Niti jedna velika hrvatska kompanija ne nalazi se na popisu kupaca startupa pokazalo je istraživanje "Startup Transatlantic M&As" koje su zajednički proveli CruchBase i zaklada Mind the Bridge.
Istraživanje predstavljeno u ponedjeljak u Silicijskoj dolini u okviru Europskog dana inovacija, na kojem su govorili čelnik DG Connecta Europske komisije, stručnjak za startupe Ministarstva gospodarstva Estonije, direktorica ureda za digitalne usluge i industrije američkog Ministarstva gospodarstva, niz čelnika američkih i europskih VC fondova te predstavnici niza korporacija, ukazuje da je u posljednjih pet godina obavljeno gotovo 6000 akvizicija startupa i da su u 82 posto slučajeva kupci američke kompanije, koje su kroz kupovinu inovacija jačale tržišne pozicije i ulazile u nove izvore prihoda. Iako su najjaktivniji i najveći kupci startupa američke kompanije, posebno one iz Silicijske doline gdje sjedište ima 11 od 15 najjaktivnijih kupaca startupe, istraživanje pokazuje da postoji i veliki broj vrlo aktivnih kupaca startupa unutar EU.
Popis predvodi najveća europska softverska tvrtka, njemački SAP. Slijedi finska Nokia pa irski Covidien. EU država u kojoj se nalazi najviše kupaca startupa je uvjerljivo Velika Britanija. Britanske kompanije su od 2012. napravile 471 akviziciju. Slijede Njemačka (139), Francuska (120), Švedska (52) i Nizozemska (49). U regiji, najviše startupa do sada su prodali poduzetnici iz Austrije i Mađarske, po sedam. Talijani su ih prodali 41, španjolci su imali 62 uspješne startup priče, u Nizozemskoj se na startupima obogatilo 76 stratup timova, u Francuskoj njih 129, Njemačkoj 166, a u Velikoj Britaniji 532. U Hrvatskoj nije zabilježena niti jedna upješna startup priča, djelom i zato što najuspješniji hrvatski startupi sjedišta zbog nepovoljne i destimulirajuće regulative i loših vanjsko-trgovinskih sporazuma RH s drugim zemljama moraju imati izvan Hrvatske.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu