Hrvatskoj smo donijeli blagajnu iz džepa, a sada nas telekom kuće drže u šaci

Autor: Nikolina Buljan / VLM , 19. ožujak 2013. u 09:38
Nikola Majpur i suradnik (Photo: Marko Prpic/PIXSELL)

Htjeli smo obveznicima fiskalizacije ponuditi blagajnu prilagođenu svakom korisniku.

Nikola Majpruz s dvojicom prijatelja koje zna još iz srednje zagrebačke škole Mioc, nedavno je pokrenu tvrtku Exilio za razvoj internet stranica, aplikacije kao i online informacijskih sustava.

Smatrali su da je situacija na tržištu rada takva da je sigurnije uložiti svoje vrijeme i znanje u razvitak vlastite tvrtke u kojoj se mogu baviti projektima i poslovima koje smatraju zanimljivim, korisnim, inovativnim te kreativnim ili kako oni to kažu  'poslovima koji nas čine sretnima' – nego raditi za druge. 

"Alternativa dugoročnog volontiranja odnosno stažiranja, prvog zaposlenja, probijanja na bolje pozicije… i pritom rada na nezanimljivim projektima, nikada nam nije bila privlačna. Nakon više godina freelancanja odlučili smo pokrenuti vlastitu tvrtku. U početku smo pokrenuli brand Webaj.me i nastavili raditi kao freelanceri kako bismo testirali mogućnost zajedničkog rada te testirali tržište. Kad smo osjetili da je sve sjelo na mjesto osnovali smo tvrtku Exilio, no i dalje naše usluge nudimo pod brendom Webaj.me", govori Majpruz.

Dva od tri osnivača još su studenti te su trenutno na samo jednom zaposlenom. Honorarno na raznim projektima zapošljavaju sedam kolega studenata i prijatelja iz studentskih dana.

Na pitanje što im je osnovni, core business, odgovaraju: "Trenutno je najveći segment našeg poslovanja  izrada web stranica, od jednostavnih portfolio stranica do kompleksnih e-book web čitaonica. No i to postupno uspješno mijenjamo jer izrada online informacijskih sustava zauzima sve veći dio našeg poslovanja", kažu u Exiliju.

Preporuke kao pečat većini poslova

S obzirom na to da je u njihovom poslu jaka konkurencija, pogotovo kada se radi o izradi web stranica, pitamo ih kako se ističu od konkurencije.

Konkurenciju  smatraju pozitivnom i poželjnom jer ih tjera da rade više i bolje te da budu inovativniji i kreativniji. "Smatramo da na tržištu uspješno poslujemo u tržišnoj niši koja se sastoji od malih i srednjih poduzetnika i obrtnika koji sve više shvaćaju prednosti predstavljanja, organizacije i unapređenja svog poslovanja pomoću njima prilagođenim online servisa i internet stranica. Nekako nam se činilo da u toj niši postoji potreba za kvalitetnim rješenjima kakva mogu realizirati uglavnom veće tvrtke, no ta rješenja uglavnom nisu cjenovno prihvatljiva manjim i srednjim poduzetnicima", govori Majpruz.

Što se marketinga tiče, tu ne idu na ništa više od  WOM-a (word of mouth), odnosno dobrih riječi koje mogu prenositi njihovi partneri i prijatelji. Većinu poslova tako sklapaju na temelju preporuka, bila to preporuka njih novom klijentu ili preporuka potencijalnog klijenta.

"Htjeli bismo još dodati da se u našem poslu te realizaciji nekih projekata koriste razne tehnologije i specifična znanja te da zbog toga nerijetko surađujemo zapravo s konkurentskim tvrtkama. Bez obzira na veliku konkurenciju na tržištu definitivno postoji mogućnost rasta, no treba uzeti u obzir da je svako tržište ograničeno, stoga je naš fokus usmjeren na razvitak novih usluga i proizvoda za nova tržišta", spominje Majpruz.

Programsko rješenje za fiskalizaciju

Kao najznačajniji projekt  izdvajaju web stranicu Katoličkog bogoslovnog fakulteta u Zagrebu sa sustavom za organizaciju i vođenje sjednica svih tijela fakulteta. 

Drugi značajan projekt im je blagajna.hr,  programsko rješenje za fiskalizaciju.

"Blagajna.hr  je još u fazi plasmana na tržište ali smatramo je već sad velikim uspjehom zbog znanja i iskustva koje smo stekli te iznimno kratkog roka u kojem je projekt realiziran od strane malog tima konstantno zaposlenog na više projekata", govore.

Na njihovim stranicama stoji kako su krenuli od misli da 'kakvi su oni  to informatički stručnjaci koji će za sebe kupiti fiskalnu blagajnu' pa su odlučili napraviti vlastiti program i ponuditi korisnicima cijeli paket.  U paketu je računalo, oprema i program za 2.500 kuna plus Finin certifikat od 300 kuna što znači da je ukupni trošak ugostitelju 2.800 kuna.

S obzirom na to da dobar dio obveznika fiskalizacije dosad nije imao iskustva s POS sustavima htjeli su im ponuditi blagajnu prilagođenu svakom korisniku. Kako čak i dobar dio informatički pismenih ljudi ima problema s radom u kompliciranijim sustavima. oni su svoj sustav razvili da bude modularan pa blagajnu prilagođavaju specifičnim potrebama svakog korisnika – bio on pekar, frizer, bravar ili odvjetnik.

Fiskalni računi preko mobitela

 "Također u razgovoru s potencijalnim korisnicima shvatili smo da  dobar dio njih zbog poznavanja sustava želi i dalje izdavati račune koristeći Microsoft Excel pa ćemo i takvim korisnicima uz minimalnu mjesečnu naknadu omogućiti i to. Ideja iza fiskalne blagajne iz džepa je bila omogućiti korisnicima uz minimalna ulaganja (kupnja bluetooth printera) mogu izdavati fiskalne račune pomoću svog mobitela. Smatrali smo da bi takvo rješenje bilo praktično, pristupačno i inovativno i očito smo bili na dobrom tragu pošto su od nedavno na tržištu slična rješenja od puno većih tvrtki", ističe Majpruz. Trenutno imaju 40-tak korisnika, s čime su pokrili troškove razvoja sustava, a sada očekuju još 100 novih korisnika.

Kako to već obično biva s konkurencijom, pojava rješenja fiskalnih blagajni 'iz džepa' od strane telekomunikacijskih kuća, pomrsila im je račune jer, kako kažu,  njihovoj cijeni opreme jednostavno ne mogu konkurirati. "U drugom krugu fiskalizacije broj korisnika koji će prvi puta koristiti takve sustave je veći, pa vjerujemo da će se na tržištu naći mjesta i za naša rješenja. Mi smo u svakom slučaju u plusu, razvoj aplikacije je pokriven, nova znanja usvojena, a iskustvo poslovanja na tržištu s tolikom konkurencijom malih i velikih tvrtki je jednostavno neprocjenjivo pogotovo kad uzmemo u obzir da se Exilio koji posluje svega nekoliko mjeseci kvalitetom i idejom bez problema nosi s velikim igračima na tržištu", zaključuje Majpruz.

Komentirajte prvi

New Report

Close