Prema podacima Hrvatske narodne banke hrvatski je turizam u prvih devet mjeseci 2012. godine polučio prihod od 6,27 milijardi eura što je 3,9 posto više nego u istom razdoblju 2011. godine. Udio prihoda od turizma u ukupnom BDP-u u istom je razdoblju iznosio 18,9 posto što je jedan posto više nego godinu prije – potvrđuju podaci Državnog zavoda za statistiku. Ovo su respektabilne brojke, ali ostaje nam dovoljno prostora za rast. Iza vrhunske turističke ponude stoje opsežne pripreme, a da bi ona polučila rezultate mora biti sveobuhvatna i posebno prilagođena svakom turistu, s domaćom ili inozemnom adresom.
Inovacije
Drugim riječima – nije dovoljno imati samo inovativne i kreativne turističke proizvode, nego ih je iznimno bitno komunikacijski prilagoditi ciljnom tržištu. Pet je glavnih koraka koji vode do kvalitetnog prijevoda turističkih tekstova. Uz to što tekst mora biti dostupan – napisan u opuštenom tonu i upotpunjen svakodnevnim jezičnim izrazima – on mora biti i upečatljiv i preveden u skladu s principom "transcreation". Pritom prevoditelji moraju moći prepoznati specifične i teško prevodljive riječi i izraze te za njih pronaći primjeren prijevod pazeći na nužnu dozu kreativnosti. Prilikom prevođenja tekstova koji se prezentiraju na društvenim medijima, potrebno je koristiti kolokvijalne, neformalne i razgovorne izraze kako bi ga turisti što lakše "upili", a i paziti na detalje koji obilježavaju ukupnost kulture ciljnog jezika. Primjerice, način pisanja mjernih jedinica, datuma, brojeva telefona i adresa zahtijeva sveobuhvatnu lokalizaciju i prilagodbu lokalnom duhu. Naposljetku, ponekad je sadržaj turističkog teksta bitno sažeti što uvelike može smanjiti količinu i opseg posla te je pritom važno voditi računa da se potencijalnom kupcu pruži dovoljno detaljnih informacija koje mogu privući njegovu pozornost. Osobito je važno voditi računa o višejezičnosti internetskih stranica jer se time podržava optimizacija na tražilicama. Prije prevođenja potrebno je definirati ključne riječi na dotičnom jeziku, zatim istražiti navike kupaca i korisnika tražilica, testirati rezultate pretraživanja određenih pojmova i provjeriti način njihove upotrebe.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu