Tesle od 2021. sa ‘Made in Germany’ oznakom

Elon Musk objavio je odluku na svečanosti Auto Bilda / REUTERS Elon Musk objavio je odluku na svečanosti Auto Bilda / REUTERS

Prvi čovjek proizvođača električnih vozila objavio da će europsku tvornicu graditi u Njemačkoj.

Skup kojem su nazočili šefovi najvećih njemačkih proizvođača automobila - BMW-a, Volkswagena i Audija - prvi čovjek Tesle iskoristio je za bombastičnu najavu: u Njemačkoj će taj američki proizvođač električnih automobila sagraditi prvu europsku tvornicu. K tome, pored novog berlinskog aerodroma niknut će i razvojno-dizajnerski centar, dodao je Elon Musk.

Američki milijarder južnoafričkih korijena najavio je to na svečanosti na kojoj je primio nagradu za Model 3 koji je ovjenčan titulom automobila godine u srednjem razredu, a koju mu je dodijelio automobilistički časopis Auto Bild. Inače, objava da će se u srcu europske auto-industrije proizvoditi Tesle nije baš potpuno neočekivana. Kako podsjeća Bloomberg, Musk je u lipnju najavljivao da će lokaciju europske tvornice objaviti do kraja godine te da je Njemačka favorit.

Analitičari ističu kako Teslin izbor ima i simbolično značenje. Naime, Njemačka je sinonim za vrhunsku automobilsku industriju, pa bi činjenica da automobili imaju “Made in Germany” oznaku možda mogla pomoći Tesli koja trpi gomilu negativnog publiciteta zbog (ne)kvalitete vozila. Podsjetimo, u izgradnji 63 milijarde dolara vrijedne kompanije Elon Musk do sada se oslanjao na samo jednu tvornicu u kalifornijskom Fremontu. Njoj podršku odnedavno daje prva u nizu “gigatvornica” u Nevadi iz koje dolaze baterije. Uskoro će početi proizvodnja Modela 3 u tvornici pored Šangaja, pa bi europska tvornica trebala zaokružiti Teslinu proizvodnu mrežu.

Prema Muskovim najavama, tvornica u Njemačkoj neće započeti s radom prije 2021. godine. Dnevni list Bild tvrdi da će se time otvoriti 10.000 radnih mjesta. S proizvodnih traka prvo će izlaziti SUV Model Y. Prema mišljenju Genea Munstera, partnera u fondu rizičnog kapitala Loup Ventures, izbor Berlina ima dvije jedinstvene funkcije. “To je strateška odluka koja će pomoći u privlačenju talentiranih njemačkih stručnjaka, a s druge je Elonova poruka da želi udružiti automobilsku industriju na tom području”, izjavio je Munster za bloomberg.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!