‘Slučaj Varga-Vojković najbolji je dokaz nedorečenosti zakona’

Autor: Božica Babić , 29. siječanj 2015. u 10:27
Anđela Šutija, direktorica Aon Hrvatska/Davor Višnjić/PIXSELL

Davanje posla nekome bez javnog natječaja ipak otvara dvojbe o netransparentnosti.

Vijest da je ministar zdravlja Siniša Varga bez javnog natječaja posao osiguranja 42 bolnice, procijenjen na najmanje 50 milijuna kuna, dao tvrtki Gras Savoye Croatia čiji je suvlasnik bivši predsjednik Uprave Croatia osiguranja Hrvoje Vojković, i time joj osigurao zaradu od sedam milijuna kuna, nije prošla bez odjeka među brokerima koji se bave posredovanjem kod ugovaranja polica osiguranja.

Tim povodom kontaktirali smo Aon, najvećeg svjetskog brokera u osiguranju aktivnog u 120 država, lidera i na hrvatskom tržištu osiguranja. Direktorica Aon Hrvatska Anđela Šutija primarno ne želi komentirati navode medija da je riječ o pogodovanju Ministarstva zdravlja tvrtki Gras Savoye, ali, ističe, kako je upravo ovaj slučaj izuzetno dobra prilika za skretanje pozornosti na mnoge nedorečenosti zakona. "Kada je u pitanju proces odabira brokera u osiguranju od strane tvrtki, odnosno institucija koje su obveznici zakona o javnoj nabavi, hrvatsko zakonodavstvo je nedorečeno, što ostavlja otvorena mnoga pitanja", upozorava i dodaje kako se konačno mora otvoriti put usklađivanja zakonodavstva RH s dobrim poslovnim praksama koje se primjenjuju širom svijeta.

Uvjerena je da u Hrvatskoj postoji prostor za poboljšanja kada se radi o procesu odabira brokera u osiguranju od strane obveznika zakona o javnoj nabavi.  Da se to doista u praksi ostvari nužno je, kaže, stvoriti zakonski okvir kako bi se odabir brokera provodio na potpuno transparentan način. Jedno od mogućih rješenja je da se to radi putem javnog natječaja, temeljem unaprijed definiranih objektivnih kriterija. Znanje i iskustvo svakako moraju biti među ključnim uvjetima za izbor posrednika. Davanje posla nekome bez javnog natječaja, kako je to učinio ministar Varga, otvara ipak dvojbe o netransparentnosti i pogodovanju. "Na kraju krajeva, kako bez javnog natječaja, možemo sa sigurnošću tvrditi da neki drugi broker isti posao ne bi obavio jednako kvalitetno ili možda kvalitetnije, te da bi to isto bio spreman odraditi za pet umjesto 14 posto provizije", pita Šutija.

Kada je u pitanju angažman brokera za osiguranje od strane subjekata koji su u Hrvatskoj obveznici javne nabave, ta suradnja u konačnici može i mora uvijek donijeti unapređenje u upravljanju rizicima i efikasnije raspolaganje državnim proračunom. Može, dodaje, potvrditi kako je u Hrvatskoj dosad nekoliko državnih tvrtki i institucija organiziralo javni natječaj za brokera u osiguranju. Iako zakon to u ovom trenutku ne nalaže, oni su odlučili postupak nabave usluga osiguranja provesti potpuno transparentno i odgovorno. 

Komentirajte prvi

New Report

Close