U Kölnu našli nove partnere, očekuju rast izvoza u 2013.

Autor: Darko Bičak , 27. siječanj 2013. u 22:01
206 eura troše Nijemci godišnje na namještaj po glavi/FOTOLIA

Kvadra je 2011. imala premijeru u Kölnu, a nadaju se da će im ove godine izvoz doseći 50 posto proizvodnje.

Ako je suditi po rezultatima drvoprerađivačkih tvrtki na nedavnom sajmu IMM Cologne u Njemačkoj, hrvatska industrija namještaja lagano se oporavlja. Većina uspješnih tvrtki iz tog sektora ostvaruje i više od polovice prihoda u izvozu.

Požeški Spin Valis izvozi 85 posto proizvodnje vrijedne više od 110 milijuna kuna, koliko je ostvareno u 2011. Kako pojašnjava direktor Zdravko Jelić, Spin Valisova najvažnija tržišta su Njemačka, Beneluks, Francuska, Austrija, Švicarska te zemlje regije. Na njemačko tržište otpada 40 posto izvoza."U Kölnu smo dogovorili značajne poslove s 10-ak aktualnih kupaca u Njemačkoj, a imamo dogovore i s nekim novima", kaže nam Jelić. Na sajmu je nove poslove dogovorila i Ancona grupa iz Đakova, i to u vrijednosti od oko pet milijuna kuna. "Dogovorili smo projekt uređenja namještajem 40 raznih objekata. Posao se ne odnosi samo na Njemačku već i na ostale zemlje zapadne Europe u kojima djelujemo", kaže Tomislav Milošević, direktor grupe. Tvrtka je specijalizirana za proizvodnju i ugradnju kuhinja te interijera za studentske i đačke domove te razne stacionare. Ancona je dosad izvozila 70 posto proizvodnje od oko 11 milijuna kuna godišnje.

Bjelovarska Prima je još jedna tvrtka koja već tradicionalno nastupa na IMM-u, a i od ovogodišnjeg nastupa očekuju povećanje izvoza koji čini 20 posto njihove proizvodnje. Bave se i maloprodajom namještaja, te imaju godišnji prihod od gotovo 300 milijuna kuna. "Na izvoznim tržištima je odlično prihvaćen naš masivni namještaj, pogotovo od hrasta, no vrlo dobro prolazi i tapecirani namještaj", kažu u Primi. Dodaju da Njemačka čini 35 posto njihovog ukupnog izvoza vrijednog oko osam milijuna eura. Proizvođač namještaja Kvadra iz Začretja u Krapinsko-zagorskoj županiji ostvarila je u Kölnu nove kontakte s partnerima iz Švicarske, Tajvana i Finske. U Kvadri posebno ističu predugovor s jakom finskom tvrtkom kojim će njihov vlastiti dizajn naći put do zahtjevnog skandinavskog tržišta.

"Premijera Kvadrinih proizvoda na inozemnom tržištu se dogodila na sajmu IMM Cologne 2011, nakon čega je ostvaren izvoz u visini 12 posto od ukupne proizvodnje. Zadovoljni smo izvoznim postignućem, posebno jer smo u to vrijeme tržištu mogli ponuditi manji broj proizvoda nego što je to danas. Ove godine se nadamo velikom porastu u izvozu te očekujemo da će se postotak prodaje od izvoza približiti 50 posto do kraja 2013.", kaže Daniela Zemljić, direktorica marketinga i maloprodaje u Kvadri. Činjenica da Nijemci troše na namještaj znatno više od EU prosjeka, 206 eura u odnosu na 165 eura u EU27, učinila je njemačko tržište zanimljivim i za tvrtku Modo-studio iz Darde u Slavoniji. Bojan Višinger, direktor prodaje u Modu, kaže da je njegova tvrtka lani gotovo 100 posto svoje proizvodnje plasirala u izvoz. Od toga najviše u Njemačku. "Na proteklom sajmu cilj je bio otvoriti nova tržišta te dogovoriti konkretne poslove za budućnost, a u čemu smo i uspjeli", kaže Višinger ne želeći otkrivati detalje tih poslovnih sporazuma.

DIN Novoselec otišao je u Hannover

Odabrali sajam Domotex, vode pregovore s partnerima

DIN Novoselec ove godine nije nastupio u Kölnu nego je za predstavljanje u Njemačkoj i širem europskom tržištu, odabran bio sajam Domotex koji je bio sredinom siječnja u Hannoveru. "Uspostavili smo kontakte s potencijalnim novim kupcima i u pregovorima smo za poslove s vrlo jakim partnerima", kaže Tamara Svetina, direktorica marketinga u DIN-u, koji ima godišnji prihod 30-ak milijuna kuna. Osim podnih obloga, tvrtka ima u asortimanu i masivni namještaj, a 65% se izvozi u Nizozemsku i ostatak u Njemačku.

Komentari (1)
Pogledajte sve

[emo_palacg]

New Report

Close