Adrisov maloprodajni lanac poslovat će pod imenom iNovine

Autor: Tanja Čorak , 14. prosinac 2007. u 06:30

Novo društvo Adris grupe nastat će spajanjem tvrtki Duhan Rijeka i Duhan Zagreb, koje bi se trebalo finalizirati u prvom kvartalu 2008.

Duhan Rijeka i Duhan Zagreb spojit će se u jednu tvrtku, čime ova dva gospodarska entiteta nestaju sa scene, a formira se potpuno novo društvo. Poduzeće, čiji je vlasnik Adris grupa, nosit će ime iNovine, potvrdio je jučer u Rijeci direktor Duhana Rijeka d.d. Nikola Rovis na sastanku s novinarima na kojem se razgovaralo o poslovnim rezultatima Duhana Rijeka d.d. u 2007. godini i glavnim odrađenim projektima koji su se po svim relevantnim parametrima Duhan Rijeka u roku dvije godine repozicionirali na tržištu od gubitaša do prijetnje konkurenciji. Adris grupa, u čijem je vlasništvu Tvornica Duhana Rovinj, vlasnik je i riječkog, ali i zagrebačkog Duhana. Najava spajanja ove dvije zasebne tvrtke posljedica je odluke vlasnika. No, u kojem će gradu biti sjedište iNovine – Rijeci, Zagrebu ili Rovinju – kao i tko će biti na čelu iNovine odluke su koje čelnici Adrisa još nisu definirali. Poznato je tek da će do spajanja doći u prvom kvartalu 2008. godine. Spajanjem riječkog i zagrebačkog Duhana iNovine dobivaju mrežu prodajnih mjesta koja će brojiti oko 420 podružnica. Duhan Rijeka, naime, u svojoj mreži poslovnica ima 140 vlastitih prodajnih mjesta te još 80 sa svojim franšiznim partnerima. Duhan Zagreb posjeduje lanac od 200 prodajnih mjesta. Upravo je sklapanje franšiza s privatnicima, pored rebrendinga Duhana koji je tvrtki donio porast od 20 posto prihoda u svega nekoliko mjeseci, ali i standardizacije prodajnih mjesta, jedan od ključnih projekata tvrtke u protekloj godini. Zbog potrebe širenja prodajne mreže u riječkom Duhanu krenuli su u inovaciju na tržištu maloprodaje sklapanjem franšiznih ugovora s privatnim poduzetnicima koji su posjedovali kioske ili trafike jer su koncesijski punktovi svi već bili podijeljeni ili je pak na natječajima za dodjelu koncesija bilo teško izboriti se za traženi broj maloprodajnih mjesta.

Kroz franšize je Duhan Rijeka uspio ojačati mrežu maloprodaje za 80 mjesta. Uvjeti povezivanja nisu bili kruti i omogućuju win-win poziciju – privatnici su mogli zadržati vlastito ime, no morali su od Duhana preuzeti brendirani imidž te dodati naziv “partner” uz ime Duhana, i to na rok ugovora od pet godina. Od Duhana nabavljaju jedan dio svog asortimana robe, kao i upotrebu marketinških alata dok su u ostalom dijelu samostalni. U 2007. Duhan je sebi i partnerima osigurao tržište, naveo je Rovis, dok se vrhunac poslovanja očekuje u 2008., ali i 2009. godini. Uspješno provedeni rebrendig Duhana Rijeka, koji je napravila tvrtka Conex, tako će i dalje zadržati pridjev uspješnog, no sadržaj brendinga zasigurno će se mijenjati s obzirom na to da tvrtka mijenja kompletan identitet iako po sadržaju vjerojatno ostaje identična, no Adris dobiva jedinstveni dio u tržišnom distributivnom kolaču. Najavljuje se i reorganizacija. Prodaja cigareta preko Duhana predstavlja preko 30 posto njihova ukupnog prometa. U 2007. u Duhanu Rijeka očekuju da će promet premašiti 450 milijuna kuna. Operativna dobit očekuje se u visini od 5,8 milijuna kuna, dok se za 2008. pretpostavlja da će dosegnuti 7,1 milijun kuna. Promet u maloprodaji narastao je za 23 posto, dok je u veleprodaji pao za 17 posto, a očekuje se nastavak tog trenda, pa u Duhanu najavljuju ukidanje veleprodaje u 2008.. Prosječna bruto plaća djelatnika iznosi 4604 kune. Prihodi od marketinških usluga dosegli su u ovoj godini od milijun kuna, dok je u planu za 2008. prihod od čak 2,5 milijuna.

Komentirajte prvi

New Report

Close