McDonald's prodao 80 posto poslovanja u Kini

Foto: Dino Stanin / Pixsell Foto: Dino Stanin / Pixsell

McDonald's nastoji usmjeriti svoje globalno poslovanje te promijeniti vlasničku strukturu, a model franšizinga čini bitan dio tog plana.

Američki lanac restorana brze hrane McDonald's prodao je 80 posto svog poslovanja u Kini i Hong Kongu, što je dio plana davanja u franšizu većeg broja restorana širom svijeta.

Kineska državna investicijska grupa Citic i američki investicijski fond Carlyle Group preuzet će to poslovanje McDonald'sa u Kini u transakciji vrijednoj 2,1 milijardu dolara.

McDonald's posjeduje i vodi poslovanje u oko 65 posto od svojih 2.000 restorana u Kini. Franšiza im omogućava da uzmu dio zarade, dok su troškovi poslovanja na nositelju franšize.

McDonald's nastoji usmjeriti svoje globalno poslovanje te promijeniti vlasničku strukturu, a model franšizinga čini bitan dio tog plana.

U ožujku prošle godine tvrtka je objavila kako je u potrazi za partnerima za otvaranje više od 1.500 restorana u Kini, Hong Kongu i Južnoj Koreji u slijedećih pet godina.

Sukladno sporazumu potpisanom u ponedjeljak, Mcdonald's će zadržati 20 posto vlasništva u kineskom poslovanju, Citic će preuzeti 52 posto vlasništva, dok Carlyle Groupu pripada 28 posto.

Konkurentska kompanija Yum Brands, vlasnik lanaca brze hrane KFC i Pizza Hut, također se nalazi u procesu restrukturiranja svog kineskog poslovanja.

I McDonald's i Yum Brands su bili suočeni s rastućom konkurencijom jeftinijih lokalnih igrača, posebice u Kini, gdje se pokušavaju oporaviti od skandala iz prošlosti povezanih sa zdravstvenom ispravnošću hrane.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve