Na što valja pripaziti u kreiranju direktne pošte

Autor: Stjepan Škramić , 25. travanj 2012. u 22:00

Iako je uvriježeno mišljenje da se sve reklame iz poštanskog sandučića bacaju u smeće, istraživanja pokazuju da je direktna pošta vrlo efikasan marketinški model

Direktni marketing sastavni je dio komunikacijskog miksa sve popularniji u hrvatskih marketinških stručnjaka. Jedna od najzanimljivijih aktivnosti direktnog marketinga je direktna pošta. Riječ je o vrlo osobnom načinu komuniciranja s potencijalnin potrošačem gdje pisma moraju biti personalizirana, lagana za čitanje i razumljiva.

Povratna informacija
Ovisno o veličini distribucije, mogući su i visoki troškovi mailing kampanje te je posebno potrebno razmisliti o kratkom životu pisama koji ne naiđu na zanimanje potencijalnih kupaca. Poduzeća mogu očekivati između 1-2% povrata od poslanih pošiljki. No, mnogo je veći broj ljudi koji su saznali za ponudu poduzeća te će se ta informiranost dugoročno isplatiti. Kod planiranja direktne pošte bitne su odluke koje se tiču omotnice, prodajnog pisma, cirkularnog pisma, formulara za odgovore i omotnice za slanje odgovora. Vanjska omotnica uvijek je učinkovitija ako sadrži zanimljivu ilustraciju ili neki dovitljivi razlog za otvaranje omotnice poput mogućnosti osvajanja besplatnog proizvoda, nagradne igre, popusta ili kupona. Bitan je i prvi kontakt s primateljem, tj. skretanje pozornosti i pozdravljanje čitatelja, jer on će odmah u samo 20 sekundi odlučiti je li riječ o nečemu zanimljivom ili ne. Ako ponuda ima više stranica, bitno je da poduzeće vodi brigu i o polovici čitatelja koji najprije pogledaju zadnju stranicu. To je idealno mjesto za sažetak najvažnijih prednosti, impresivnu fotografiju proizvoda ili preporuku.

Personalizacija
Kod pisma je posebno bitan osobni pozdrav: Uvijek je bitno osloviti primatelja prezimenom, a nakon toga trebala bi uslijediti rečenica u obliku vijesti koja objašnjava zašto se poduzeće obraća baš njemu te objašnjenje ili pitanje koje privlači pozornost. Istraživanja su pokazala da pisma koja sadrže dodatni “P. S.” na kraju pisma povećavaju stopu reakcije primatelja pisama.Bolji rezultati postižu se ako poduzeće objavi broj besplatnog telefona za informacije ili jamstvo zadovoljstva. Na kraju, poduzeće ne smije izostaviti poziv na kupnju. Omotnica za odgovor koja se besplatno šalje na adresu pošiljatelja značajno povećava stopu odgovora.

Komentirajte prvi

New Report

Close