Sredstva treba rasporediti prema razvojnom potencijalu

Autor: Vladimir Nišević , 07. svibanj 2015. u 22:00
Prezentacije i paneli pred prepunom dvoranom Lisinski/Goran Stanzl/PIXSELL

Promet je nevidljiva ruka turističkog razvoja jer bez dobre i kvalitetne povezanosti s destinacijom turisti u nju neće ni doći.

Iako će redovna boravišna pristojba ostati na istoj razini, novi Zakon o boravišnoj pristojbi dat će autonomiju lokalnim upravama da same odrede visinu boravišne pristojbe, a prihod od toga bit će strogo namjenski za razvoj turističke infrastrukture.

Zakon o turističkoj članarini koju poduzetnici plaćaju Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ) uvest će razlike u visini članarine između destinacija ovisno o njihovu potencijalu za turistički razvoj, najavio je ministar turizma Darko Lorencin na Hrvatskom turističkom kongresu koji je održan u Zagrebu u organizaciji Poslovnog dnevnika i Američke gospodarske komore (AmCham). "Razmišljamo o tome da otvorimo mogućnost da lokalne zajednice ovisno o potrebi uvedu svoje pristojbe, primjerice, za goste s kruzera u Dubrovniku, na prijedlog turističkog vijeća i potvrdu lokalne uprave. Cilj je omogućiti veći prihod lokalnim zajednicama. Kad su posrijedi članarine, one će se generalno kao parafiskalni namet smanjiti, no želimo uvesti redistribuciju sredstava koja se uplaćuju, i to sukladno ključu turističkog razvojnog potencijala", objasnio je Lorencin, dodajući da bi primjena išla od početka 2017.

Dio je to novosti u razvoju turizma o kojima se govorilo na cjelodnevnoj konferenciji Poslovnog dnevnika. Govorilo se i o prometnoj povezanosti kao važnom čimbeniku uspjeha turističkog sektora. Promet je nevidljiva ruka turističkog razvoja jer bez dobre i kvalitetne povezanosti s destinacijom turisti u nju neće ni doći, ključna je poruka s istoimene panel diskusije. Mreža autocesta, ključna domaća prometna infrastruktura, nastavlja s procesom monetizacije kako bi se riješili dugovi koji se od rujna bilježe javni dug i deficit.

"Ako želite smanjiti dug za tri postotna boda, a to je nužno, najelegantnijji način je da to učinite monetizacijom. Vlada nastavlja s projektom u kojem 49 posto HAC ONC-a ostaje u vlasništvu HAC-a i on ostaje upravitelj tog dobra, a 51 posto ide tržištu u javnoj ponudi dionica", rekao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić. Podaci Instituta za turizam govore da u Hrvatsku 88 posto turista stiže cestama, 21 posto zračnim prijevozom, a tek jedan posto ostalim sredstvima, uključujući i željeznicu. Iznimka su jedino turisti koji stižu u metropolu; njih više od 50 posto u Zagreb dolazi zračnim prijevozom. Hrvatska puna života, i paleta izvedenica tog najnovijeg turističkog slogana, od uzbuđenja, zabave, sigurnosti, vrijednosti, sve su to tajne turističkog doživljaja koji će zaintrigirati turiste da se vrate u Hrvatsku.

Što je to kvalitetan turistički doživljaj, tko bi ga trebao kreirati, i držati nad njim uzde, ključna su pitanja na koje se tražio odgovor na panelu Turizam 2.0 Upravljanje doživljajem. Promjena nabolje ima, o čemu svjedoči organizator Garden festivala Nick Colden. "Vidio sam masivne promjene, primjerice kad smo došli 2003. nije bilo autoceste. No, i danas dalje nema dovoljno koordinacije", smatra Colden. Posjetitelji festivala u potrazi za bankomatima ili taksisti koji naplaćuju apsurdne iznose, dobra su ilustracija manjka kvalitetnog pristupa na primjeru samo jednog događaja koji je Hrvatsku lansirao među top festivalske destinacije u Europi.

Poruke s konferencije:

Cilj je omogućiti veći prihod lokalnim zajednicama. Kad su posrijedi članarine, one će se generalno kao parafiskalni namet smanjiti
Darko Lorencin, ministar turizma

Kvaliteta turističkih proizvoda, je još na niskoj razini. Treba raditi na kvaliteti usluge koja, ako je slaba onda je i jedan euro previše za gosta
Tomislav Matija Varga, Atlas

Na izazove moramo odgovoriti da bismo opravdali važnost sektora koji čini čak 17% udjela u BDP-u 
Ratomir Ivičić, Hrvatska turistička zajednica

Turizam će ući u grupu s novim i kreativnim industrijama, Europa će se brendirati kao jedinstvena destinacija
Alain Liberos, Europska komisija

Zanimaju nas nova ulaganja u Hrvatskoj, no investitori trebaju jači regulatorni okvir i veću transparentnost
Davor Lukšić, Lukšić grupa

Kad obnovite hotele na kategoriju pet zvjezdica, prvo pitanje gosta je kako doći do vas
Goran Filipović, Jadranka hoteli

Naših 60.000 kreveta u hotelima na globalnom tržištu ne znači ništa, 10-ak igrača čeka hoće li se provesti reforme
Miroslav Dragičević, Horwath Consulting

Ulagače najviše zanimaju resorti mješovite namjene, što se u Hrvatskoj pokazalo kao tvrd orah
Andreas Ewald, Ernst&Young Njemačka

Ako želite smanjiti dug 3%, što je nužno, najelegantnije je to učiniti monetizacijom
Siniša Hajdaš Dončić, Ministarstvo prometa

Komentirajte prvi

New Report

Close