Proizvodi ovih dizajnerica uvršteni su među službene državne poklone

Foto: Manufakturist Foto: Manufakturist

U posljednje dvije godine projekti dizajn studija Manufakturist izlagani su na relevantnim izložbama.

Manufakturist je dizajn studio u kojem nastaju, kako kažu, “dovitljiva suvremena rješenja usluga i proizvoda koji oplemenjuju svakodnevni život, odgovorno i profesionalno sugeriraju nove životne navike, prenose inspirativne rituale, propituju pravila tradicije, potenciraju emocije i svakodnevnu zabavu”.

U posljednje dvije godine projekti dizajn studija Manufakturist izlagani su na relevantnim izložbama u Zagrebu, Ljubljani i Beogradu, kao i na sajmovima dizajna u Milanu (Ventura Lambrate 2012, Salone Satellite 2011), Parizu — Croatie, la voice, Paris Design Week, Beču — Blickfang, MAK: Vienna Design week, Berlinu — Qubique, Skopju i Sofiji. U studiju sa zagrebačkom adresom od 2012. godine aktivno djeluju Mia Bogovac, Matea Bronić, Maša Milovac i Kristina Volf, sve redom profesionalne dizajnerice sa diplomom Studija dizajna pri Arhitektonskom fakultetu.

“Vlastiti dizajn brend nudi nam mogućnost razvoja samostalnog poslovanja i ustrajanja na djelovanju u sferi produkt dizajna. Dijelimo želju za radom na dizajnu proizvoda iza kojih stojimo, što uključuje predanost projektu i preuzimanje odgovornosti za poslovanje. Dizajn je kreativno rješavanje problema pa je tako iz naše perspektive i pokretanje vlastitog studija svojevrstan dizajnerski projekt kreiran prema svjetonazorima koje djelimo unutar grupe”, kazala nam je Matea Bronić, koja tvrdi kako je pri pokretanju njihovog biznisa sigurno bilo prepreka, ali ih nisu tako doživljale. “One su zapravo poticaj da što bolje postavimo poslovnu strategiju. Prepreke su u glavi”, dodaje.

Studio je pokrenut u vrijeme krize, pa nas je zanimalo kako je to utjecalo na njihovo poslovanje. “Po našem iskustvu, kriza je stvorila ozračje u kojem se propituju uvriježeni stavovi i vrijednosti - prioriteti nisu instant zarada i probitak pod bilo koju cijenu, već se ohrabruje marljivost i fokus na dugoročne ciljeve. S te strane je pritisak prilikom pokretanja vlastitog poslovanja manji. Gledano iz pozicije dizajnera, svima bi više odgovaralo poticajnije okruženje u kojima su partneri i ulagači spremniji na rizik. Kriza je nametnula određena ograničenja, ali mi ih tumačimo kao katalizatore domišljatosti i inovativnosti”, kaže Maša iz Manufakturista. 

Kao tvrtke uzore ističe manje, ali “vrlo progresivne” dizajn studije u Europi, koji su  fokusirani na nekonvencionalnu suradnju s industrijom s ciljem da djeluju relevantno u odnosu na društveno okruženje. “Primjerice nizozemski studio Weltevree, poznat po dizajnu plastične kade za kupanje na otvorenom, "Dutchtub original", pruža mogućnost tople kupke na otvorenom bez trošenja električne energije. Britanski studio Tom Dixon inspirira pak širinom asortimana proizvoda i nijansiranjem u kvaliteti i cijeni. Još jedan nizozemski studio, W/M,  primjer je intuitivnog, visoko estetiziranog oblikovanja u odnosu na materijal i funkciju. Proučavamo i praksu većih studija, kao što su Anderssen & Voll i braća Bouroullec, kako bismo što cjelovitije sagledale konkurenciju, i na kraju potencijalno tržište”, navodi Kristina. 

Među ostalim, Matea se osvrnula i na dosad najveće uspjehe studija. “Proizvodi Manufakturista "Zrno soli" i "V/V čaša" prepoznati su kao atraktivan i reprezentativan hrvatski dizajn proizvod i izabrani su među službene poklone Ureda Predsjednika RH dr. Ive Josipovića i Ministarstva Kulture RH, što nam je svojevrsna potvrda kvalitete proizvoda i načina razmišljanja”.

Govoreći o ciljanoj publici, odnosno potrošačima, Mia kaže kako je dosadašnje iskustvo pokazalo da se radi o ljudima koji cijene kvalitetu i prepoznaju slojevitost koja stoji iza dizajniranog proizvoda. “Iako svaki proizvod cilja na svoj segment tržišta, tj. publike, trudimo se zajedničke vrijednosti Manufakturist branda komunicirati svim raspoloživim kanalima - putem web stranice, društvenih mreža, medija. A za izravnu komunikaciju s potencijalnim klijentima, suradnicima i kupcima u proljeće otvaramo novi studio i showroom u Novoj Vesi”, ističe dizajnerica.

Naše sugovornice na kraju su nam otkrile i kako trenutno traže osobu koja bi preuzela aspekt prodaje i promocije, kako proizvoda tako i usluga studija Manufakturist. “To je aspekt poslovanja kojim se bavimo iz nužde, no uviđamo da je vrijeme da prepustimo uzde stručnoj osobi koja želi profesionalno rasti s Manufakturisticama”, zaključuju.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve