Hobi žele pretočiti u pogon: Vjenčani kumovi kuhaju Kumsko pivo u Utrinama

Beraneka i Švagelja vežu kumske spone koje proširuju na poslovni odnos/Studio Iveta Beraneka i Švagelja vežu kumske spone koje proširuju na poslovni odnos/Studio Iveta

Hobi kućnih pivara Antonio Beranek i Filip Švagelj žele pretočiti u pogon za proizvodnju crafta, pokrenuli su i crowdfunding kampanju.

Jedna od neraskidivih veza u životu svakako je, između ostalih, ona kumska kojom se često okrune dugogodišnja prijateljstva.

Upravo je takva spona bila ključna za nastanak Kumskog piva, prvog hrvatskog craft piva za kume i kumove iz zagrebačkih Utrina, koje vjenčani kumovi Antonio Beranek i Filip Švagelj proizvode unutar poduzeća Samo ti toči. Iskustvo su godinama brusili u ugostiteljstvu i OPG-u koji se bavi voćarstvom, a kako bi proizvodnju potkrijepili dodatnim znanjem i iskustvom, Antonio je na Veleučilištu u Karlovcu na studiju prehrambene tehnologije upisao smjer pivarstvo.

Antonijevu i Filipovu priču 'od hobija do načina života' pobliže nam je predstavio Kristijan Berić, njihov bliski prijatelj koji je, s obzirom na dugogodišnje iskustvo u marketingu, prepoznao potencijal utrinske pivske priče. Kako otkriva, Beranek i Švagelj počeli su s kuhanjem piva za osobne potrebe još prije pet godina u garaži, proslavivši rođenje Antonijeva sina.  Bilo je to paralelno i razdoblje kada je u Hrvatskoj 'buknula' manja i neovisna pivska proizvodnja, a na tržište su tada provirili 'kućni kuhari piva' koji su ih proizvodili upravo u - garažama. 

'Lagano, pitko, pristupačno'
U korist im je išlo smanjenje nameta za male pivovare u okviru Zakona o trošarinama. Na Kristijanov prijedlog Antonio i Filip počeli su prije dvije godine razgovarati i o poduzetničkom potencijalu ove ideje kroz mikro pivovaru, koja bi na počecima proizvodila do tri tisuće litara piva mjesečno. 

 

50 tisuća

kuna treba za potpuno opremljeni pivski tank od 650 litara

"U proizvodnji se koriste isključivo prirodne sirovine bez aditiva, dakle voda, ječmeni i pšenični slad te hmelj i kvasac, a zasad postoje tri vrste kvalitetnog craft piva: pale ale (svijetlo) te pšenično i stout (tamno), u bocama od pola litre. Proizvode ih u malom zakupljenom prostoru koji su prenamijenili u mali pogon za proizvodnju.  Ako sve prođe po planu, vjerujemo da otvorena želja postoji i u kafićima gdje bismo mogli plasirati pivo. Ideja iza piva je najprije ona emotivnog aspekta kroz kumstvo, ali i da je lagana i pitka, uz pristupačnu cijenu", objašnjava nam Kristijan Berić i dodaje da će se fokusirati uglavnom na svijetlo pivo koje, kaže, pije 70 posto potrošača.

Tržište craft piva u Hrvatskoj kontinuirano raste, stabilno je, prosperitetno i sve prepoznatljivije, što potvrđuje i činjenica da je u nešto više od pet godina kod nas otvoreno 70-ak malih pivovara.

Neće odustati
Začetnici Kumskog piva su prije nekoliko tjedana pokrenuli i crowdfunding kampanju koja se, objašnjava Berić, pokazala kao odličan marketinški alat i analiza na Facebooku i Instagramu.

Kampanja završava krajem siječnja i dosad su zahvaljujući 25 ljudi prikupili više od 600 eura, a želja im je prikupiti što više sredstava kako bi se otvorila mogućnost unapređenja pogona i plasiranja Kumskog piva na tržište, za što im je potrebna profesionalna oprema, adekvatniji prostor i potrebne količine sirovina. Primjerice, kako opisuju Beranek i Švagelj, za potpuno opremljeni i certificirani pivski tank kapaciteta 650 litara potrebno je više od 50.000 kuna, dok za uređaj za pranje boca s vanjske i unutarnje strane, za 500 boca po satu, treba izdvojiti više 20.000 kuna.

Premda su svjesni da kroz kampanju grupnoga financiranja možda neće u potpunosti prikupiti potreban novac, već iz dosadašnjeg odaziva i reakcija ljudi na društvenim mrežama jasno je da se radi o odličnoj poduzetničkoj ideji. Od same realizacije, kažu kumovi, sigurno neće odustati, a ako sve bude po planu, uskoro će ići i na dodatna zapošljavanja.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!