Rumunji taktiziraju, sporne subvencije HŽ-u

Autor: Darko Bičak , 04. prosinac 2013. u 22:00
Grampet Group traži Cargove vagone kao garanciju/M. Sušenj/PIXSELL

Ni u srijedu nije održan sastanak s Grampet Groupom radi privatizacije HŽ Carga.

Iako su se u srijedu u Zagrebu trebali susresti predstavnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture s rumunjskim ponuđačem za privatizaciju HŽ Carga, tvrtkom Grampet Group, sastanak nije održan.

Prvobitno je bilo planirano da će se susret dogoditi u ponedjeljak, ali je zbog privatne spriječenosti Gruije Stoice, vlasnika Grampeta, sastanak odgođen za srijedu. No, kako se neslužbeno doznaje u rumunjskoj tvrtki, termin je odgođen na zahtjev hrvatskoga ministarstva, koje se moralo u srijedu baviti ulaskom koncesionara u Zračnu luku Zagreb. Riječ je o banalnim odgodama iza kojih se skrivaju puno dublji problemi koji bi mogli dovesti u pitanje cijeli postupak privatizacije HŽ Carga.

Tu je, ponajprije, nezadovoljstvo hrvatske strane uvjetima koje su ponudili Rumunji, a koji se podosta razlikuju od ponude na natječaju na kojem su pobijedili. Grampet, odnosno njezina tvrtka kćer Feroviar koja je formalno sudjelovala na natječaju, traži jamstvo da neće biti oštećena ako Europska komisija zaključi da su državne subvencije, teške oko 100 milijuna eura, koje je hrvatska Vlada posljednjih godina dala HŽ Cargu, bile nedopuštene potpore i zatraži njihovo vraćanje. Usto, Rumunji traže da im se uplata 10 milijuna eura obrtnog kapila jamči vagonima Carga, što je hrvatskoj strani neprihvatljivo.

Gruia Stoica u intervjuu za tjednik Globus kazao je da ne očekuje "političke zapreke" u procesu privatizacije Carga, već samo ozbiljnije pregovore o poslovnim detaljima. No, upozorio je, prema iskustvu iz željezničkoga biznisa, u kojem je već 13 godina, da bi odugovlačenje ili odustajanje od privatizacije HŽ Carga moglo hrvatske porezne obveznike u konačnici stajati 105 milijuna eura zbog gubitaka te tvrtke i njezine naknadne sanacije. 

Komentirajte prvi

New Report

Close