Jat Airways preuzima makedonski MAT

Autor: Rato Petković , 22. ožujak 2009. u 22:00

Makedonski avioprijevoznik dužan je Jat Airwaysu 10 milijuna dolara

Srpska zrakoplovna kompanija Jat Airways potraživanja koja ima prema makedonskom avioprijevozniku MAT-u namjerava pretvoriti u vlasnički udjel. O tome su, prema riječima Saše Vlasisavljevića, vršitelja dužnosti direktora Jata, obavljeni završni razgovori sa Zlatkom Petrovskim, direktorom MAT-a. Još se treba utvrditi hoće li Jat Airways na taj način postati većinski vlasnik makedonske privatne kompanije. Posao je povjeren zajedničkoj radnoj grupi koja ga treba obaviti u sljedećih 30 dana. Riječ je o dugu od 10 milijuna dolara nastalom iznajmljivanjem zrakoplova iz Jatove flote MAT-u.

Pomoć vlade
Prema Vlaisavljevićevim riječima, strateško partnerstvo dviju kompanija od velike je važnosti za srpsku tvrtku, jer je riječ o ulasku na tržište s oko 600.000 potencijalnih putnika. Jat Airways posebno je zainteresiran za prekooceanske linije MAT-a, odnosno za letove za Australiju i Kanadu, gdje žive brojni pripadnici makedonske nacionalnosti. Jat ima potraživanja i prema kompanijama iz još nekoliko zemalja. Prema obavljenim procjenama, Jatova potraživanja iznose oko 60 milijuna eura. Nigerijska kompanija Sosoliso duguje 757.000 dolara, kompanija West African Airlines iz Benina 750.000 dolara, ADC Airlines iz Nigerije 3,8 milijuna dolara, a Bosforus iz Turske 15,2 milijuna dolara. Poslovodstvo Jata ima zadatak srediti financijsko stanje u kompaniji koje je u posljednjih 10 godina zapušteno. Cilj je da se kompanija, koja je lani imala 25 milijuna eura gubitka, osposobi za poslovanje u kojem će ostvarivati dobit. Jat je od vlade dobio kredit od 10 milijuna eura. Najveći dio tih sredstava, oko sedam milijuna eura, koristi se za isplatu naknada radnicima koji će kao tehnološki višak otići iz Jata, tako da će postojeći broj od 1,7 tisuća zaposlenih biti prepolovljen. Preostala sredstva će biti iskorištena za tehničke popravke zaprakoplova kako bi se flota povećala sa sadašnjih osam na 12 zrakoplova, dok će još šest aviona ostati prizemljeno zbog starosti veće od 30 godina. S tom flotom Jat će prometovati u predstojećoj ljetnoj sezoni na linijama koje povezuju Beograd s više europskih gradova.

Racionalizacija poslovanja
Plan je da se u 2010. godini flota poveća s još četiri nova zrakoplova, koje će Jat uzeti na leasing. Riječ je o zrakoplovima s kapacitetom od 70 do 90 sjedala. Prema ocjeni poslovodstva, ta vrsta aviona pokazala se najboljima za održavanje linija na europskim destinacijama, zbog učinkovitijeg korištenja kapaciteta. Prema Vlaisavljeviću, Jat će sa 16 zrakoplova, koliko računa da će ih imati u 2010. godini, biti osposobljen za rentabino poslovanje, tim prije što ima ponude iz više afričkih zemalja za iznajmljivanje zrakoplova. Racionalizacijom poslovanja moguće su, prema ocjeni poslovodstva uštede od 11 milijuna eura godišnje.

Ukratko

Četiri posto više putnika u 2008.
Prošle godine Jat Airways je na 21,6 tisuća letova prevezao 1,36 milijuna putnika, 2,8 tisuća tona robe i 582 tone pošte. U odnosu na 2007. godinu broj prevezenih putnika veći je četiri posto, robe je bilo manje 13 posto, a pošte više sedam posto. Popunjenost putničke kabine iznosila je 64 posto, što je dva dva indeksna boda više u odnosu na godinu ranije.

Komentari (1)
Pogledajte sve

a koga mi preuzimamo?

New Report

Close