Oporavak tržišta automobila u SAD-u

Autor: Ksenija Kale , 03. siječanj 2011. u 22:00

Prema prognozama analitičara isporuke vozila rasle su najviše od 2009. godine

Prodaja automobila u SAD-u lanjskog prosinca rasla je najviše od 2009. godine, što ukazuje na prvi rast autoindustrije na godišnjoj razini od 2005., optimistične su prognoze analitičara u sektoru. Kako prenosi Bloomberg, prognoza ukupne američke prodaje automobila za lanjski prosinac na godišnjoj razini rasla je na 12,3 milijuna vozila. Točni podaci o isporukama bit će poznati još danas.

U prilog tome govori podatak da je i optimizam američkih kupaca za prosinac rastao najviše u posljednjih šest mjeseci. Prodaja automobila u SAD-u za listopad i studeni lani po prilici je bila na jednakoj razini. Isporuke za 2010., prema projekcijama stručnjaka, rasle su na oko 11,5 milijuna vozila nakon 10,4 milijuna isporučenih pretprošle godine, što bi trebalo dati pozitivan poticaj General Motorsu u povodu njegova ponovnog izlaska na burzu krajem prošle godine. Američka vlada u kolovozu 2009. pokrenula je program za otkup starih vozila. Toyota, autoproizvođač broj jedan koji trpi teškoće zbog opoziva više od 8 milijuna vozila radi pogrešaka na papučici gasa, lani je prvi je put od 2006. pala iza Forda po prodaji u SAD-u. Uoči objave izvješća analitičari prognoziraju da će najveći američki autoproizvođač General Motors izvijestiti o 3,4-postotnom rastu prodaje za lanjski prosinac. Ford, drugi po veličini proizvođač automobila u SAD-u, s rastom prodaje od 3,5 posto od Toyote će ponovno preuzeti dugo mjesto po prodaji automobila koje je do 2007. držao 76 godina. Takve ocjene analitičari temelje na činjenici da je Ford u prosincu krenuo s isporukama redizajnirnoga sportskog terenca Explorer nakon što je prije toga u studenom prodao 1,74 milijuna lakih vozila, 155.000 više od Toyote. Chrysleru prognoziraju rast prodaje od 8,7 posto. S druge strane prognoze ne idu u korist Toyoti koja će izvijestiti o 12-postotnom padu prodaje vozila za prosinac kao jedini vodeći autoproizvođač koji je prodaju u SAD-u smanjio prema 2009. godini. “Potrošači postaju opušteniji prilikom kupovanja automobila u nesigurnom ekonomskom okruženju, što predstavlja bitnu promjenu u obrascu kupovanja u odnosu na prethodnu godinu”, prokomentirao je Jesse Toprak, američki stručnjak za trendove u industriji i ujedno potpredsjednik vlasnika internetske stranice Truecar.com.

Komentirajte prvi

New Report

Close