Šarić o svom videu: To je bila jedna od najstresnijih stvari u mom životu!

Autor: Tomislav Hrastovčak , 09. svibanj 2013. u 15:15
Viralna tribina

Šarić je naveo i nekoliko stvari koje su presudne za dobar viralni video: Početak i kraj moraju biti ‘fora’. Viral mora biti kratak i ne smije imati ‘sala’.

Viralni video mora biti brz i kratak, ne smije imati suvišnog sadržaja, ali još je uvijek teško mjeriti učikovitost viralnih kampanja, neke su od poruka koje su se čule na sinoćnjoj 'Viralnoj tribini' u organizacije HURA-e, a koja se održala u dupkom punom zagrebačkom klubu 'Pepermint'.

Povod za organiziranje otvorene tribine bio je globalni uspjeh viralnog videa Ivana Šarića 'Hire me Jon Stewart', koji je dosad na YouTubeu pregledan više od pola milijuna puta, a zahvaljujući njemu, domaći komičar postao je vijest i u svjetskim medijima. Šarić je gostovao i na tribini, uz Davora Bruketu, suvlasnika agencije Bruketa&Žinić i Nebojšu Grbačića, stručnjaka za društvene medije i pokretača online servisa Woohoo.hr te Davora Runju, suvlasnika agencije Drap, koji je bio moderator događaja. Tijekom tribine prikazano je i desetak primjera uspješnih viralnih videa, kao što su Evianov reklamni spot 'Roller Babies', Doveov video 'Evolution', ali snimka prvog nastupa Susan Boyle.

Odmah na početku tribine postavilo se pitanje zašto ljudi zapravo dijele sadržaj na društvenim mrežama i općenito internetu? "Zato što je to apstraktno i cool", smatra Šarić. "Ako je 12 mojih prijatelja nešto podijelilo, naravno da ću i ja pogledati o čemu se radi", dodao je. Međutim, komičar smatra da virali danas brzo umiru te je povukao paralelu s vijesti o ostavci Pape, koju su tog dana mnogi dijelili na Facebooku, da bi do kraja dana svi bili zasićeni tom infomacijom.

 

Davor Bruketa

Dobar viral mora imati nešto ekstremno u sebi

Davor Bruketa se pak tijekom tribine osvrnuo na mjerenje učinkovitosti viralnih videa. "Teško je mjeriti učinkovitost viralnih kampanja i u budućnosti će biti ključno dokazati da te kampanje uistinu rade", smatra Bruketa, koji je naveo primjer iz vlastitog iskustva kada su primijetili kako viralni sadržaj vezan uz njihov modni brend Brokula&Ž na društvenim mrežama dijele ljudi koji zapravo ne kupuju njihove majice.

Nebojša Grbačić je pak ustvrdio kako su viralne kampanje dobar potez kada se počinje raditi nešto novo. Šarić pak smatra kako se u Hrvatskoj viralni sadržaj teško "probija van", jer kod nas još uvijek postoji bojazan od nečeg radikalnog. Kazao je kako u Hrvatskoj ima mnogo genijalnih kreativaca, ali kako oni previše slušaju svoje klijente.

"Dobar viral mora imati nešto ekstremno u sebi", smatra Bruketa, koji je pritom naveo primjer popularnog video serijala 'Will It Blend', koji ima jednostavan, ali efektivan koncept: svaka epizoda pokazuje uništavanje neke stvari, najčešće gadgeta u mikseru!

Šarić je naveo i nekoliko stvari koje su presudne za dobar viralni video. "Početak i kraj moraju biti 'fora'. Viral mora biti kratak i ne smije imati 'sala'", kazao je Šarić misleći pritom kako treba izbjegavati suvišan sadržaj. Također smatra kako je poželjno prikazati "neozbiljan sadržaj na ozbiljan način i ozbiljan sadržaj na neozbiljan način."

"Viralni sadržaj se ne širi uvijek sam od sebe, ponekad je potrebno imati i potporu u obliku agencije", kazao je Davor Bruketa. Šarić je pak otkrio kako se mjesecima pripremao za kreiranje svog viralnog videa, čitajući marketinšku literaturu i proučavajući kako funkcioniraju društveni mediji poput Twittera. Na kraju je duhovito zaključio kako mu je rad na viralnoj kampanji 'Hire me Jon Stewart' bila jedna od tri najstresnije stvari u životu (kao ostale dvije naveo je upis na fakultet i majstore u kući).

Komentirajte prvi

New Report

Close