Nagrade su oglašavanje za oglašavanje

MARKETING&MEDIJI 7.3.2013. 12:00 Poslovni dnevnik

Medijski strateg i kreativni direktor na predavanju na Danima komunikacija u Rovinju obrazložit će tezu kako je dobar sadržaj - množitelj.

Faris Yakob, medijski strateg i kreativni direktor

Faris Yakob nagrađivani je strateg i kreativni direktor. Piše i predaje širom svijeta o tehnologiji, medijima, brandovima i kreativnosti, između ostalog u Miami Ad School, najboljoj školi za oglašavanje prema Gunn Reportu. Kaže kako je mu je cilj držati stimulativna i zabavna predavanja nakon kojih slušači odlaze inspirirani, puni energije i spremni za akciju. Kao konzultant bio je uključen u produkciju filma "The Greatest Movie Ever Sold" Morgana Spurlocka, u kojem je i odigrao manju ulogu, na koju je jako ponosan. Riječ s kojom ga je naljakše identificirati je awsome.

Što stoji iza Vašeg mota: 'Talent imitira, genij krade'!
Za mene je bitno porijeklo ideja jer one nisu ništa drugo nego kombinacije drugih ideja - ukradene i nanovo spojene. Kako je sve novo građeno na nečemu već postojećem tako više ne postoje izvorne originalne ideje. Kopiranje prikriva svoj dug prema inspiraciji, ali krađa ju kreditira i koristi za stvaranje neke nove cjeline.

Recite nam nešto više o vašoj profesionalnoj karijeri; kako ste počeli, kako ste se razvijali i gdje ste sada?
Moj poslovni razvoj je vrlo raznolik što mi je pomoglo da danas o poslu razmišljam holistički. Počeo sam kao konzultant za upravljanje strateškim poslovanjem u velikim tvrtkama pokušavajući izgraditi digitalne platforme tijekom dotcom 1.0 ere. Pisao sam za časopise, radio za izdavačku kuću te ušao u svijet oglašavanja. Radio sam kao media planer, digitalni strateg, komunikacijski strateg, kreativni direktor, voditelj odjela inovacija oglašavačkih agencija te sam osnovao malu digitalnu agenciju. Volim učiti nove stvari.

Govorite o utjecaju tehnologije na oglašavanje, medijima i kreativnosti. Što je tehnologija promijenila?
Tehnologija je promijenila prirodu odnosa između klijenata i kompanija te između ljudi i medija. Napravili smo odmak od pasivne medijske kulture definirane oskudicom do participativne medijske kulture definirane izobiljem. Upravo ću o tome govoriti na Danima komunikacija, s posebnim naglaskom na mogućnostima koje je ta promjena pruža oglašavanju.

Prema vašim riječima, digitalna kultura je participativna, a današnji brendovi moraju postati tema razgovora - kako stvoriti hrabre i kreativne sadržaje koji potrošače potiču na razgovor?
Brendovi su društveno stvorene ideje i danas se čini da su brendovi koji generiraju najviše razgovora najvredniji. Postoje razne strategije, čak i izvan kreiranja samog sadržaja, za poticanje komunikacije s potrošačima, ali ključna stvar je učiniti stvari vrijednim "govora". Apple stvara vrlo malo sadržaja, ali stvara proizvode i doživljaje o kojima ljudi govore, baš kao i Red Bull koji s promocijom vrlo ekstremnih sportova stvara sadržaj za razgovor i diskusije.Na predavanju ću govoriti da je sadržaj o kojem se govori i koji se "dijeli" vredniji te da pruža puno bolje rezultate od primjerice zakupa medijskog prostora - dobar sadržaj je množitelj.

Kao nagrađivani kreativac i strateg, mislite li da su nagrade u oglašavanju doista relevantno mjerilo za sve što se događa na tržištu ili stvari nisu tako jednostavne?
Mislim da su nagrade su dobra mjerila jer one upućuju na vrstu posla za koju se industrija zanima. Svaka nova kategorija poput one za Branded Content  na prošlogodišnjem festivalu u Cannesu, govori nam da su stvorene nove vrste ideja koje se ne uklapaju u postojeće kategorije. To ne znači da su stvari toliko jednostavne da bi mogli tvrditi da je agencija s najviše nagrada najbolja. Nagrade su način kako agencije prodaju rad izvan svoje primarne publike, diljem svijeta, u industriji i potencijalnim klijentima. Nagrade su oglašavanje za oglašavanje.

Profil

Razvoj kreativnih procesa

Do nedavno je bio voditelj odjela inovacija u MDC Partners, u agenciji kbs+, gdje je uveo nov način razvoja kreativnih i strateških procesa te osnovao Špijune&Atentatore, kreativnu trgovinu tehnologija. Prije toga, bio je glavni digitalni menadžer u McCann Ericksonu u New Yorku te globalni digitalni strateg i kreativni direktor u Naked Communications. Osvojio je brojne nagrade i priznanja za svoje projekte i kampanje. Brendovi na kojima je radio uključuju BMW, Capital One, Vanguard, Armani Exchange, Cablevision, AOL, The Daily, Tecate i American Express.

  1. Ključne riječi
  2. festival Dani komunikacija
  3. marketinška industrija u svijetu

Samo registrirani korisnici mogu komentirati

Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje!

Prijavi se ovdje!

Povratak na vrh