Nike uklanja zastarjele proizvode i ukida 1.400 radnih mjesta

Autor: Poslovni.hr/Hina , 30. lipanj 2017. u 09:38
Foto: DPA/PIXSELL

Cijena dionice Nikea porasla je na Wall Streetu nakon objave poslovnog izvješća za više od 4 posto.

Nike je u proteklom tromjesečju ostvario prihode od 8,7 milijardi dolara, 5,3 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, a najveći svjetski proizvođač sportske opreme najavio je i suradnju s Amazonom.

Prema poslovnom izvješću, objavljenom u četvrtak, čista dobit Nikea porasla je u proteklom tromjesečju, do kraja svibnja, za 19,4 posto, na 1,01 milijardu dolara.

I prihodi i dobit tvrtke porasli su više nego što su analitičari očekivali, no rezultati se znatno razlikuju po najvažnijim Nikeovim tržištima.

Tako su prihodi na sjevernoameričkom tržištu, najvećem Nikeovom tržištu, stagnirali na godišnjoj razini zbog jačanja konkurencije.

Premda Nike i dalje dominira u Sjevernoj Americi, analitičari kažu da posustaje u odnosu na njemački Adidas i domaće konkurente, kao što je Under Armour.

Posebno je snažna konkurencija Under Armoura, drugog po veličini američkog proizvođača sportske opreme, u segmentu košarkaških proizvoda, ponajviše tenisica.

Zbog toga je početkom lipnja Nike najavio povlačenje s tržišta nekih svojih proizvoda koje smatra zastarjelima i ukidanje 2 posto ili oko 1.400 radnih mjesta.

I dok u Sjevernoj Americi stagnira, prodaja Nikea u zapadnoj Europi, njegovom drugom najvećem tržištu, porasla je u proteklom tromjesečju za 4 posto.

Nike je i u Kini zabilježio ubrzanje rasta prihoda, na 11 posto, dok su na tom tržištu prihodi kompanije u prethodnom kvartalu ojačali samo 9 posto.

Cijena dionice Nikea porasla je na Wall Streetu nakon objave poslovnog izvješća za više od 4 posto.

Osim solidnih financijskih rezultata, rast cijene dionice zahvaljuje se, kažu analitičari, i objavi Nikea da pokreće pilot program o prodaji dijela njegova asortimana putem Amazonove web stranice.

I dosad su se u Amazonovoj ponudi mogli naći Nikeovi proizvodi, no nudili su ih nelicencirani dileri i treće strane, dok bi sada Nike izravno putem Amazona prodavao dio svojih proizvoda.

"Nikeovi prihodi mogli bi se povećati za 300 do 500 milijuna dolara u SAD-u, ili za 1 posto na globalnom tržištu, ako se pilot program Nikea i Amazona razvije u još značajnije partnerstvo", kaže Lindsay Drucker Mann, analitičarka u Goldman Sachsu.

Komentirajte prvi

New Report

Close