S 20 milijardi eura Europa je napokon dosegla SAD

Autor: Majda Žujo , 01. svibanj 2012. u 22:00

Alain Heureux, predsjednik Europske udruge za interaktivni marketing, o kretanjima na tržištu digitalnog oglašavanja

Alain Heureux, predsjednik je i generalni direktor IAB Europe (Europske udruge za interaktivni marketing). Organizacija je to koja se bavi zaštitom interesa interaktivnog oglašavanja na europskom tržištu, a prisutna je u gotovo svim europskim zemljama, od Velike Britanije i Njemačke do Finske, Češke, Slovenije pa i Hrvatske. Za Poslovni dnevnik, Heureux je otkrio trenutna kretanja na europskom tržištu digitalnog oglašavanja i kakvi su im planovi za budućnost.

Kako biste opisali trenutnu situaciju u industriji digitalnog oglašavanja na europskom tržištu?
Unatoč teškoj ekonomskoj situaciji, digitalno je oglašavanje prošle godine u prosjeku zabilježilo rast iznad 20 posto. Osim toga, digitalni mediji su postali dio strategije gotovo svih oglašivača i agencija te jedan od tri najvažnija kanala za oglašavanje u većini zemalja.

Možete li procijeniti vrijednost industrije digitalnog oglašavanja? Globalno i u europskim razmjerima?
Europsko tržište, uključujući Tursku i Rusiju, u 2011. godini doseglo je vrijednost iznad 20 milijardi eura. To je vrlo blizu procijenjenih 23,4 milijardi eura koliko je u 2011. vrijedilo tržište u Sjedinjenim Američkim Državama. To znači da smo i u praksi i u aktivnostima dosegli razinu razvoja na kojem je SAD.

Što onda trebamo očekivati u bližoj budućnosti? Što je vaš cilj?
Sve marketinške i medijske strategije bi se trebale bazirati i nastajati iz digitalnih. Prije nego što oglašivač krene prema medijskom miksu, ideju bi trebao lansirati u digitalnom okruženju i stvoriti takozvani “buzz” i vezu između potrošača i brenda.

Trebaju li se offline agencije osjećati ugroženo od digitalnih? Ili, trebaju li se tradicionalni mediji bojati digitalnih medija?
Ne bih rekao ugroženo, ali možda bi trebale osjetiti potrebu za novim mogućnostima i postati učinkovitije, s mjerljivijim rezultatima te stvoriti bolju povezanost sa svojim potrošačima.

Znači li više digitalizacije i manje ljudi koji rade na marketinškim kampanjama?
S obzirom da ima puno posla, to može biti samo pozitivno za zaposlenike agencija.

Koliko je digitalni marketing utjecao na kreativnost marketera?
Više reagiramo tako da djelujemo prema stavovima i reakcijama potrošača. Morali smo prihvatiti metodu pokušaja i pogreške, biti više fleksibilni i ponovo se prilagođavati, no zauzvrat smo dobili potpuni preobražaj brenda.

Koje su ključne inicijative IAB-a u ovoj regiji?
One nisu izričito određene, ali možda razumijevanje činjenice da kreativni mehanizam i ideje mogu biti izvozni proizvod što otvara vrata kampanjama i na Istoku i na Zapadu, ili bilo gdje u svijetu.

Postoje li uopće razlike u tržištima Zapade Europe i ove regije?
Mislim da ćemo ostati raznoliko europsko tržište te prihvaćati različite adaptacije kampanja iz jedne zemlje u drugu. No smatram i da se emocije svugdje mogu izazvati na sličan način. Osim toga, možda je tržište srednje i istočne Europe više sklono riziku prihvaćanja novih ideja i tehnika.

Gdje vidite najveći potencijal za rast tržišta?
U tome da velikim brendovima dokažemo da se svjesnost o brendu, preferencije brenda, izbor brenda i njegov vrhunac može stvoriti digitalnom kampanjom, generirajući vrijednost brenda i prodaju.

Suorganizator

IAB u Hrvatskoj
Kao dio IAB Europe, u Hrvatskoj djeluje IAB Croatia. IAB Croatia osnovana je sa svrhom da zajedničkim djelovanjem i usmjeravanjem industrije pomogne razvoju interaktivnih marketinških komunikacija u Hrvatskoj. Osim toga zamišljena je i kao forum profesionalaca interaktivnog marketinga s ciljem razvoja tržišta kroz kontinuirano dokazivanje efikasnosti, promoviranje i zaštitu ugleda struke kroz udruživanje svih čimbenika industrije, primjenu standarda, istraživanja, savjetovanje i edukaciju njenih članova. Uz Udruženje društava za tržišno komuniciranje (HURA), IAB Croatia je i suorganizator nacionalnog festivala oglašavanja IdejeX koja će se se 11. i 12. svibnja održati u Umagu.

Komentirajte prvi

New Report

Close