'Trgovina bi u 2018. mogla završiti u plusu od tri posto'

Zrinka Živković Matijević, RBA/Davor Višnjić/PIXSELL Zrinka Živković Matijević, RBA/Davor Višnjić/PIXSELL

Unatoč optimističnim prognozama nakon uzleta u siječnju, promet u veljači porastao tek 1,2 posto.

Nakon uzleta od šest posto u siječnju, promet u trgovini na malo u veljači se vratio u skromnije okvire od 1,2 posto rasta na godišnjoj razini, dok je nominalno bio veći 1,5 posto, objavio je Državni zavod za statistiku.

Na mjesečnoj razini (sezonski i kalendarski prilagođen), promet je u veljači realno pao 2,2 posto u odnosu na siječanj (nominalno 2,9%). Usporavanje prometa u trgovini došlo je zahvaljujući padu praktično svih segmenata, a iznimka su tek motorna vozila i motocikli. Premda je prodaja novih automobila u veljači skočila više od 45 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, dio je analitičara očekivao i veći efekt na trgovinu, posebice s obzirom na rekordne razine povjerenja potrošača i rast plaća, no to se ipak nije dogodilo. 

"Usporavanje godišnje stope rasta u veljači posljedica je blažih stopa rasta u većini maloprodajnih djelatnosti te pada u segmentu specijaliziranih prodavaonica živežnim namirnicama (-4,6%), segmentu tekstila, odjevnih predmeta, obuće i kožnih proizvoda (-7,4%). Najveći doprinos rastu došao je iz kategorije motornih vozila, dijelova i pribora za motorna vozila, motocikala i dijelova, koja u strukturi sudjeluje sa 3,4%, a zabilježila je godišnji rast za 9,8 posto", ističu u RBA.

"Trgovina na malo će nastaviti rasti, no prognoziramo po stopi oko tri posto u 2018. godini. Snažno će ju podržavati turizam, budući da u strukturi smještajnih kapaciteta značajni dio čine kućanstva, kao i rast plaća i polagani rast zaposlenosti", kaže Zrinka Živković Matijević iz direkcije ekonomskih istraživanja RBA.

Na pitanje hoće li usporavanje trgovine negativno utjecati na osobnu potrošnju, glavnu sastavnicu BDP-a, Hrvoje Stojić iz Addika kaže da je to prerano ocijeniti na temelju jednog mjeseca. "Svi domaći fundamenti idu u korist solidnog rasta osobne potrošnje, od poreznih olakšica, turizma, plaća, zaposlenosti do sentimenta potrošača. Naša je procjena rast od 3,2 posto", kaže Stojić.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve