YouTube – PayPerClick El Dorado

Autor: Neuralab , 19. veljača 2015. u 08:00
Thinkstock

Youtube je na Valentinovo 2015. proslavio svoj deseti rođendan. U samo jednoj dekadi postao je neizostavni dio naših života.

Piše: Bruno Zagorščak, Neuralab

Youtube je na Valentinovo 2015. proslavio svoj deseti rođendan. U samo jednoj dekadi postao je neizostavni dio naših života. Uvukao nam se pod kožu i postao video zrcalo digitalnog iskustva čovječanstva. Zar nemate osjećaj kao da je oduvijek tu?

Pa ipak, nakon svih tih godina, svjedoci smo vremena u kojem jedan novi/stari igrač prijeti skidanju Youtube-a s trona. Facebook je početkom 2014. pokrenuo 'blitzkrieg' na teritoriju konzumacije i oglašavanja videa. Količina nativnog videa* na Facebooku i ukupan broj gledanja rastu nevjerojatnom brzinom! Prema zadnjim podacima, na Facebooku se dnevno pregleda preko 3 milijarde video zapisa. Kako su to uspjeli u relativno kratkom razdoblju? Novim algoritmom i autoplay opcijom. U velikom su uzletu, a internet video borba ulazi u neistraženu i vrlo zanimljivu fazu.

Borba giganta posljedično je uzburkala i marketing vode. Brandovi znaju koji Internet kanali se koriste za oglašavanje – AdWords, content marketing, Facebook ads…. Sigurne luke. Video marketing se do nedavno provlačio ispod radara većine brandova i tvrtki, iako je Youtube još 2010. predstavio svoje TrueView video oglase. No to se sada mijenja. Broj korisnika koji konzumira video na dnevnoj bazi na obje platforme je nešto preko čega oglašivači ne prelaze već uskaču na taj vlak i kreću u nesigurno, ali potencijalno unosno područje.

Trenutni je trend, umjesto linkanja na Youtube, “uploadanje” videa izravno na Facebook. Ponajviše zbog čiste količine pogleda i interakcije. Facebook je tu pobjednik i postiže zavidne rezultate jer brandovi žele da što više ljudi pogleda njihov video. Ali istovremeno žele platiti samo za one korisnike koji ustvari i pogledaju taj video. I tu nastupa naš slavljenik! Ljudi na Youtube uglavnom dolaze ciljano pogledati video određene tematike. Ako se prije tog videa prikaže dobro pozicionirana i zamamna trueView reklama, velika je vjerojatnost da će korisnik biti više otvoren da klikne na nju. Na Facebook wallu se ta ista autoPlay reklama mora probijati kroz šumu drugih informacija raznih tematika. Sad ćete reći:" Pa dobro čemu onda postoji ciljanje korisnika??" Istina, Facebook je puno jači što se ‘targetiranja’ tiče. Da bi uopće mogli pogledati video, morate biti prijavljeni u sustav, što omogućava segmentiranje potencijalne publike po godinama, spolu, lokaciji i interesima. ‘Targetirati’ možete i na Youtube-u, ali ni približno tako detaljno. Ipak, ovdje govorim o 'state of mind' faktoru, a ne sirovim informacijama.

Cijena video oglašavanja je kod dvojca više manje ista. Facebook nudi fiksan iznos na tisuću impresija i prognozira broj pregleda po danu. Youtube traži od branda da odredi maksimalan iznos koji bi platio za završeni pregled. Na temelju toga prognozira cost per view (CPV) i koliko će biti pregleda po danu. Cijene su više manje iste, ali velika je razlika u investiciji! Oglas se na Youtube-u naplaćuje samo kada korisnik klikne na njega ili nakon što odgleda 30 sekundi. Na Facebooku naplata kreće već nakon 3 sekunde automatskog starta.. Drugim riječima – oglašavanje na Youtube-u je isplativo i efikasno!

Uz sve navedene brojke i potencijal, zašto je video oglašavanje toliko podiskorišteno? Odgovor na to pitanje nije jednostavno, ali mišljenja sam da je stvar u samoj produkciji kvalitetnog i smislenog sadržaja. Digitalnim agencijama nije problem osmisliti kampanju, napisati tekst, ‘okinuti’ fotografiju, optimizirati AdWords i Facebook kampanje, pratiti analitike te sve iterirati. Ali kad se dođe do produciranja samog videa, tu se stvari malo kompliciraju. Istina, uz danas dostupne alate, opremu i tehnologiju izrada videa je lakša nego ikad. Međutim kreirati kvalitetno isproduciran video nije jednostavna zadaća. Za to je potrebno vrijeme, kreativnost i iskustvo. Korektan video može izraditi svatko, ali žele li brandovi prosječan proizvod? Ili žele 'wow' efekt? Klasične agencije iz tog razloga angažiraju produkcijske kuće da odrade taj dio posla, što rezultira većim ukupnim troškom (produkcija kvalitetnih reklama je skup sport) i zbog toga mnogi brandovi i tvrtke odustaju od video oglašavanja na webu i drže se klasičnih metoda. Ne vide veliki potencijal video oglasa i benefite koje im donosi. Vide samo veći inicijalni trošak.

Zašto bi brandovi trebali razmisliti o video oglašavanju i formiranju budžeta za produciranje kvalitetnog sadržaja?

1. velik broj gledatelja koji je u stalnom porastu

2. mali ukupan trošak

3. tržište još nije zagušeno

4. mogućnost direktne prodaje

Oni brandovi koji su se 'bacili' u web video, generiraju oglase koje korisnici ŽELE gledati i dijeliti na društvenim mrežama. Kako to postižu? Danas više ne funkcioniraju oglasi gdje se suhoparno nabrajaju benefiti proizvoda i zove se gledatelje na kupnju. Producenti imaju taj luksuz da nisu ograničeni TV formom od 30 sekundi. Web reklame traju i preko 3 minute! Dovoljno vremena da se stvori oglas koji reflektira aktualna društvena zbivanja i stvara mišljenje. Kampanje se kreiraju oko nekog događaja, a video zapisi objavljuju prije, za vrijeme i retrospektivno što omogućava daleko više 'eyeballsa' i povezivanja s brandom. Stvara se priča i hype oko neke teme. Pogledajte 10 najgledanijih reklama na Youtubeu u 2014. i bit će vam jasnije o čemu pričam. Ovih deset reklama zaradilo je 425 milijuna pogleda i agregiralo više od jedne milijarde minuta gledanja (oko 1900 godina).

Što vam treba za početak?

1. jasan i kratak video (ciljajte na trajanje od 35 sekundi, sve bitne informacije prikažite u prvom dijelu)

2. Poziv na akciju (CallToAction) vizual (SAVJET pozicionirajte ga nakon 25 sekundi, jer na taj način možete dobiti besplatnu impresiju ako netko klikne do tridesete sekunde)

3. mudro targetiranje (relevantni video zapisi slične tematike, kombinacija trueView oglasa i in-search oglasa, ciljanje etabliranih kanala)

4. strpljenje (jer ništa ne dolazi preko noći)

Komentirajte prvi

New Report

Close