U Veneciju za samo pola sata

Autor: Darko Bičak , 16. ožujak 2010. u 22:00

Privatni mlazni avioni kod nas su relativna novost za razliku od većine zapadnih zemalja u kojima je tržište opće avijacije vrlo razvijeno

Unatoč krizi opća avijacija, odnosno usluga poslovnih privatnih čartera, sve je prisutnija i u Hrvatskoj. Korisnici takvih usluga su poslovni ljudi, estradnjaci i sportaši te pokoji romantik koji svoju bolju polovicu iznenadi letom poslovnim zrakoplovom. U javnosti postoji fama da su privatni letovi nešto basnoslovno skupo i nedostupno običnim smrtnicima. No u takvim zrakoplovnim kompanijama pojašnjavaju da je cijena sjedišta u njihovu zrakoplovu u razini s cijenom u poslovnom razredu redovnih kompanija. “Mislim da ljudi imaju krivu predodžbu o našim cijenama. One se mogu mjeriti s poslovnom klasom na redovnim komercijalnim letovima. Naša bazna cijena je 0,35 eura po kilometru leta za jedno sjedište u mlažnjaku. To konkretno znači da će vas povratni let iz Zagreba za Veneciju stajati 350 eura po sjedištu, a za Rim 600 eura po sjedištu. To je usporedivo s cijenama poslovne klase na redovnim linijama, s tim da ćete s Winairom u Rim stići za 65 minuta, a u Veneciju za samo 35 minuta”, kazala je Jasmina Prokop-Tomić, članica Uprave u T7 grupi u sklopu koje posluje tvrtka Winair. Također putnik u zračnoj luci mora biti 20 minuta prije polijetanja.

Teški počeci
I dok, primjerice, u Srbiji već duže vrijeme postoji 15-ak tvrtki koje se bave općom avijacijom, u Hrvatskoj je ona još u povojima, no s većim investicijama posljednjih godina. Treba spomenuti da je i globalna kriza osjetno usporila razvoj poslovne avijacije u Hrvatskoj, što glede brojnosti ljudi koji je koriste, a što glede investicija. Među najznačajnijim domaćim tvrtkama u ovom segmentu su svakako zagrebački ID-Jet te varaždinski Winair. Obje tvrtke su pokrenute u proteklih 10-ak godina kada je bilo sve očitije da Hrvatskoj nedostaje specijalizirana avionska usluga za poslovne korisnike. “U početku je bilo dosta teško, krenuli smo ni od čega, tek s laptopom i telefonom. No kako smo oboje bili i prije u tom poslu, brzo smo zauzimali svoje mjesto na tržištu”, kaže Iva Rogović-Lekić koja je 2003. s prijateljem Domagojem Vodanovićem pokrenula ID-Jet. U prilog im je svakako išlo to što u Hrvatskoj u to vrijeme nije bilo ozbiljne konkurencije. Ugovoreni poslovni letovi uglavnom su se izvodili srpskim, slovenskim, austrijskim ili zrakoplovima kompanija iz nekih drugih obližnjih zemalja jer u Hrvatskoj kompanija s vlastitim poslovnim zrakoplovom nije bilo. Zbog toga su njih dvoje, nakon žestoke borbe s administracijom, registrirali vlastitu aviokompaniju s flotom od jedne Cessne Citation 501, vrijedne 1,2 milijuna dolara. Prošle godine flota je obogaćena s još jednom Cessnom, a i planovi za budućnost su ambiciozni. “Ne bih željela ništa govoriti i izlaziti u javnost s poslovnim detaljima dok sve ne bude završeno, ali ubrzo ćemo objaviti velik novitet u našoj tvrtki”, bila je tajnovita Rogović-Lekić. Varaždinska tvrtka Winair, koja u svojoj ponudi ima prijevoz mlaznim i klipnim zrakoplovom te helikopterom, osnovana je 2008. u okviru T7 grupe, u kojoj je najpoznatiji Vis Varaždin. I u Varaždinu procjenjuju da na hrvatskom tržištu ima prostora za velik napredak te u idućem razdoblju namjeravaju obogatiti flotu s dodatna dva nova prestižna mlažnjaka. “Pored poslovnih letova organiziramo i panoramsko-turističke letove, letove za potrebe snimanja iz zraka ili pak hitne letove za različite svrhe”, kazala je Jasmina Prokop-Tomić.

Flota od pet zrakoplova
U Winairu navode da se unatoč izrazito nepogodnom ekonomskom okruženju, kako u svijetu, tako i u našoj zemlji, dobro nose s aktualnom situacijom. “Prepoznavši izostanak razvoja ove tržišne niše u Hrvatskoj, pomno smo razradili čitav projekt te aktivno krenuli u njegovu realizaciju, otvorivši novo poglavlje u privatnoj avijaciji u našoj zemlji. Plan je da već ove godine naša flota obuhvaća pet zrakoplova. Za sada se naša flota sastoji od mlaznog zrakoplova tipa Cessna Citation CJ2+, sportsko-turističkog aviona Cessna Skyhawk 172 SP te helikoptera tipa Robinson R44 Clipper II. U 2010. godini flotu planiramo upotpuniti mlaznim zrakoplovom tipa Cessna Citation Mustang za četvero putnika te mlaznim zrakoplovom tipa Cessna Citation XLS+ koji uz prostor za devet putnika ima i stajaću visinu u kabini. Također bi se u idućem razdoblju floti trebao pridružiti helikopter tipa Eurocopter”, pojašnjava Prokop-Tomić.

Usporedba cijena

Okvirne cijene najma poslovnog zrakoplova (do devet putnika)
Zagreb – Milano – Zagreb 3800 eura
Zagreb – Cannes – Zagreb 5700 eura
Zagreb – Beograd – Zagreb 3050 eura
Zagreb – Ženeva – Zagreb 6000 eura

Prosječne cijene karata, po osobi, kod komercijalnih aviotvrtki u poslovnoj klasi
Zagreb – Milano – Zagreb 900 eura
Zagreb – Nica – Zagreb 1000 eura
Zagreb – Beograd – Zagreb 850 eura
Zagreb – Ženeva – Zagreb 1200 eura

* Cijene su informativne i bazirane na procjeni Poslovnog dnevnika i ne odnose se na konkretnog avioprijevoznika

Komentirajte prvi

New Report

Close