Prema posljednjim službenim podacima, onima za 2010., nijedan nije poslovao pozitivno, a neki od njih u minusu su od dana pokretanja. Osim globalne recesije tu je i niz tipično hrvatskih razloga za loše poslovanje poput nedovoljne prihvaćenosti interneta kao medija za oglašavanje i pogotovo kulture neplaćanja obveza u razumnom roku. U nedavnom intervjuu za Poslovni dnevnik Josip Majher, vlasnik portala Javno.hr, priznao je da mu se ne isplati puno ulagati “jer portali imaju premale marketinške prihode”. Unatoč svim problemima i kroničnom minusu u poslovanju šaroliko društvo vlasnika hrvatskih news-portala, od Deutsche Telekoma i američkoga Warburg Pincusa (jednog od najvećih investicijskih fondova na svijetu) pa do lokalnih poduzetnika poput Majhera, Michaela Ljubasa te braće Joze i Slavena Žužula, za sada se previše ne uznemirava. Kažu da se stanje od lani polako popravlja, a neki od njih najavljuju i zaradu.
Problem u naplati oglasa
“U 2011. godini Net.hr napokon očekuje profit u poslovanju, a imali bismo ga i u 2010., samo da smo naplatili sve oglase. Otprilike polovinu dugova uspijevamo naplatiti u roku od šest mjeseci, trećinu ne uspijemo ni nakon godinu dana, a dobar dio potraživanja nikada nećemo uspjeti naplatiti. Ipak, od lani se situacija počela popravljati. U EU je nenaplaćenih tek jedan do 1,5 posto, a nama je cilj doći do četiri ili pet posto”, optimistično će Ante Magzan, direktor tvrtke Adriatic media, preko koje posluje Net.hr, najposjećeniji hrvatski web-portal, pokrenut 2000. godine. Vlasnik tog portala je Centrum holdings, internetska medijska kuća aktivna u srednjoj i istočnoj Europi, koja je u vlasništvu spomenutoga američkog “private equity” fonda Warburg Pincusa. Iako je, prema rezultatima agencije Gemius, Net.hr u prosincu zabilježio blizu milijun jedinstvenih posjetitelja, u zemlji s tako izraženom kulturom neplaćanja ni to nije dovoljno za profit. Kako američki vlasnici gledaju na projekt koji svake godine ima sve veći minus? “Nisu baš sretni zbog tako dugačkih rokova naplate, koji je kod nas u prosjeku 200, a u Češkoj, gdje su vrlo aktivni, svega 20 dana. Također smatraju da su kod nas previsoka davanja na plaće i PDV koji moramo platiti državi bez obzira naplatili ili ne naplatitli ispostavljene račune, a da ne spominjemo sva moguća davanja za šume, vode, turističku zajednicu i Hrvatsku gospodarsku komoru od kojih nemamo apsolutno nikakve koristi. Srećom, toliko su veliki da su im naši dosadašnji gubici bili podnošljivi, oni su dugoročni investitori i vide koliko tu ima prostora za rast. U Hrvatskoj, naime, tek tri ili četiri posto marketinškog budžeta ide na online oglašavanje, u Češkoj ide 15 posto, dok je u Velikoj Britaniji internetsko oglašavanje veće od televizijskog već nekoliko godina, a u Sjedinjenim Američkim Državama od 2011.”, objašnjava Magzan perspektivu projekta koji vodi.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu