Središnja i istočna Europa od 2000. udvostručila izvoz auta

Autor: Poslovni.hr , 31. prosinac 2007. u 06:30

Unicredit grupa Hrvatskoj prognozira slabe izglede privlačenja većih ulaganja u razvoj autoindustrije

Skok proizvodnje vozila u zemljama srednje i istočne Europe potaknuo je rast sektora autodobavljača i tim državama donio snažan rast prihoda od izvoza, piše u studiji makroekonomista Unicredit grupe objavljenoj prije desetak dana. Hrvatskoj istovremeno prognoziraju slabe izglede da u budućnosti privuče veća ulaganja u razvoj automobilske industrije. Razlog tome su, analiziraju u studiji, posljedica naslijeđene proizvodne strukture iz bivše države u kojoj je autoindustrija razvijana u drugim republikama te kašnjenje u privlačenju izravnih stranih ulaganja, osobito devedesetih godina kada je većina vodećih autoproizvođača već izabrala lokaciju drugdje u regiji. Automobilska industrija u Hrvatskoj svodi se na desetak manjih proizvođača automobilskih dijelova s uglavnom nedostatnom dugoročnijom ugovornom ili vlasničkom povezanošću s glavnim globalnim proizvođačima. Autoindustrija zemalja srednje i istočne Europe, ističe se u studiji, snažno je izvozno orijentirana, a prihodi od izvoza gotovo su udvostručeni od 2000. godine. Brzi rast proizvodnje vozila odražava se u ekspanziji dobavljačkog segmenta, na koji otpada veliki dio sektora u mnogim zemljama srednje i istočne Europe dok izvoz i izravna strana ulaganja snažno rastu. Središnja i istočna Europa mogla bi godišnje do 2010. proizvesti 3,4 milijuna vozila što je prema procjenama tvrtke specijalizirane za istraživanja u autoindustriji PricewaterhouseCoopers 33 posto više nego 2005. Regija investitore privlači značajno nižim troškovima, ali i sve boljim poslovnim okruženjem pa mnogi vodeći autoproizvođači otvaraju tvornice za proizvodnju automobila računajući na brzi rast prodaje na tom tržištu u budućnosti. Ukupan broj registriranih vozila u srednjoj i istočnoj Europi dosegao je 75 milijuna, a prodaja novih vozila u 2006. dosegnula je tri milijuna. Rusija, Turska i Rumunjska pokazuju dobre mogućnosti rasta. “Mali Detroit” kako nazivaju Češku, Slovačku, Poljsku, Mađarsku i Rumunjsku ekspanzijom će ostati jednim od najvažnijih središta automobilske industrije.

Ta je regija uz Kinu i Rusiju jedno od najneutabanijih automobilskih tržišta. Procjenjuje se da je automobilska industrija u posljednjih petnaest godina u “mali Detroit” uložila oko 20 milijardi dolara. Pricewaterhouse Coopers Automotive Institute je početkom godine objavio da će do 2011. proizvodnja automobila u Poljskoj, Češkoj, Mađarskoj i Slovačkoj narasti 43 posto na 3,46 milijuna godišnje, čineći gotovo 4 posto globalne proizvodnje vozila. Trenutno je Češka vodeća u proizvodnji osobnih vozila, a proizvodnji u Slovačkoj predviđen još brži razvoj, navodi se u studiji makroekonomista Unicredit grupe, pogotovo uzme li se u obzir da je uz već značajnu prisutnost njemačkog Volkswagena koji je lani tamo sklopio 240.000 vozila nedavno primila dodatna velika strana ulaganja (francuski PSA Peugeot-Citroën i južnokorejska Kia). U Češkoj je u 2006. proizvedeno 850.000 automobila, odnosno 30 posto ukupne proizvodnje regije srednje i istočne Europe. Među ostalim vodećim zemljama u proizvodnji automobila ističu se Poljska s preko 600.000 i Turska s oko 550.000 proizvedenih vozila u 2006. Tvrtka za istraživanje tržišta automobila J.D.Power Automotive Forecasting, prognozirala je da će do 2012. Slovačka godišnje proizvoditi oko 841.000 automobila, što je po glavi stanovnika više od bilo koje druge zemlje na svijetu. (Agencije, K. K.)

Nova tvornica Peugeota udvostručuje rusku prodaju

Nakon Volkswagena, Forda,Toyote i Nissana gradnju tvornice u Rusiji najavio je i najveći francuski autoproizvođač Peugeot-Citroën. Zahvaljujući novom postrojenju, koje će biti smješteno u Kalugi 180 kilometara jugozapadno od Moskve, Peugeot će u sljedeće tri godine udvostručiti prodaju na tom brzo rastućem tržištu automobila. Novo rusko postrojenje s proizvodnjom će započeti 2010., do kada Peugeota prognozira 100.000 prodanih auta u Rusiji. Peugeot je ove godine na rusukom tržištu prodao 40.000 vozila.

Komentirajte prvi

New Report

Close