Burilović: Domaći proizvodi moraju biti ključ prepoznatljivosti našeg turizma

Autor: Promo , 24. studeni 2017. u 09:09
Foto: press

HGK je i ovaj put za sve izlagače i proizvođače, kojih je na akciji čak 65, osigurala odaziv najvećih hotelskih lanaca, neovisnih hotela, malih i obiteljskih hotela, ugostitelja i drugih pružatelja usluga u turizmu s područja cijele Hrvatske.

„Važnost turizma za naše gospodarstvo je nemjerljiva, to je sektor na čijim leđima počiva oporavak cjelokupne ekonomije i zato moramo iskoristiti apsolutno sve prilike koje nam se pružaju da kroz njega promoviramo domaću proizvodnju. Smanjenje uvoza, veća samodostatnost i zaokruživanje proizvodno-prodajnog procesa, kako se to popularno voli reći – od polja do stola – naš je ultimativni cilj. Želimo spojiti javno i privatno, more i kontinent, velike i male, da svi zajedno damo sve od sebe i iskoristimo ogroman potencijal koji kao zemlja imamo“, poručio je predsjednik Hrvatske gospodarske komore, Luka Burilović, otvarajući specijalizirani projekt Hrvatski proizvod za hrvatski turizam, u sklopu nacionalne akcije HGK Kupujmo hrvatsko.

HGK je i ovaj put za sve izlagače i proizvođače, kojih je na akciji čak 65, osigurala odaziv najvećih hotelskih lanaca, neovisnih hotela, malih i obiteljskih hotela, ugostitelja i drugih pružatelja usluga u turizmu s područja cijele Hrvatske.

„Iznimno me vesele brojna svjedočanstva naših poduzetnika i kompanija da su na B2B susretima u okviru ove akcije sklopili dugoročne poslovne suradnje, plasirali svoje proizvode u velike hotelske lance i uspostavili suradnju s malim obiteljskim hotelima“, istaknuo je Burilović, dodavši kako je vrlo bitno da se i 16 financijskih institucija odazvalo akciji jer bez lako dostupnog kapitala nema ni investicija, a samim time ni razvoja.

Stjepan Kožić, župan Zagrebačke županije, kazao je da je bitno pomoći malim proizvođačima da svoje proizvode plasiraju u turizam, po prikladnoj cijeni. „Zagrebačka županija je prvenstveno ruralni prostor i mi to vidimo kao prednost za razvoj obiteljskih gospodarstava. Razvoj vinskih cesta i cesta sira su projekti koji okupljaju naše proizvođače i oni preko njih stvaraju izvorne proizvode koji privlače nove turiste“, istaknuo je Kožić, uz napomenu da će turizam na razini države biti još konkurentniji kad ga razvijemo i na kontinentu.

Izaslanica gradonačelnika Grada Zagreba, Olivera Majić, naglasila je kako akcija Kupujmo hrvatsko iz godine u godinu sve više razvija svijest potrošača o kvaliteti hrvatskih proizvoda, a upravo je kvaliteta ključna za pozicioniranje na tržištu. „Uvjerena sam da naši tradicionalni proizvodi i usluge imaju potencijal za uspjeh na globalnom tržištu. Potrebna nam je suradnja svih dionika pa slijedom toga pozivam građane i tvrtke da posjete ovaj prostor i sami se uvjere u potencijal koji imamo“, poručila je Majić.

„Hrvatski turizam se pripremio za iskorak u predstavljanju kontinenta. U pripremi smo zakona koji će potaknuti njegov razvoj, nadam se da ćemo ga izglasati do kraja godine. Njime nakon desetljeća čekanja otvaramo mogućnost bavljenja zdravstvenim turizmom u privatnim bolnicama i poliklinikama, dajemo im legalitet i omogućujemo da prodaju aranžmane. Konačno se pokreće nešto čime se možemo baviti 12 mjeseci u godinu i više ne prodajemo samo uslugu, već i znanje kojim možemo parirati zemljama u okruženju“, izjavio je ministar turizma Gari Cappelli, dodavši kako očekuje rast investicija od 40 posto, sa 800 milijuna eura ove godine na 1,2 milijardi dogodine.

Marko Jurčić, savjetnik Predsjednice RH za gospodarstvo, naglasio je da ga ova akcija veseli jer stavlja temu o kojoj se puno pričalo u proaktivan pristup. „Ne pričamo samo o hrvatskim proizvodima u vidu prehrane i smještaja već u smislu potpunog razvoja ponude. Takav pristup će jačati i druge sektore koji nisu toliko snažni i davati dodanu vrijednost cjelokupnom gospodarstvu“, rekao je Jurčić, uz napomenu da ubuduće moramo razmišljati i o plasmanu naših proizvoda u inozemstvu, na čemu HGK već radi otvaranjem predstavništava po svijetu.

Da domaći proizvodi moraju biti ključ prepoznatljivosti hrvatskog turizma ključna je poruka koju se željelo poslati, a upravo je to bila i tema prve panel rasprave na kojoj su raspravljali stručnjaci iz privatnog i javnog sektora.

„Moramo povezati zelenu i plavu Hrvatsku, a kako sam ja Slavonac smatram da ta regija može dati veliki obol razvoju. Udio naših proizvoda u turizmu je još uvijek nedovoljan i mi moramo težiti da bude što viši“, kazao je Burilović. Apostrofirao je problem nedostatka radne snage koji, prema njegovim riječima, dugoročno treba rješavati reformom obrazovanja, da se ono uskladi s potrebama tržišta, a dualno strukovno obrazovanje koje HGK promovira vidi kao idealno rješenje.

Savjetnik predsjednice Jurčić naglasio je kako predsjednica u suradnji s HGK nastoji otvoriti što više vrata gospodarstvenicima u inozemstvu, ali da još uvijek nismo dovoljno konkurenti. „Nije lako preko noći promijeniti nešto što se devastiralo desecima godina“, rekao je, referirajući se gospodarsku diplomaciju.

Marin Pucar, predsjednik uprave Podravke, kao idealan primjer promocije proizvoda kroz turizam naveo je Vegetu, koja je osvojila strana tržišta zahvaljujući gostima iz tih zemalja. „Turizam je izuzetno dobar izlog za promociju proizvoda. Moramo povezati manje proizvođače i krenuti s njima u još intenzivniju suradnju. Hrvatska gastronomija je izvozni adut i želimo kreirati proizvode koji će gostima ostati u sjećanju pa da u svojim trgovinama potraži naše proizvode koje su konzumirali na godišnjem odmoru“, izjavio je Pucar.

Državni tajnik iz ministarstva turizma, Tonči Glavina, prokomentirao je problem oko nedostatka radne snage. „Svi iz turističke branše će vam potvrditi kako značajno ulažu u radnu snagu i na tome se sustavno radi. Mi moramo mladima otvoreno reći da, ukoliko se obrazuju za turizam, u Hrvatskoj praktički imaju zagarantirano radno mjesto. Dugoročno treba ulagati u cjeloživotno obrazovanje učenika i mentora kako bi odgovorili na izazove koji su pred nama, a na kraće staze nam treba 15.000 radnika koje ćemo morati uvesti, ako ih ne uspijemo naći na domaćem tržištu“, rekao je Glavina, dodajući da je smjer razvoja našeg turizma kvaliteta koja vuče vežu potrošnju po gostu.

Vinko Štefanić, vlasnik tvrtke Končar – Profesionalne kuhinje, pohvalio je suradnju s turističkim kompanijama „Mi zaokružujemo proizvodnju od sirovine do gotovog proizvoda, a to su prepoznali i s međunarodnog tržišta. Nedostaje nam radne snage, ali smo uzeli inženjere iz zemalja koje imaju tradiciju da podučavaju naše domaće mlade kadrove“, istaknuo je Štefanić, uz napomenu kako ćemo ubuduće morati više ulagati u prekvalificiranje nezaposlenih jer je tehnologija sve zahtjevnija i sveprisutna.

Predsjednica uprave tvrtke Međimurjeplet, Nikolina Babić, poručila je kako je bitno da se kroz najavljene investicije potiče razvoj naših proizvođača, naročito onih koji su pokazali da imaju kvalitetu poput drvne industrije. „Mi smo okrenuti izvozu, više od 80 posto našeg asortimana plasiramo vani i tu moram zahvaliti HGK jer nam puno pomažu u organizaciji sajmova koji su vrlo značajni za nas kao industriju“, zaključila je Babić.

„Mi smo bili ispred svog vremena jer smo imali svoju vlastitu proizvodnju prije nekoliko desetaka godina, s ratom je to sve zamrlo, ali obnavljamo taj ciklus na jedan drugi način. Krenuli smo u suradnju s lokalnim OPG-ovima, ribarima i tako smo im oživjeli posao kroz cijelu godinu. Radimo 7 milijuna kuna samo sa malim proizvođačima i nastojimo da sve što serviramo kupcima dolazi iz kruga od 50-ak kilometara“, naglasio je Goran Filipović iz uprave Jadranke, dodavši kako je domaće, autohtono i svježe ono što gosti prepoznaju.

Goran Fabris iz uprave Maistre poručio je da imamo pamet koju možemo plasirati na tržište, a to često zapostavljamo. „Imamo fenomenalne softveraše kojima moramo pomoći sa izvozom. Neke stvari smo izgubili, primjerice, proizvodnju porculana i tekstila, ali ovakve inicijative pokazuju da polako idemo naprijed. Imamo proizvođače koji mogu parirati svjetskim igračima“, izjavio je Fabris, pozvavši da se opet smanji stopa PDV za turizam.

Vlasnik Sunce koncerna – Bluesun, Jako Andabak, istaknuo je da je kvalitetno i autohtono ono što odgovara stranim gostima. „Imamo turiste koji se nisu došli samo odmarati i sunčati, već dolaze da iskuse gastronomiju naše zemlje. Taj proces se razvija, polako dolazimo do sve kvalitetnijih turista, ali i ponude koju im nudimo. Mi kao sustav izuzetno mnogo radimo s našim proizvođačima hrane i rekao bi da skoro i nemamo uvoznik komponenti osim onog što stvarno nije moguće nabaviti kod nas. Pri tome nam nije najvažnija samo cijena, već gledamo da kupujemo hrvatsko jer ćemo kroz to imati koristi dugoročno“, kazao je Andabak. Pohvalio je stručnost domaćih radnika, ali i najavio da će morati uvoziti radnu snagu ako se situacija ne promijeni.

U sklopu manifestacije održat će se prezentacija proizvoda u sajamskom ozračju, potom dogovoreni B2B susreti u posebnoj VIP B2B prostoriji te dobivanje financijskih savjeta u zasebnoj prostoriji – Financijski kutak.

Akcija će svoja vrata otvoriti i građanima te grupnim posjetima škola i fakulteta kako bi i predstavnici najmlađe školske i studentske populacije mogli razgledati, degustirati i kupiti domaće proizvode

New Report

Close