‘Prodaja Mercatora neće štetiti slovenskoj prehrambenoj industriji’

Autor: Poslovni.hr/Hina , 24. studeni 2015. u 11:44
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Mercator je u prvih devet ovogodišnjih mjeseci poslovao s dobiti od 31 milijun eura, dok su njegovi prihodi dosegnuli 1,95 milijardi eura, što je 2 posto manje nego u istom razdoblju lani.

Slovenski trgovački lanac Mercator u prvih je devet mjeseci ove godine utrostručio dobit u odnosu na lani, ali u trendu potrošnje kod slovenskih kupaca nema ozbiljnog preokreta nakon izlaska iz recesije nego je tek zaustavljen pad potrošnje iz ranijih godina, izjavio je u razgovoru za ljubljanski dnevni list Dnevnik od utorka direktor Mercatora Toni Balažič.

"Pad potrošnje je zaustavljen, ali ne primjećujemo ozbiljan preokret i trebat će više godina da dođe do povjerenja potrošača kako bi ponovo počeo rasti", kazao je Balažič, dodavši da na percepciju potrošača i spremnost da više troše negativno utječu krizne sigurnosne situacije, kakva je sada s izbjeglicama u Europi.

Sve to negativno utječe na percepciju potrošača i njjihovo povjerenje u novi razvoj, koji omogućuje da se potrošnja poveća, kazao je Balažič.

Mercator je u prvih devet ovogodišnjih mjeseci poslovao s dobiti od 31 milijun eura, dok su njegovi prihodi dosegnuli 1,95 milijardi eura, što je 2 posto manje nego u istom razdoblju lani.

Na povećanje dobiti, koja se pokazuje u zadnjih 14 mjeseci od kako Mercator posluje u okviru sistema koncerna Agrokor, po Balažičevim riječima, djeluju mjere povećanja učinkovitosti poslovanja i smanjenja troškova i nove poslovne sinergije te činjenica da je bivšu trgovačku mrežu Mercatora u Hrvatskoj, koja je ostvarivala gubitak, prezeo Konzum.

Balažič je odbacio mišljenja kako će prodaja Mercatora koncernu Agrokor u perspektivi štetiti razvoju slovenske poljoprivredno-prehrambene industrije, kako se to ponekad čuje od nekih slovenskih političara i velikih dobavljača,

"Za svoj dugoročni razvoj slovenska prehrambena industrija sama nosi odgovornost", kazao je Balažič, dodavši da je njen problem rascjepkanost, a ponekad i politika državnih subvencija te da je pogrešno mišljenje kako države s jakom prehrambenom industrijom moraju imati u svom vlasništvu i najveće trgovačke lance.

"Austrijska prehrambena industrija važi za najbolju u Euuropi, a možda i u svijetu, a nemaju veliki auustrijski trgovački lanac jer u tom poslu dominiraju Nijemci", kazao je Balažič za ljubljanski Dnevnik. 

Komentirajte prvi

New Report

Close