.

Fordova prodaja tako pada već treću uzastopnu godinu. Ipak, lanjski pad ipak je nešto blaži nego 2018. kada je pad iznosio čak 37 posto, a u Fordu tvrde da im se tržišni udjel stabilizirao u višem i premium segmentu.

I General Motors (GM) ne očekuje da će mu ove godine "cvasti ruže". "Očekujemo da se slabljenje tržišta nastavi u 2020. i pretpostavljamo daljnje teškoće u našem kineskom poslovanju", izjavio je prošloga tjedna Matt Tsien, predsjednik GM China.

Kineska podružnica za prošlu je godinu objavila pad prodaje od 15 posto. Njemački Volkswagen je pak za prvih 11 mjeseci objavio pad od svega 1,1 posto na godišnjoj razini zahvaljujući dobroj prodaji SUV vozila.

Međutim, u idućih pet godina očekuje relativno spori rast kineskog tržišta. S optimističnijim prognozama izašli su jedino japanski proizvođači Toyota i Honda te američki proizvođač električnih automobila Tesla koji je sagradio tvornicu u Šangaju.  

Temelj prodaje

'Terenci' sve traženiji
Dok s jedne strane ulažu velike svote u razvoj električnih automobila kako bi udovoljili sve strožim emisijama ispušnih plinova, velikim proizvođačima automobila prodaju drže upravo SUV vozila, čuvena po većoj potrošnji goriva, a time i većem zagađenju. BMW je prošloga petka objavio da je lanjska prodaja matičnog luksuznog brenda porasla dva posto na rekordnih 2,16 milijuna vozila zahvaljujući skoku prodaje SUV vozila za 21 posto. BMW-ovi "terenci" sada drže 44 posto udjela u ukupnoj prodaji. Mercedesu je pak svaki treći prodani automobil prošle godine bio neki model iz SUV lepeze. Prema procjenama Međunarodne agencije za energiju (IEA), na cestama u cijelom svijetu vozi više od 200 milijuna "terenaca" dok ih je još 2010. bilo tek 35 milijuna. Emisije ugljičnog dioksida iz SUV vozila tijekom proteklog desetljeća porasle su za 0,55 gigatona dosegnuvši 0,7 gigatona. Time su SUV-ovi postali drugi zagađivač po veličini, nakon energetskog sektora. Iza SUV-ova je metalurgija i proizvodnja aluminija.  

Komentari (0)
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!