Leasing kuće sklopile ugovora za 850 milijuna kuna više

Autor: Ana Blašković , 26. kolovoz 2016. u 09:32
Dobrim dijelom tržišta vladaju leasing kuće povezane s autosalonima koje isključivo financiraju vozila Foto: Thinkstock

Uzletjelo tržište u prvom polugodištu.

Bez puno buke ove je godine s tržišta nestao Hypo leasing čiji novi vlasnici očito nisu vidjeli računicu da poslovanje nastave pod kišobranom Addikoa, pa će se za kolač tržišta leasinga u budućnosti nadmetati 20 tvrtki. Unatoč pritisku rekordno jeftinog novca i sve skuplje regulative, tržište leasinga značajno je uzletilo u prvoj polovici godine.

Vrijednost novozaključenih ugovora dosegnula je 3,45 milijardi kuna u šest mjeseci, 850 milijuna kuna više nego u istom razdoblju prošle godine, otkrivaju podaci Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa). Pritom je ugovora o operativnom leasingu 23 posto više, vrijednih 10-ak posto više nego lani. Zamah bilježi financijski leasing: ugovora je 38 posto više s time da im je vrijednost skočila za čak 43 posto. Poznavatelji ističu da su brojke varljive jer se uzlet financijskog leasing u većoj mjeri može objasniti padom operativnog koje su prethodno “pumpali” državni tenderi za nabavku automobila.

“Zahvaljujući oporavku ekonomije na tržištu se osjeća veći rast, oko 30-ak posto, što je sjajna vijest nakon godina krize u kojima su iznimno oprezni bili i poduzetnici, ali i financijska industrija. Poduzetnici polako otvaraju vrata novim investicijama kako bi bili konkurentni što posljedično znači jači rast leasinga. Vjerujem da će se pozitivni trendovi nastaviti i u ostatku godine osim ako se ne dogodi neka izvanredna situacija”, kaže predsjednica Uprave OTP leasinga Renata Pondeljak. Do kraja lipnja OTP leasing je zaključio novih ugovora u vrijednosti 385 milijuna kuna čime je zauzeo treću poziciju nakon Erstea (720,4 mil. kn) te Unicredita (499,3 mil. kn) ako gledaju tvrtke u vlasništvu bankarskih grupacija. Niske kamate i rast troškova regulacije pritišću profitabilnost, a dobrim dijelom tržišta suvereno vladaju tvrtke povezane s autokućama koje isključivo financiraju kupnju vozila.

Neki su se stoga jače profilirali u pojedinom segmentu, poput plovila što je slučaj u Ersteu, no budući to zahtijeva specifičan know-how tu strategiju ne mogu slijediti sve tvrtke. “Strategija poslovanja u 2016. odnosila se na održavanje kvalitetnih odnosa s dobavljačima, postizanje visoke razine prepoznatljivosti u financiranju teretnog programa i u financiranju opreme, odnosno prepoznatljivosti Erste Leasinga kao društva koje je iznimno jako u financiranju plovila s naglaskom na financiranje ‘chartera’ i utrživih brodova”, kaže član Uprave Erste & Steiermärkische S-Leasing Krunoslav Župan.

“S druge strane, cilj je bio kvalitetnije se pozicionirati u financiranju novih i rabljenih osobnih vozila, budući da se radi o ‘retail’ segmentu gdje je rizik disperziraniji i gdje postoji prostor za rast”, kaže Župan. Kad se promatra što se financira na taj način, vidljivo je da su kod operativnog leasinga na prvom mjestu (po broju ugovora) postrojenja i oprema koju su porasli više od 40 posto. Kod financijskog leasinga na prvom mjestu su plovila, pa osobni automobili.

Komentirajte prvi

New Report

Close