Gradnja pruge Kopar-Divača trajat će šest godina

Autor: Poslovni dnevnik , 20. veljača 2017. u 21:59
Oko 28 kilometara pruge stajat će manje od milijarde eura, tvrdi Miro Cerar/Ivica Galović/PIXSELL

Miro Cerar, slovenski premijer, rekao je da će radovi početi već sljedeće godine i da će povećati prednost Luke Kopar pred konkurencijom, prije svega, Trstom i Rijekom.

Nova željeznička pruga od slovenske luke Kopar do Divače počet će se graditi već sljedeće godine, a stajat će manje od jedne milijarde eura, izjavio je slovenski premijer Miro Cerar.

On je o prugi koja bi trebala povećati prednost Kopra pred konkurencijom u sjevernom Jadranu, osobito pred Trstom i Rijekom, govorio zbog kritika oporbe kako je taj projekt još u financijskim i tehničkim oblacima.  Cerar je istaknuo da je riječ o vrlo konkretnim planovima jer će pripreme za gradnju početi već krajem ove godine, a građevinska dozvola već je izdana. Gradnja pruge trajat će šest godina. "Cijenu smo u odnosu na prvi projekt smanjili, pa će moderna pruga Kopar-Divača stajati manje od milijarde eura.

Manji troškovi osigurat će se međunarodnim natječajima i nižim PDV-om na radove, ali i financijskom konstrukcijom u koju će uz sredstva države biti strani fondovi i međunarodni kapital", dodao je Cerar. Prema njegovim riječima, Europska investicijska banka (EIB) osigurat će gotovo trećinu potrebnih sredstava kroz povoljan kredit na 25 godina, sudjelovat će europski fondovi za koheziju i prometno povezivanje, a računa se i na doprinose zemalja iz zaleđa koje gravitiraju prema Kopru, kao što su Mađarska, Češka i Slovačka.

Slovenski je premijer priznao da će gradnja 28 kilometara pruge, koja će povećati konkurentnost Kopra prema lukama kroz koje ide teret u srednju Europu biti vrlo zahtjevna i da bi troškovi mogli porasti tijekom godina jer je visinska razlika između Kopra i Divače 400 metara, a trebat će izgraditi cijeli niz vijadukata, tunela, mostova i obilaznica.  Luka Koper je lani postigla dosad rekordni promet i obavila prekrcaj 22 milijuna tona tereta, što je rast od 6,3 posto, čime se svrstava u najbolje luke u ovom dijelu Europe, osobito u segmentu kontejnerskog tereta, kazao je Cerar. 

Komentirajte prvi

New Report

Close