Vrijedna više od 3 milijarde eura: Buduća autocesta gradit će se u dva pravca, a imat će oblik prstena

Gradnju financira Turska, a radove izvodi turska tvrtka Tasyap/ Srđan Ilić/PIXSELL Gradnju financira Turska, a radove izvodi turska tvrtka Tasyap/ Srđan Ilić/PIXSELL

Korist od nove autoceste očekuju mnogi.

Autocesta od Beograda do Sarajeva prva je autocesta koji će izravno povezati Srbiju i BiH, odnosno Republiku Srpsku, a od velikog je značaja i za povezivanje u regiji.

U utorak poslijepodne predsjednici Srbije i Turske Aleksandar Vučić i Recep Tayyp Erdogan u Srijemskoj Rači, na zapadu Srbije, označili su početak radova na izgradnji te autoceste. Buduća prometnica gradit će se u dva pravca, Bijeljina-Srijemska Rača-Kuzmin, te Požega u Srbiji do Kotromana, na granici s BiH, te će imati oblik prstena.

Izuzetno zahtjevan projekt
Prva dionica koju će graditi turska kompanija Tasyap, od Kuzmina do Srijemske Rače, duga je oko 18 kilometara, a procijenjeno je da će stajati oko 250 milijuna eura. Ukupna vrijednost izgradnje obje dionice na području Srbije iznosi oko 1,05 milijarde eura, od čega je oko 250 milijuna eura vrijednost dionice Srijemska Rača-Kuzmin, a oko 830 milijuna eura dionica Požega-Kotroman.

Turski predsjednik je ranije rekao da je autocesta Sarajevo-Beograd izuzetno zahtjevan projekt zbog geografskog položaja, te da je procijenjena vrijednost nešto veća od tri milijarde eura. Gradnju prometnice između dva glavna grada, udaljene oko 300 kilometara, financirat će Turska.  Radovi na autocesti Beograd-Sarajevo službeno su počeli krajem kolovoza otvaranjem gradilišta na dionici Sremska Rača-Kuzmin, a rok za izgradnju je dvije i pol godine.

 

3 mlrd.

eura procijenjena je vrijednost autoceste Beograd-Sarajevo

Na putu iz Srbije prema BiH, kroz naseljena mjesta Kuzmin, Bosut i Srijemsku Raču dnevno prođe nekoliko tisuća vozila. Dionica Srijemska Rača-Kuzmin, dužine oko 18 kilometara, projektirana je kao klasična autocesta s dvije vozne i jednom zaustavnom trakom za svaki smjer, za brzinu od 130 kilometara na sat.

Bit će dio buduće autoceste prema Bijeljini. Početak nove prometnice predviđen je u blizini postojeće tzv. deniveliranog križanja Kuzmin, gdje će biti povezana s autocestom Beograd-Zagreb, a ići će do postojećeg graničnog prijelaza kod Srijemske Rače. Glavni objekt na trasi autocestea je most preko Save kod Srijemske Rače, čija je dužina oko 1,3 kilometra. Osim mosta, predviđena je i gradnja novog graničnog prijelaza.

Velika razvojna šansa
Drugi pravac, dionica Požega-Užice-Kotroman (granica s BiH), dužine oko 60 kilometara, s Koridorom 11 povezuje se u Požegi, a od Požege preko Moravskog koridora (E-761) trebao bi se u Pojatama povezati s Koridorom 10.

Korist od nove autoceste očekuju mnogi, prije svega u Bijeljini. Mićo Mićić, gradonačelnik Bijeljine, rekao je da je da je ta autocesta velika razvojna šansa i za Bijeljinu i Semberiju, ali i cijeli sjeveroistočni dio Republike Srpske i BiH. "Nova prometnica će nas povezati s velikim tržištima i bit će naš dodatni adut za privlačenja investicija, otvaranju radnih mjesta i zadržavanju stanovništva", rekao je Mićić. 

Komentari (1)
  • viewer
    viewer 12:11 10.10.2019.

    Tri milijarde € za 300 km! Pa, ovi su gori od nas. ROI ni za 100 godina.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve