Čermak otkrio planove za energetiku i turizam, zaposlio bi 500 ljudi

Kompanija Dogus, koja također pikira na Marinu Zadar, veže ju uz projekt Maraska/Dino Stanin/PIXSELL Kompanija Dogus, koja također pikira na Marinu Zadar, veže ju uz projekt Maraska/Dino Stanin/PIXSELL

Predmet ponude su sve preostale redovite dionice Tankerkomerca, osim onih na kojima je zasnovan teret, kao ni one neotplaćene u pretvorbi i privatizaciji, navodi se u obavijesti Uprave Crodux derivata dva. Čermak pojašnjava zašto se odlučio za kupnju zadarske tvrtke.

Bivši general Ivan Čermak, čija je tvrtka Crodux Derivati dva (CDD) predala ponudu za preuzimanje posrnule tvrtke Tankerkomerc, u Zadru ima velike ambicije za ulaganje u energetiku i turizam, gdje planira investirati najmanje 65 milijuna eura i zaposliti bar 500 ljudi.

Kako nam je u utorak pojasnio Ivan Čermak, čija tvrtka već tri godine unajmljuje Tankerkomercove terminale za naftu u Gaženici, u investiciju ulazi u prvom redu zbog razvoja svog core biznisa, no neće odustati od borbe da Tankerkomerc dobije koncesiju u Marini Zadar, oko čega se već oko četiri godine vodi pravna bitka. Čermak je time potvrdio spekulacije koje se vrte već nekoliko mjeseci o njegovim ambicijama u Marini Zadar, za koju je ozbiljno zagrizla i turska Dogus Grupa, koja koncesiju u Marini veže uz svoj projekt Maraska zajedno s kompanijom Hyatt.

Tvrtka CDD, inače u 100-postotnom vlasništvu Crodux derivata, pustila je na Burzu obavijest o nastanku obveze za objavljivanje ponude za preuzimanje Tankerkomerca čiji temeljni kapital iznosi 64 milijuna kuna, i podijeljen je na 34.182 redovitih dionica. Tvrtka Crodux Derivati je 19. siječnja 2018. godine držala 7889 dionica Tankerkomerca koje čine 23,08 posto temeljnog kapitala, a istog dana je na burzi kupio dodatne dionice koje čine 10,87 posto. Ukupno je time CDD došao do vlasništva nad 33,95 posto dionica zadarske tvrtke, čime je nastala obveza za objavu ponude za preuzimanje Tankerkomerca.

 

100 milijuna

eura uložila bi Dogus grupa u projekt Maraska

Predmet ponude su sve preostale redovite dionice Tankerkomerca, osim onih na kojima je zasnovan teret, kao ni one neotplaćene u pretvorbi i privatizaciji, navodi se u obavijesti Uprave Crodux derivata dva. Čermak pojašnjava zašto se odlučio za kupnju zadarske tvrtke. "U terminale Tankerkomerca kroz ove tri godine smo uložili oko 3 milijuna eura, napravili značajan promet u luci i održavali smo na životu tvrtku koja nije radila zadnjih deset godina. Isplatili smo potraživanja svih banaka i trenutno smo najveći vjerovnik Tankerkomerca u kojem želimo napraviti ozbiljan posao, uz proširenje terminala koje je predviđeno prostornim planovima i modernizaciju svih postrojenja. To je dugoročna investicija koja neće biti manja od 50 milijuna eura", pojašnjava Čermak.

Kad je u pitanju Marina Zadar, Čermak najavljuje izgradnju najmodernije i najljepše marine u Hrvatskoj. "Tankerkomerc je taj koji je praktički izgradio tu marinu i nije pravedno da se Tankerkomercu ne da prednost u dobivanju koncesije, za što ćemo se nastaviti boriti", vrlo je jasan Čermak, kojem nije jasno zašto bi se Dogusov projekt Hotela Maraska morao vezivati uz marinu. Projekt Marine Zadar već su nacrtali, i on će biti samo dio turističkog biznisa u Zadru o čijim detaljima Čermak za sad ne želi govoriti. Očito je da Čermak zagovara objavu novog natječaja za koncesiju Marine Zadar u kojem bi se prednost dala Tankerkomercu. Sporni natječaj za 30-godišnju koncesiju Marine raspisala je još Vlada Zorana Milanovića 2014. godine.

 

33,9 posto

dionica Tankerkomerca drže Crodux Derivati dva

Uz Dogus grupu, na natječaj su se javila još četiri ponuđača, konzorcij Porto Jadera 1177, ACI, Marina Signum i Olive Island. Među ponuditeljima je bio i Tankerkomerc koji je cijeli natječaj osporavao tvrdeći da je protuzakonit. U zadnjim danima 2017. godine Zadarsko županijsko državno odvjetništvo podnijelo je tužbu na Trgovačkom sudu u Zadru protiv Tankerkomerca, zbog neovlaštenog korištenja koncesijskog dobra u Marini Zadar. Od Tankerkomerca sudskim putem traže isplatu od gotovo 4,8 milijuna kuna plus troškovi.

Kako se navodi u priopćenju Županijskog državnog odvjetništva, tužena pravna osoba već niz godina gospodarski koristi navedenu luku bez koncesije, koja u kopnenom dijelu obuhvaća površinu od 15.714 kvadratnih metara te akvatorij površine 40.497 kvadratnih metara. U turskoj Dogus Grupi, koja također već godinama zagovara okončanja natječaja, jučer nam nisu željeli komentirati Čermakov potez koji bi ih mogao stajati čitavog projekta Maraska.

"Čekamo ishod natječaja za koncesiju za Marinu Zadar, nadajući se da će biti transparentan", poručili su nam kratko iz Dogusa, čiji projekt Maraska kasni djelomice i zbog neizvjesnosti oko Marine.  Kako je poznato, Dogus Croatia i Hyatt Hotels Corporation još u rujnu 2016. svečano su najavili da u proljeće 2019. godine planiraju otvoriti Hyatt Regency Zadar Maraska, prvi hotel pod Hyattovim brendom u Hrvatskoj. Uz hotel, Dogus grupa je imala plan izgraditi 115 luksuznih rezidencija te komercijalni dio s ekskluzivnim trgovinama, restoranima i cafe barovima. Ulaganje u hotel, rezidencije i popratne sadržaje vrijedno je 100 milijuna eura. Sljedeći potez oko raspleta priče o Marini Zadar svakako je na državi.

Komentari (1)
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!